Κινηματογραφος

Το ένστικτο της ζωής

Ακραίο, βίαιο και αργεντίνικο

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 708
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
enstikto.jpg

Ο βραβευμένος με άσκαρ Σεναρίου για το «Birdman», Αρμάντο Μπο, σκηνοθετεί το «Το ένστικτο της ζωής», ένα κοινωνικό θρίλερ που έκανε ρεκόρ εισιτηρίων στην Αργεντινή.

Ο Αντόνιο έχει την τέλεια ζωή: μια αγαπημένη οικογένεια, μια καλή δουλειά κι ένα όμορφο σπίτι. Η φούσκα στην οποία ζει, όμως, θα σκάσει, όταν ανακαλύψει ότι χρειάζεται επειγόντως μεταμόσχευση νεφρού. Ο Αντόνιο ζούσε πάντα με το γράμμα του νόμου αλλά το «σύστημα» δεν φαίνεται να τον επιβραβεύει για αυτό.

Ο βραβευμένος με άσκαρ Σεναρίου για το «Birdman», Αρμάντο Μπο, σκηνοθετεί ένα κοινωνικό θρίλερ με επώδυνες υπαρξιακές καταστάσεις που έκανε ρεκόρ εισιτηρίων στην Αργεντινή. Το ενδιαφέρον με τον ήρωα είναι πως είναι ένα υπόδειγμα πολίτη και όταν όλοι οι νόμιμοι οδοί γύρω του οδηγούν σε αδιέξοδο τότε αναγκαστικά το ήθος και η υπομονή του δοκιμάζονται επικίνδυνα. Δεν είναι από τα φιλμ που ξεπετάς εύκολα, αφού σε αναγκάζει να προβληματιστείς αρκετά ως προς το τι θα έκανες σε ανάλογη περίπτωση (η περίφημη ταύτιση). Όμως ο Αρμάντο Μπο δεν έχει τη σκηνοθετική εμπειρία για να χτίσει την ιστορία του σε ένα ελκυστικό φιλμικό κατασκεύασμα που θα κρατήσει σε συνεχή εγρήγορση κι ένταση το θεατή. Μια μόνιμη αίσθηση δυσφορίας και απέχθειας πλακώνει όλο το εγχείρημα ενώ ακόμη και τα ανατρεπτικά κολπάκια (το τάιμινγκ που η σύζυγος επιστρέφει σπίτι για να βρει τη νεαρή «ερωμένη» του Αντόνιο, η σκηνή με τις τραβεστί κ.ά.) δηλώνουν την αδυναμία του δημιουργού για να δώσει στο φιλμ του το κάτι παραπάνω. Εξαίρετη πάντως η ερμηνεία του πρωταγωνιστή, που δίνει όλο το χάσιμο και την αφασία του ήρωά του.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ