Τι θα δούμε στο 12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
Έρχεται τον Μάιο και τον Ιούνιο με αφιερώματα στους Τζορτζ Στίβενς, Γιόνας Μέκας, Μπαμπέτ Μανγκόλτ και Θόδωρο Αγγελόπουλο
Το 12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει στην Ταινιοθήκη
Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, η διοργάνωση-θεσμός της Ταινιοθήκης της Ελλάδος επιστρέφει από τις 26 Μαΐου έως και τις 15 Ιουνίου φιλοδοξώντας να αναδείξει ό,τι πιο φρέσκο και ρηξικέλευθο συμβαίνει στον παγκόσμιο κινηματογράφο -χθες και σήμερα.
Το 12ο ΦΠΚΑ θα είναι υβριδικό: θα διεξαχθεί ταυτόχρονα στις δύο χειμερινές αίθουσες της Ταινιοθήκης και στον θερινό κινηματογράφο Λαΐς τηρώντας το υγειονομικό πρωτόκολλο, ενώ επιλεγμένα προγράμματα του θα παρουσιαστούν και διαδικτυακά στη διεύθυνση online.tainiothiki.gr.
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Μαρία Κομνηνού μας δίνει μια πρώτη γεύση από τα αφιερώματα του φετινού προγράμματος, που πλαισιώνουν το καθιερωμένο Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα (με ταινίες από τα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ), αλλά και η ενότητα «Αποκατεστημένες και υπέροχες».
Τα αφιερώματα του 12ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας
12o ΦΠΚΑ: Αφιέρωμα στον Τζορτζ Στίβενς
Ο Τζορτζ Στίβενς (1904-1975) άφησε το ανεξίτηλο αποτύπωμά του στην χρυσή εποχή του Χόλυγουντ. Υπήρξε πέντε φορές υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθεσίας, το οποίο κέρδισε για τις ταινίες Μια θέση στον ήλιο (A Place In The Sun) το 1951 και Ο Γίγας (Giant) το 1956. Από τη δεκαετία του ’40 έως τα μέσα της δεκαετίας του ’70 υπέγραψε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Χόλυγουντ (από τη Γυναίκα της Χρονιάς μέχρι την Ανθρώπινη Δικαιοσύνη) με τους μεγαλύτερους σταρ της εποχής : τον Κάρι Γκραντ, τον Τζέιμς Ντιν, την Κάθριν Χέπμπορν και την Ελίζαμπεθ Τέιλορ.
Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ο Στίβενς βρέθηκε στο μέτωπο και με την κάμερά του κατάφερε να τραβήξει το μοναδικό έγχρωμο φιλμ του πολέμου (από την πλευρά των Συμμάχων). Εμφάνισε το 16άρι φιλμ όταν επέστρεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά για πολλά χρόνια αυτό παρέμεινε άγνωστο, μέχρι που ο γιος του, Τζορτζ Στίβενς Τζούνιορ –ο οποίος είναι, επίσης, σκηνοθέτης–, αποφάσισε να κάνει ένα ντοκιμαντέρ για τον πατέρα του και το ανακάλυψε στην αποθήκη. Ο Στίβενς γύρισε συνολικά 14 κουτιά φιλμ και έγινε ο πρώτος που μας έδωσε μια έγχρωμη άποψη της απόβασης των συμμαχικών δυνάμεων στην Νορμανδία και, μεταξύ άλλων, συγκλονιστικές εικόνες από την απελευθέρωση των κρατουμένων του στρατοπέδου συγκέντρωσης Νταχάου, τον Απρίλιο του 1945.
Αφιέρωμα στον Γιόνας Μέκας στο 12o ΦΠΚΑ
Ο Γιόνας Μέκας (1922-2019) από τη Λιθουανία θεωρείται ο νονός του αμερικανικού αβάν-γκαρντ κινηματογράφου. Υπηρέτησε τον ανεξάρτητο πειραματικό κινηματογράφο από όλα τα πόστα (υπήρξε σκηνοθέτης, φωτογράφος, μοντέρ, ηθοποιός αλλά και ποιητής και συγγραφέας), ενώ ήταν ο διευθυντής του Anthology Film Archives, ενός από τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά αρχεία του κόσμου, με σημαντική δράση στην διάσωση και προβολή της φιλμικής κληρονομιάς.
Συνεργάτης του Άντι Γουόρχολ, του Τζον Λένον αλλά και του Σαλβαδόρ Νταλί, ο Μέκας, που έφυγε από κοντά μας το 2019, αδιαφορούσε για τη συμβατική πλοκή και τους συμβατικούς χαρακτήρες και πειραματιζόταν διαρκώς με τα νέα μέσα και τις σύγχρονες τεχνολογίες.
Η Μπαμπέτ Μανγκόλτ στο 12o Φεστιβάλ Πειραματικού Κινηματογράφου Αθήνας
Η Mπαμπέτ Μανγκόλτ είναι Γαλλίδα φωτογράφος, καλλιτέχνις και σκηνοθέτις, που ζει και εργάζεται στις ΗΠΑ από το 1970. Φίλη του Γιόνας Μέκας, ξεκίνησε ως διευθύντρια φωτογραφίας σε πειραματικά φιλμ, με πιο γνωστά αυτά της Σαντάλ Ακερμάν (Ζαν Ντιλμάν) και της Ιβόν Ράινερ (Ζωές των περφόρμερ). Σκηνοθέτησε, επίσης, σημαντικά πειραματικά ντοκιμαντέρ για την πρωτοποριακή καλλιτεχνική σκηνή του σύγχρονου χορού, της περφόρμανς και του θεάτρου της Νέας Υόρκης, για την ίδια την πράξη του κοιτάγματος στην κινηματογραφική δημιουργία και για το αμερικανικό τοπίο.
Το 12o ΦΠΚΑ έχει προσκαλέσει τη σημαντική κινηματογραφίστρια στην Αθήνα για να παρουσιάσει στο κοινό μια επιλογή από το πολυδιάστατο καλλιτεχνικό της έργο.
Αφιέρωμα για τα 10 χρόνια από τον θάνατο του Θόδωρου Αγγελόπουλου
Πέρασαν 10 χρόνια από τον αιφνίδιο θάνατο του βραβευμένου auteur στα γυρίσματα της ταινίας του Η άλλη θάλασσα. Στο σχετικό αφιέρωμα της Ταινιοθήκης θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μερικά από τα αριστουργήματα του ποιητή των εικόνων στη μεγάλη οθόνη – ακριβώς όπως αρμόζει στο μεγάλο έργο του.
INFO
12o Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας
Διάρκεια: 25 Μαϊου-15 Ιουνίου 2022
Tαινιοθήκη της Ελλάδος, Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου, μετρό Κεραμεικός, τηλ. 2103612046
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρωταγωνιστής συναντήθηκε με την σεναριογράφο Νάνσι Μέγιερς
Στο πλευρό του θα εμφανιστεί ο Ντακρέ Μοντγκόμερι
H ταινία θα φέρει τον τίτλο «Ann Lee»
Θα πρωταγωνιστήσει στο πλευρό του Αλ Πατσίνο - Σπουδαία ονόματα του Χόλιγουντ στην παραγωγή
Τι είπε για το πρότζεκτ που ετοιμάζει ο Σαμ Μέντες
Πρωταγωνιστεί στην ταινία «Sonic the Hedgehog 3»
Πότε αναμένεται να κυκλοφορήσει - Η αινιγματική ανάρτηση στο Instagam
Ένας από τους πιο αξιομνημόνευτους εχθρούς του Μπάτμαν αποκτά το δικό του φιλμ
Οι θαυμαστές του Πίτερ Τζάκσον και του Τόλκιν πανηγυρίζουν για τη νέα ταινία που αποτελεί ένα άτυπο πρίκουελ
Φοβερή η Τίλντα Σουίντον στον ρόλο της μητέρας
Θα σας κάνει να κλάψετε με μαύρο δάκρυ, αφού όλοι θα βρουν ένα μικρό κομμάτι από τη δική τους ζωή στα τρυφερά καρέ του Ζεμέκις
Χορταστικό ως θέαμα, αλλά δεν θα βρείτε κάτι καινούργιο
Το μυθιστόρημα του Μπρετ Ίστον Έλις μεταφέρεται ξανά στην οθόνη - Οι πρώτες πληροφορίες
Παρουσιαστής της τελετής θα είναι ο κωμικός και παρουσιαστής Κόναν Ο'Μπράιεν
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Στο πλευρό του θα βρίσκεται ο Μπάρι Κιόγκαν στο ρόλο του Ρίνγκο Σταρ
Όλα είναι εκεί: τα καλά και τα κακά του Στέλιου Καζαντζίδη, που θίγονται σε ακριβοδίκαιες δόσεις, με μια λέξη, ένα βλέμμα, έναν υπαινιγμό
Ήταν έτοιμη να αποχωρήσει από τον κινηματογράφο και τώρα είναι υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα
Οι Ρέιφ Φάινς και Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον έρχονται αντιμέτωποι με ορδές από ζόμπι
Ο 43χρονος ηθοποιός αναμένεται να εμφανιστεί στο επερχόμενο «Avengers: Doomsday»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.