Το έργο Ψυχώ/σεις στηρίζεται στο Ψυχώ του R. Bloch. Η A.V. ζήτησε από τον Χάρη Ασημακόπουλο ν’ αναλύσει το ρόλο του (Νόρμαν Μπέιτς).
«Η σχέση μου με την ταινία του Χίτσκοκ είναι ρομαντική, αφού είναι μια ταινία της νιότης μου. Ο Χίτσκοκ δεν έμεινε τόσο πιστός στο μυθιστόρημα – για παράδειγμα, δεν χρησιμοποίησε το γεγονός πως οι δύο αδελφές είναι σαν δίδυμες. Ίσως γιατί ήθελε να σκοτώσει νωρίς την πρωταγωνίστριά του, κάτι φοβερά πρωτότυπο για την εποχή.
Η δική μας προσέγγιση είναι πιο πιστή στο μυθιστόρημα – επιπλέον επιχειρείται μια ψυχαναλυτική ανάγνωση όσων συμβαίνουν. Το γυάλινο δωμάτιο στη μέση της σκηνής “είναι” το μυαλό του Νόρμαν. Οι θεατές βλέπουν μέσω του Νόρμαν. Επί σκηνής παίρνουν “σάρκα και οστά” και οι τρεις πλευρές της πολυσχιδούς προσωπικότητάς του – εκτός από τον Νόρμαν, βλέπουμε, ταυτόχρονα, τη μητέρα του (Νόρμα) και τον ίδιο στην παιδική του ηλικία (Νορμ). Όταν δεν υπάρχω εγώ στη σκηνή, υπάρχουν τα Νορμανάκια (όπως τα λέμε εμείς), τα οποία παρατηρούν αλλά και πολλές φορές βοηθούν στην εξέλιξη της ιστορίας. Ο σκηνοθέτης θέλει να κάνει σαφές πως ο Νόρμαν είναι άλλος, η μητέρα του είναι άλλη και ο μικρός είναι άλλος. Αυτό έπρεπε να το υπερασπιστώ κι εγώ, να δείξω το πώς αυτές οι τρεις πλευρές συνυπάρχουν στο μυαλό του και τι συμβαίνει όταν κάθε μία από αυτές αναλαμβάνει δράση – πριν από κάθε φόνο ο Νόρμαν επικαλείται τη μητέρα του.
Στο θέατρο το μεγαλύτερο στοίχημα είναι πως όσο αντιπαθητικές πράξεις κι αν κάνει ένας ήρωας –είτε τον λένε Μήδεια είτε Καλιγούλα είτε Μπέιτς–, εσύ πρέπει να τον κατανοήσεις. Για μένα ο Νόρμαν είναι ένας μοναχικός άνθρωπος που διψάει για επικοινωνία, πιστός σε οικογενειακές αξίες και σε όσα του δίδαξε η μητέρα του. Η υπεράσπισή τους γίνεται μ’ ένα διαστρεβλωτικό τρόπο που τον περνάει στην παραβατική πλευρά. Μην ξεχνάμε πως ο Νόρμαν στηρίζεται σε υπαρκτό πρόσωπο – ο πρώτος σίριαλ κίλερ της Αμερικής, που μάλιστα ενέπνευσε και τον Χάνιμπαλ Λέκτερ».
Info
Κείμενο: Αντώνης Πέρης. Σκην.: Γρηγόρης Χατζάκης. Παίζουν: Χ. Ασημακόπουλος, Β. Λάρδη, Αντ. Κρόμπας, Βαγ. Αλεξανδρής, Γ. Κουμούνδρος, Κ. Χαρατσάρη. Beton 7, Πύδνας 7, Βοτανικός, 210 7512.625. Πέμ.-Δευτ. 21.15. € 18 (Φ 15). Δ: 90΄.
{ Φωτό.: Αγγελική Στρατή }
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.