Νομίζω ότι είναι δύσκολο να σας απευθύνει κανείς το λόγο χωρίς να αισθανθεί ότι μιλάει σε ένα ζωντανό κομμάτι της ιστορίας του ελληνικού θεάτρου. Το νιώθετε εσείς αυτό το «βάρος»; Κι αν ναι, πως σας επηρεάζει;
Για να είμαι ειλικρινής, ούτε ιστορία νιώθω, ούτε «βάρος» νιώθω απλώς πιστεύω ότι πράττω το χρέος μου ως καλλιτέχνης προσπαθώντας πάντα για το καλύτερο κατά την δική μου άποψη.
Εναλλάσσεστε με άνεση ανάμεσα σε δύο βασικούς ρόλους: Αυτόν του σκηνοθέτη και αυτόν του πρωταγωνιστή, αλλά ποιον προτιμάτε στ’ αλήθεια;
Όλα είναι θεάτρο. Μετά από κάποια χρόνια ενασχόλησης με το θέατρο , όλα είναι θέατρο, όλα είναι ένα. Η διαφορά είναι στο πόσο ζωντανός είσαι, πόσο κόπο, πάθος και αλήθεια καταθέτεις, και πιστέψτε με αν όλα γίνουν με τα παραπάνω υλικά, τότε ο θεατής νιώθει την μαγεία και ο δημιουργός έχει ένα ανεπαίσθητο χαμόγελο ικανοποίησης.
Ο γιος σας επέλεξε να ακολουθήσει τα βήματά σας. Τι αίσθηση σας άφησε η πρώτη του δουλειά;
Απλώς ζήλεψα την σκηνοθετική του ματιά, το σκηνικό ήθος, την υποκριτική του ευγένεια, που με μαεστρία δίδαξε τους ηθοποιούς, δεν σας κρύβω ότι με έκανε να δακρύσω. Αλλά μιλάω για το γιο μου τον Κωνσταντίνο - Κάρολο και παρακαλώ θα ‘θελα να πιστέψετε την ειλικρίνεια μου. Και αυτό το λέω, γιατί η αγορά είναι μικρή, φθονερή και στενάχωρη, και σας ευχαριστώ για την καλοπιστία σας.
Από μία «φάρσα» που κατακρίνει την υποκρισία και τη διαφθορά μίας κοινωνίας και ιδιαιτέρως της κάστας που την διοικεί, τον «Επιθεωρητή», πέρσι, στο «Μεγάλο μας τσίρκο» το καλοκαίρι και τώρα ξανά σε ένα έργο πολιτικό, που μυρίζει ελληνική επαρχία. Είναι σημαντικό για εσάς να συμμετέχετε σε παραστάσεις με κοινωνικό μήνυμα;
Όλα μου τα έργα είναι κοινωνικοπολιτικά, δεν έχει κανένα νόημα να γράφω έργα ρηχά, επιφανειακά μόνο και μόνο να γαργαλίσω ή να σκανδαλίσω. Το θεατρικό έργο έχει τη δύναμη να κεντρίσει το θεατή, να τον προβληματίσει μέσα απ’ την ποίηση, το γέλιο, το κλάμα μέσα απ’ την αλήθεια που καταθέτεις πάνω στο σανίδι. Οι έξυπνες ατάκες, το γέλιο της ατάκας μας οδηγεί στην καπατσοσύνη και την αποχαύνωση του θεατή.
Ποια είναι η σημασία της παράστασης «Μαντζουράνα στο κατώφλι γάιδαρος» στα κεραμίδια σήμερα και τι θα θέλατε να περνάει στο κοινό;
Η Μαντζουράνα για μένα είναι πια ένα ιστορικό έργο που μας ταξιδεύει στο παρελθόν δείχνοντάς μας μέσα από υπέροχες εικόνες το σήμερα ή καλύτερα πώς φτάσαμε εδώ. Εδώ είναι ένα έργο, μια παράσταση γεμάτη χρώματα, αρώματα, ήχους, μουσικές, γέλια, κλάματα, νοσταλγία και πολύ θυμό για την κατάντια της χώρας μας.
Δουλεύετε με τους μαθητές σας σε αυτή την παράσταση. Τι μάθατε από τα παιδιά;
Δεν δουλεύω με μαθητές είναι ηθοποιοί που τελείωσαν τη Σχολή με άριστα. Είναι φτασμένοι υποκριτικά με έντονη προσωπικότητα και σπάνιο σκηνικό ήθος. Ο δάσκαλος διδάσκει για να παραμείνει παιδί, και οι μαθητές για να ξεπεράσουν τον διδάσκοντα. Αυτοί είναι κύκλοι που σχηματίζουν την πορεία το υπέροχο ταξίδι που λέγεται τέχνη.
Έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα από τότε που ξεκινήσατε στο Νέο Ελληνικό θέατρο, τη δική σας στέγη; Που εστιάζετε για να μην χάνετε το κουράγιο σας και να συνεχίζετε;
Δουλεύω μ’ όλη τη δύναμη της ψυχής μου με μόνο σκοπό να υπάρξει συνέχεια. Ίσως αυτό το πάθος για το νέο που πρέπει να έρθει με ορμή, επιθετικότητα, μπορεί και με λάθη, να ανατρέψει τον συντηρητισμό, τον εγωισμό, τον τρόμο όσων με νύχια και με δόντια κρατούν κλειστές τις πόρτες στο καινούριο.
Σας αρέσουν οι συμβουλές, τις ακούτε; Ποια είναι η καλύτερη που σας έχουν δώσει;
Οι συμβουλές είναι γεμάτες από φόβο και συντηρητισμό καλό είναι να τις αντικαταστήσουμε με κάτι πιο ρεαλιστικό.
Τι θα λέγατε σε έναν νέο ηθοποιό, που μόλις ξεκινάει;
Να βάλει ένα στόχο και να κάνει τα πάντα για να τον φτάσει.
50 χρόνια στο θέατρο. Τι κρατάτε από αυτά τα χρόνια;
Την συνάντηση μου με τον Κάρολο Κουν, την γυναίκα μου Ελισάβετ και τη γέννηση του γιου μου.
Μια φράση από τη Μαντζουράνα που θα αφιερώνατε στους Έλληνες πολιτικούς;
Πάμε όλοι μαζί για μια άλλη Ελλάδα. Μια Ελλάδα Ελληνική!
Info:
ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΡΜΕΝΗ, Σπυρίδωνος Τρικούπη 34 & Κουντουριώτου, Εξάρχεια , Τηλ.: 210-8253489, 210-8821002
Μαντζουράνα στο κατώφλι… γάιδαρος στα κεραμίδια του Γ. Αρμένη
Παίζουν: Αρμένης Γιώργος, Γεροδήμου Έλενα, Παπαδόπουλος Παντελής, Χαραλάμπους Χάρης, Χρυσομάλλης Λεωνίδας, Αδρίμης Γιάννης, Γκίκας Θεοφάνης, Ευαγγέλου Άντρη, Θεοδωροπούλου Δήμητρα, Μουταφτσής Κωνσταντίνος, Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, Πλιάκης Γιάννης, Σιδηροπούλου Αγγέλα, Τζιμούρτου Δήμητρα, Ψυχογιού Λήνα
Μουσική: Χρήστος Λεοντής. Σκηνικά - Κοστούμια: Γιούλα Ζωϊοπούλου. Χορογραφίες: Έλενα Γεροδήμου. Μουσική
Διδασκαλία: Νεοκλής Νεοφυτίδης. Βοηθός σκηνοθέτη: Ίρις Κανδρή
Παραστάσεις: Τετάρτη –Πέμπτη: 20:00. Παρασκευή – Σάββατο: 21:00. Κυριακή: 20:00. Σάββατο: 18:00 (Λαϊκή Απογευματινή) 120' με διάλειμμα. Τιμές:15 €, 10 € (Φοιτητικό). Κάθε Τετάρτη, Πέμπτη και στη λαϊκή του Σαββάτου: 10 €. Ως 6/1.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.