- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Φονικός έρωτας
Η Τόσκα θα ερωτευθεί, θα προδοθεί, θα σκοτώσει και θα αυτοκτονήσει μπροστά στους θεατές του Ηρωδείου
Η Τόσκα θα ερωτευθεί, θα προδοθεί, θα σκοτώσει και θα αυτοκτονήσει μπροστά στους θεατές του Ηρωδείου, μέσα στο απίστευτο σκηνικό που έστησε ο σκηνοθέτης της όπερας Ούγκο Ντε Άνα για την παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Ακόμα και στον πιο αδαή της όπερας είναι οικεία η διάσημη άρια της Τόσκα «Vissi d’arte». «Για την τέχνη έζησα, έζησα για αγάπη» τραγουδάει η Φλόρια Τόσκα στο βαρώνο Σκάρπια, επικεφαλής των δυνάμεων κατοχής στη Ρώμη (1800), όταν αυτός προσπαθεί να την κάνει δικιά του με αντάλλαγμα τη σωτηρία του αγαπημένου της, ιδεαλιστή επαναστάτη Μάριο Καβαραντόσι. Όμως ο συνθέτης Πουτσίνι δεν ήθελε happy end. Η Τόσκα σκοτώνει τον Σκάρπια, ο Καβαραντόσι εκτελείται και η Τόσκα αυτοκτονεί. Όλα αυτά στη διάρκεια ενός 24ώρου!
Ο διάσημος Αργεντίνος σκηνοθέτης Ούγκο Ντε Άνα είδε στην όπερα ένα (ρεαλιστικό) θρίλερ, καθώς στο τέλος κάθε μία από τις τρεις πράξεις σημαδεύεται από ένα μεγάλο γεγονός, ικανό να εξάψει την… αγωνία των θεατών. Ο σκηνοθέτης είναι επιπλέον γνωστός για την ατμόσφαιρα που ξέρει να δημιουργεί με τους φωτισμούς και τη σκηνογραφία. Για την παράσταση επέλεξε ένα φορτωμένο με συμβολισμούς, μπαρόκ σκηνικό. Καταπιεστικά σύμβολα της εξουσίας (κυρίως θρησκευτικά) εντείνουν την πίεση στους ήρωες, που ζουν τις τελευταίες ώρες της ζωής τους χωρίς να το ξέρουν. Όπως δηλώνει ο Ντε Άνα στις συνεντεύξεις του, σέβεται το ιστορικό περιβάλλον όπου εξελίσσεται η όπερα, γι’ αυτό μην περιμένουμε εκμοντερνισμούς χωρίς νόημα. Η χρήση των βίντεο απλά εξυπηρετεί το ρεαλισμό. Την Τόσκα ερμηνεύουν σε διπλή διανομή η Ιταλίδα Ντανιέλα Ντέσι (26, 28) κι η Ελληνίδα Τσέλια Κοστέα (27, 29).
Ηρώδειο, 26-29/7, στις 21.00. Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης.
Μάριο Καβαραντόσι: Καρλ Τάνερ (26, 28) - Τζανκάρλο Μονσάλβε (27, 29)
Βαρόνος Σκάρπια: Λάντο Ατανέλι (26, 28) - Γκεόργκε Γκαγκνίτζε (27, 29).
Συμμετέχει η Ορχήστρα και η Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και η
Παιδική Χορωδία ROSARTE. € 25, 45, 55, 60, 85, 100, 15 (Φ/Π).
210 3662.100, 210 3612.461, 210 3643.725
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.