Ένα (επιτυχημένο) ελεύθερο ζευγάρι
Το έργο των Ντάριο Φο-Φράνκα Ράμε συνεχίζει για 3η χρονιά στο Τσάι στη Σαχάρα. Ζητήσαμε από το σκηνοθέτη της Αλέξανδρο Λιακόπουλο να εξηγήσει την επιτυχία
Είναι ένα έργο της δεκαετίας του ’80. Μπορεί να μιλήσει και στο σήμερα;
Σαφώς και μπορεί, γιατί οι ανθρώπινες σχέσεις υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα στην επικαιρότητα. Η ζήλια, το παράπονο, η συζυγική απιστία αλλά και ο έρωτας, η αγάπη, η συνήθεια ενός ζευγαριού παραμένουν διαχρονικά.
Το έχετε φέρει στα καθ’ ημάς; Ή οι ήρωες παραμένουν Ιταλοί;
Η ηρωίδα παραμένει Ιταλίδα και ο σύζυγος μετατράπηκε σε Κρητικό. Νομίζω ότι αυτή η ιδιαιτερότητα έδωσε πολύ ενδιαφέρον στην παράσταση, χωρίς να αλλοιώσει τα στοιχεία της κωμωδίας των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε.
Είναι από τα λίγα έργα που έχουν κορύφωση από την αρχή. Πώς το αντιμετωπίζει αυτό ο θεατής;
Νομίζω ξαφνιάζεται. Σαν να του άνοιξαν ξαφνικά μια πόρτα και τον έσπρωξαν μέσα. Λίγο μετά, όμως, ξεκαρδίζεται με τα παθήματα των ηρώων και συγκινείται από τις τρυφερές στιγμές τους.
Στην παράσταση συμμετέχει και το κοινό. Πώς διαφοροποιεί αυτό την κάθε παράσταση;
Δημιουργεί καθημερινά ένα καινούργιο ενδιαφέρον. Είναι μια παράσταση που δεν ξέρεις πώς θα εξελιχθεί γιατί οι θεατές μοιράζονται –όσοι θέλουν– τα δικά τους συζυγικά προβλήματα, παρεμβαίνουν και συμβουλεύουν τους ηθοποιούς για την αντίδρασή τους.
Ποιο ήταν το πιο ευτράπελο επεισόδιο που έχει συμβεί ποτέ με κάποιο θεατή;
Έχουν συμβεί πολλά. Μια φορά ο σύζυγος μιας κυρίας, παραλίγο να δείρει τον πρωταγωνιστή (Γιώργη Κοντοπόδη) γιατί μίλησε στη γυναίκα του. Στο τέλος ο θεατής είχε παίξει τόσο σημαντικό ρόλο στην παράσταση που βγήκε και στην υπόκλιση.
Αν το ανεβάζατε σε μια κλασική σκηνή, θα αλλάζατε την οπτική σας;
Το ανέβασμα μιας παράστασης επηρεάζεται σίγουρα από το χώρο που θα παιχτεί, όπως και από τους ηθοποιούς που το ερμηνεύουν. Γι’ αυτό το θέατρο είναι γοητευτικό, γιατί παραμένει πάντα «ζωντανό» και εξαρτάται από το χώρο, τους ηθοποιούς – το κοινό είναι κι ένα καινούργιο «σώμα», μια νέα γνωριμία, ένας καινούργιος έρωτας. Πέρυσι στη Θεσσαλονίκη που πήγαμε και παίξαμε για τρεις εβδομάδες, σε ιταλική σκηνή, άλλαξαν κάποια πράγματα σε σχέση με το χώρο αλλά η βάση έμεινε ίδια. Σίγουρα για τον τρόπο που έχει «στηθεί» το έργο ο ιδανικός χώρος είναι το «Τσάι στη Σαχάρα».
Αρκετές παραστάσεις σας, όπως και αυτή, περιέχουν γυμνό. Είναι ένα χαρακτηριστικό σας αυτό;
Είναι να μη σου βγει το όνομα, που λένε! Μετά τη τεράστια επιτυχία που έκανε το «ΣΚΡΑΤΣ» με συνέδεσαν με το γυμνό και το τολμηρό θέατρο. Η αλήθεια είναι ότι, κάνοντας αρκετά έργα που αφορούν τον έρωτα σε όλες του τις μορφές, έχω σκηνοθετήσει κάποιες παραστάσεις με γυμνό ή ημίγυμνο, όταν το θεωρώ απαραίτητο στοιχείο. Δεν κάνουμε έρωτα ποτέ ντυμένοι, ούτε ντουζ. Η συγκεκριμένη παράσταση όμως δεν έχει γυμνό εκτός απο το φινάλε, που έχει μια ημίγυμνη έκπληξη.
Η παράσταση παίζεται για 3η συνεχόμενη χρονιά. Πού οφείλεται η επιτυχία της;
«Εν αρχή είναι ο λόγος». Η επιτυχία στηρίζεται στο έξυπνο κείμενο και στους στέρεους χαρακτήρες που έγραψαν ο Φο και η Ράμε. Στην αγάπη των ηθοποιών που ερμηνεύουν τους ρόλους, μα πιο πολύ στην αγάπη του κόσμου που αγκάλιασε το «Ελεύθερο ζευγάρι» από την πρώτη στιγμή και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Και τέλος στην ανάγκη όλων μας να γελάσουμε στους «ιδιαίτερους» καιρούς που ζούμε. Να γελάσουμε... μέχρι δακρύων.
Τι καινούργιο ετοιμάζετε;
Είμαι αληθινά ενθουσιασμένος με την καινούργια παράσταση που σκηνοθετώ για το 2016. Ένα πανέξυπνο έργο του ταλαντούχου Αντώνη Τσιπιανίτη. «Να μ’ αγαπάς τα Σάββατα» ο τίτλος του, γιατί η αγάπη είναι «τα πάντα» στη ζωή μας. Είναι ό,τι μας έχει μείνει κι αυτό δεν μπορεί κανείς να μας το πάρει ούτε να το φορολογήσει... ακόμη. Χαίρομαι ακόμη πιο πολύ για τους πρωταγωνιστές μου, την Αλεξάνδρα Τσόλκα, άξια δημοσιογράφο, υπέροχο άνθρωπο και ηθοποιό ιδιαίτερων ικανοτήτων, και το νεαρό Danny Tsvelkov που έχει όρεξη να δουλέψει και να γίνει καλός ηθοποιός. Ένα υπέροχο δίδυμο, εντελώς διαφορετικό από τα άλλα. Πιστεύω, ελπίζω και εύχομαι να σας κατακτήσουν, όπως κατέκτησαν εμένα.
Info: Περισσότερα για την παράσταση εδώ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.