- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Οι «Μοντέρνοι Καιροί» είναι ο ορισμός της κλασικής ταινίας
Ένα εξαίσιο δείγμα του κωμικού ταλέντου και της καλλιτεχνικής ιδιοφυΐας του Τσάρλι Τσάπλιν
Τι Να Δω Σήμερα: «Modern Times» του Τσάρλι Τσάπλιν - Η Φωτεινή Αλευρά διαλέγει την ταινία της ημέρας
Αν έπρεπε κανείς να ξεχωρίσει μία μόνο ταινία για να περιγράψει τον όρο κλασσικό φιλμ, είναι πολύ πιθανό να επέλεγε τους «Μοντέρνους Καιρούς» του Τσάρλι Τσάπλιν. Ο παντοτινός Σαρλό γεννιέται σαν σήμερα, το 1889, στο Λονδίνο και η ανυπολόγιστης αξίας προσφορά του στη νέα τέχνη του 20ού αιώνα, τον κινηματογράφο, ο οποίος ξεκινά ως τεχνολογικό επίτευγμα και τεχνολογία αιχμής της εποχής, αλλά και η ευελιξία της ερμηνείας του και η ιδιοφυΐα του στη σκηνοθεσία, συγγραφή και παραγωγή αναγνωρίζονται το 1929 και το 1972, όταν του απονέμεται τιμητικό βραβείο Όσκαρ.
Ένας εργάτης εργοστασίου που πιέζεται από τους απάνθρωπους ρυθμούς της τυποποιημένης γραμμής παραγωγής, μπλέκει σε κωμικές καταστάσεις και καταφέρνει να καταλήγει στη φυλακή με συνέπεια, μέχρι την στιγμή που θα ερωτευτεί μια όμορφη άστεγη κοπέλα και θα αρχίσει να ονειρεύεται το μέλλον του μαζί της.
Από τις καλύτερες ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν, αν όχι η καλύτερη, και εξαίσιο δείγμα του κωμικού ταλέντου του γενναιόδωρου καλλιτέχνη αλλά και του βωβού κινηματογράφου. Ωστόσο όχι αντιπροσωπευτικό καθώς ο ήχος μπορεί να εισήλθε στον κινηματογράφο το 1927, οι «Μοντέρνοι Καιροί» όμως, μια ταινία του 1936, έχει ενσωματωμένο ήχο, αν και όχι συγχρονισμένο ,σε όλη την διάρκειά της. Η μοναδική σκηνή με συγχρονισμένο ήχο είναι εκείνη η φοβερή και άκρως απολαυστική στιγμή που ο Τσάρλι Τσάπλιν τραγουδά καθώς ο Σαρλό δοκιμάζεται ως τραγουδιστής και σερβιτόρος, σε κάποιο νυχτερινό κέντρο, ενώ προσπαθεί να χωρέσει στην κοινωνία βρίσκοντας κι αυτός μια μόνιμη δουλειά. Κατά τα άλλα υπάρχει ξεκάθαρα η σωματική κωμωδία και η παντομίμα είναι εκεί, χωρίς να φαίνεται να τις ενοχλούν οι νέες τεχνολογίες.
Έξυπνη σάτιρα της κοινωνικής αδικίας, της ανεργίας αλλά και της σύγχρονης εκβιομηχανισμένης οικονομίας και αστικοποιημένης ζωής. Ένα επίκαιρο, ανθεκτικό, διαχρονικό φιλμ και ο ορισμός της κλασσικής ταινίας που όσα χρόνια κι αν περάσουν δεν χάνει κοινό, μόνο βρίσκει νέα ζευγάρια μάτια για να τα κάνει να χαμογελάσουν και να τα εκπαιδεύσει.
Η ταινία «Μοντέρνοι Καιροί» είναι διαθέσιμη στο Mubi.
Μοντέρνοι Καιροί (Modern Times)
Η.Π.Α., 1936, Ασπρόμαυρη
Δράμα / Κωμωδία / Οικογενειακή, 87’
Σκηνοθεσία: Τσάρλι Τσάπλιν
Σενάριο: Τσάρλι Τσάπλιν
Πρωταγωνιστούν: Τσάρλι Τσάπλιν, Πολέτ Γκοντάρ, Χένρι Μπέργκμα
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γίνεται η πρώτη μαύρη ηθοποιός με δύο υποψηφιότητες στην κατηγορία μιούζικαλ/κωμωδίας
Ο ηγέτης των Rolling Stones σε ένα ιδιαίτερα προκλητικό φιλμ που αρχικά έμεινε εκτός διανομής
Frankenstein, Γκράντε, Ερίβο και «Adolescence» κλέβουν την παράσταση
Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός του Ανόρα τοποθετείται
Η 91χρονη θρυλική ηθοποιός μιλά για την επιδείνωση της όρασης και της μνήμης της
Προάγγελος των Όσκαρ τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Λος Άντζελες
Το αστικό δράμα του σκηνοθέτη «νίκησε» δύο κακοκαιρίες και το κοινό γεμίζει τις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας
Η πρωτότυπη ταινία διαφέρει σε κάποια στοιχεία από την Ειδική Έκδοση του 1997
Η δύο φορές υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιός διαπραγματεύεται τον ρόλο της στο πολυαναμενόμενο σίκουελ
Ίσως όμως η μεγαλύτερη ανησυχία να αφορά τη δημιουργικότητα
Στους κινηματογράφους 6 Μαρτίου 2026 - Πότε θα προβληθεί στο Netflix
Ο διάσημος σκηνοθέτης αποκάλυψε τη λίστα του - Το «Black Hawk Down» στην πρώτη θέση
Τι έγραψαν ηθοποιοί και σκηνοθέτες για την τοποθέτησή του
Η κακοκαιρία ανέβαλε την πολυαναμενόμενη παρουσία της διάσημης ηθοποιού στην ταινία για τη Μαρία Κάλλας
Το έργο του Μάικ Φλάναγκαν επαναφέρει στο νου συγκινητικές στιγμές του σινεμά
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν αμέσως αντιδράσεις στα social media
Η διάσημη ηθοποιός θα παραστεί στην προβολή της διεθνούς παραγωγής «Μαρία Κάλλας – Μόνικα Μπελούτσι: Μια Συνάντηση» στο Παλλάς
Πρεμιέρα τον Απρίλιο του 2026
Ένα μινιμαλιστικό αλλά και άρτιο στις λεπτομέρειές του οικογενειακό δράμα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.