- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Γαλλία: Γιατί ακυρώθηκαν οι «Ικέτιδες» του Αισχύλου
Ακτιβιστές κατηγορούν για «φυλετισμό» τον σκηνοθέτη - Αντέδρασαν δύο υπουργοί
Αναβλήθηκε η παράσταση των Ικέτιδων του Αισχύλου στο πανεπιστήμιο της Σορβόννης στη Γαλλία μετά την επέμβαση ακτιβιστών που κατηγορούν τον σκηνοθέτη για «φυλετισμό».
Ειδικότερα, η παράσταση δεν δόθηκε ποτέ καθώς ακτιβιστές εμπόδισαν τους ηθοποιούς και το κοινό να μπει στο θέατρο, κατηγορώντας τον σκηνοθέτη για «φυλετισμό» επειδή ορισμένοι από τους συμμετέχοντες φορούσαν μαύρες μάσκες.
Σε κοινή ανακοίνωσή τους ο υπουργός Ανώτατης Εκπαίδευσης Φρεντερίκ Βιντάλ και ο υπουργός Πολιτισμού Φρανκ Ριστέρ «καταδικάζουν κατηγορηματικά αυτήν την άνευ προηγουμένου επίθεση στην ελευθερία της έκφρασης και της δημιουργίας στον πανεπιστημιακό χώρο».
Οι κατηγορίες σε βάρος του σκηνοθέτη Φιλίπ Μπρουνέ, του διευθυντή τoυ θιάσου αρχαίου θεάτρου Demodocos, είναι «ακατανόητες», συνεχίζουν οι δύο υπουργοί. "Οι Ικέτιδες είναι ένα έργο που στον πυρήνα του φέρει την αντίληψη της υπέρβασης των συγκρούσεων. Εμποδίζοντας το ανέβασμα αυτού του έργου στο όνομα μιας μαχητικής ιδεολογίας, αυτοί οι ταραχοποιοί παίζουν το παιχνίδι των διακρίσεων και του αποκλεισμού που υποτίθεται ότι μάχονται".
Μια μικρή ομάδα, που υποστηρίζει ότι αγωνίζεται κατά του «φυλετισμού» –της αντίληψης ότι τα κοινωνικά φαινόμενα εξηγούνται λόγω κληρονομικών και φυλετικών παραγόντων– εμπόδισε τους ηθοποιούς να μπουν στον χώρο για να ετοιμαστούν για την παράσταση. Το κοινό παρέμεινε επίσης έξω από το αμφιθέατρο Ρισελιέ.
Στο έργο, οι κόρες του Δαναού φτάνουν στο Άργος ως ικέτιδες, για να αποφύγουν τον γάμο με τους ξαδέλφους τους. Οι Δαναΐδες και οι Αργείοι ερμηνεύονταν από γυναίκες και άνδρες ηθοποιούς που φορούσαν μαύρες και λευκές μάσκες.
Το Αντιπροσωπευτικό Συμβούλιο των Ενώσεων των Μαύρων στη Γαλλία (CRAN) ανέφερε ότι αποφάσισε να μποϊκοτάρει την παράσταση αφού δέχτηκε πολλές καταγγελίες από διάφορες οργανώσεις της Σορβόνης. Ο πρόεδρός του, Γκισλέν Βεντέ, έγραψε στον ιστότοπό του ότι "η μεγάλη πλειονότητα των φοιτητών αυτού του ιδρύματος αρνείται να συνδεθεί με αυτή την αφροφοβική, αποικιοκρατική και ρατσιστική προπαγάνδα". Το CRAN έκανε επίσης λόγο για "μια πρακτική που ανάγεται στην εποχή της αποικιακής δουλείας, όπου ένας λευκός μεταμφιέζεται σε μαύρο".
Οι Βιντάλ και Ριστέρ εξέφρασαν πάντως την ευχή να δοθεί τελικά η παράσταση εντός των επόμενων εβδομάδων.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.