Οι Άγγελοι του Αργύρη Πανταζάρα στην Μικρή Επίδαυρο
Μας συστήνει την ομάδα Momentum και το σκεπτικό της παράστασης «Μητρόπολη»
Συνέντευξη με τον Αργύρη Πανταζάρα με αφορμή την παράσταση «Μητρόπολη» με την ομάδα Momentum για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Τη «Μητρόπολη» που εμπνεύστηκε, σκηνοθετεί και παίζει ο Αργύρης Πανταζάρας για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου απαρτίζουν αγγελιαφόροι αρχαίων ελληνικών τραγωδιών. Λίγες ημέρες πριν την πρεμιέρα, τού ζητήσαμε να μας συστήσει την ομάδα Momentum και το σκεπτικό της παράστασης.
Έχεις μιλήσει δημόσια για την ανάγκη η τέχνη να αποκτήσει συνείδηση και επαφή με τα όσα δραματικά συμβαίνουν σήμερα, αλλά και να γίνει μέρος της οικοδόμησης του αύριο. Σε τι βαθμό και με ποιο τρόπο αυτή η ανάγκη βρίσκει χώρο έκφρασης στη «Μητρόπολη»;
Ο πολιτισμός μας είναι σαν μια χαλασμένη μηχανή. Αυτή τη μηχανή θέλουμε να την ανοίξουμε, να την εξετάσουμε, να μάθουμε ποιο ήταν το πρόβλημα, τι δεν πήγε καλά και να καταφέρουμε να την ξαναβάλουμε σε κίνηση. Η «Μητρόπολη» είναι ένας «νέος τόπος» έκπτωτων αγγέλων, εξόριστων ανθρώπων από τα ίδια τα γεγονότα. Είναι αυτοί που δεν μπορούν να πάνε ούτε μπροστά ούτε πίσω και κατέληξαν να ανήκουν στο πουθενά... Ο λόγος τους έχει ειπωθεί και ταυτόχρονα δεν τους ανήκει πια ο λόγος. Αυτός ο λόγος είναι «εγκλωβισμένος» στη σιωπή και στη μνήμη. Θέλουμε να σπάσουμε κάθε είδους σιωπή, να μην επιτρέψουμε να σβηστεί η ιστορία από τη μνήμη.
Το πέρασμα από την υποκριτική στη σκηνοθεσία σχετίζεται επίσης με την ανάγκη να δημιουργηθεί απ’ το μηδέν ένα project που συνομιλεί με το σήμερα;
Ξεκίνησα από θεατής, έγινα ηθοποιός και τώρα έρχομαι να συνθέσω και να συντονίσω και άλλους καλλιτέχνες. Αναλαμβάνω την ευθύνη και με τους εκλεκτούς μου συντελεστές θα δημιουργήσουμε ενόν πολλαπλασιασμό «ορμής».
Εκτός από τον «πόνο, τη βία, το θάνατο», στο κείμενο της παράστασης αναφέρονται και τα «θαύματα». Γίνονται θαύματα σήμερα;
«Όπου υπάρχει ένα τέρας, υπάρχει και ένα θαύμα» λέει ο Ogden Nash. Ναι, γίνονται θαύματα... αν πολεμάς κάθε μέρα το τέρας μέσα σου...
Μπορείς να μας μιλήσεις για τη νεοσύστατη ομάδα Μomentum;
Για να φτιάξεις μια παράσταση, έναν κόσμο, θέλεις φως και σκοτάδι, ήχο και μελωδία, χώρο και υλικά, δομή και σύνθεση και κυρίως αυτούς που εκπροσωπούν τον κόσμο. Έχω την τύχη να συνεργάζομαι με ανθρώπους που έχουν υψηλή αντίληψη για το θέατρο, το σινεμά, αλλά και για την τέχνη στο σύνολό της. Ο θίασος και οι συντελεστές ξέρουν πολύ καλά τι σημαίνει έρευνα, επικοινωνία και ακρίβεια. Ο σχεδιασμός φωτισμού είναι από τον διακεκριμένο στον κινηματογράφο, διευθυντή φωτογραφίας Γιώργο Καρβέλα. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Λουκίας Χουλιάρα, επίσης διακεκριμένη στο χώρο του κινηματογράφου και του θεάτρου, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τη «νοημοσύνη του σώματος» τη «γυμνάζει» ο Ηλίας Χατζηγεωργίου και τη μουσική-ηχητική σύνθεση υπογράφει ο Γιώργος Πούλιος, που διακρίνεται όχι μόνο για τη μουσική που γράφει αλλά και για τη δραματουργική του αντίληψη στον ήχο και στο χώρο. Τέλος η στενή μου συνεργάτις σε όλο το δημιουργικό κομμάτι και αγαπημένη μου φίλη Ελίνα Μαντίδη, ένας άνθρωπος με σημαντικές συνεργασίες στο ενεργητικό του. Ταυτόχρονα είμαστε σε ανοιχτό διάλογο με ανθρώπους που γνωρίζουν το θέατρο, το λόγο και την ιστορία, όπως σκηνοθέτες, ηθοποιούς, μεταφραστές, ποιητές, και διαμορφώνουμε μαζί το «ύφος» και το «ήθος» της παράστασής μας... Πώς θα μπορούσε αλλιώς να δομηθεί μια νέα «Μητρόπολη»;
Στην παράσταση είναι όλοι νέοι ηθοποιοί. Με ποιο σκεπτικό έγινε η διανομή;
Προσπαθώ να μεταδώσω την ανάληψη ευθύνης και θέσης απέναντι στα πράγματα, απέναντι στον ίδιο μας τον εαυτό... και πάνω στη σκηνή, αλλά και εκτός σκηνής. Πρώτα απ’ όλα θαυμάζω τον καθένα ξεχωριστά για αυτό που είναι. Η επιλογή έγινε με κριτήριο τον κοινό παλμό και βρασμό που μας διακατέχει. Είμαστε φίλοι, και απόλυτοι επαγγελματίες.
Θέλουμε και οφείλουμε να πάρουμε θέση απέναντι στα γεγονότα. Καλούμαστε να υπερασπιστούμε την «ορμή» μας, αλλά και να την τιθασεύσουμε, να την αρθρώσουμε και να τη μεταδώσουμε.
Info: 22-23/7, 21.30, Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
Πρωταγωνιστούν: Χαρά Μάτα Γιαννάτου, Γιώργος Κατσής, Μελισσάνθη Μάχουτ, Αγησίλαος Μικελάτος, Αργύρης Πανταζάρας, Κωνσταντίνος Πλεμμένος.
€20, 10 (Φ/Άνεργοι/ΑμεΑ).
Πληροφορίες-εισιτήρια: 2103272000, 2103222720
www.greekfestival.gr
(Στo πλαίσιo του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου).
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Προσωπικές ιστορίες που «ακουμπούν» στην έντονη επιθυμία όλων των ανθρώπων του κόσμου για ελευθερία, ισότητα και ουσιαστική αποδοχή της διαφορετικότητας
Τι θα δούμε στο Σύγχρονο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη
«Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη, «Κοππέλια» στην ΕΛΣ, «Ένας εχθρός του λαού» στο Ρεκτιφιέ, «Και λέγε λέγε» στο Τέχνης, «Αίμα στη σκηνή» στο Σύγχρονο κ.ά.
Ένας Πολυχώρος Πολιτισμού στο Κέντρο της Αθήνας
Από 19 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2024, δεκάδες νέοι καλλιτέχνες από όλους τους κλάδους δημιουργούν πρωτότυπα καινοτομικά projects σε όλους τους χώρους της Αμαξοστοιχίας. Είσοδος ελεύθερη.
Μιλήσαμε για την αγάπη του για τα παραμύθια, τα όνειρα, τη θνητότητα. Αφορμή η νέα του παράσταση στο Bios.
Γιατί σε ένα καλύτερο μέλλον τον πρώτο λόγο έχει πάντα ο πολιτισμός.
Σ’ ένα μανέζ στις πλαγιές του Ταϋγέτου η καταξιωμένη ηθοποιός ερμηνεύει τον εμβληματικό ήρωα του Σαίξπηρ με το χάραμα και το σούρουπο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θέατρου Πειραιά
«La Rondine» από την MET στο Μέγαρο, «Τάξη» στο Θέατρο Σταθμός, «Μοσκώβ-Σελήμ» στον Φάρο ΚΠΙΣΝ, «Emotional Dogs» στο Bios κ.ά.
Διεθνής διάκριση για το ελληνικό θέατρο που σηκώνει αυλαία τον Μάιο στο The Tank Theater
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης και το θεατρικό έργο που καθόρισε τον 20ό αιώνα, στην πρώτη παρουσίασή του στη Στέγη
«Αν βάλεις όριο στην κωμωδία, αυτό ακυρώνει την ίδια της τη φύση»
«Βίρα τις άγκυρες» από το ΚΘΒΕ στο Παλλάς, «Vanya» από το Λονδίνο στο Μέγαρο, «Miss Julie» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, «Περσεφόνη» του Γιάννη Ρίτσου στον Φούρνο κ.ά.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ μας συστήνει το έργο και τα πρόσωπά του και μιλά για την επιθεώρηση και τη σημασία της
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Θέατρο Τέχνης για τα γεγονότα του '73
Όταν ο ηθοποιός διήγηθηκε τη ζωή του στην ATHENS VOICE
Μιλήσαμε για την παράσταση «Τζούλια» σε πρωτότυπο κείμενο του Τάσου Ιορδανίδη βασισμένο στο «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ
Μια διαφορετική αλλά άκρως ενδιαφέρουσα μουσικοθεατρική εμπειρία
Η παράσταση «Ο αποτυχημένος» που υπογράφει με αφετηρία το μυθιστόρημα του Τόμας Μπέρνχαρντ, οι εμμονές και οι ματαιώσεις, η σκηνοθεσία και η ηθοποιία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.