- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Νεοαστικός βανδαλισμός
Η Em Kei μάς εξηγεί γιατί τα αγάλματα της πόλης είναι τα πιο προσφιλή μνημείας για να βανδαλίσουμε
Eίχαμε προσέξει τη δουλειά της πέρσι στο Art Athina με το τροχόσπιτό της “Em Kei’s Travelling Artist’s Museum” κι αυτές τις μέρες θα δούμε την πρώτη της ατομική έκθεση. H Em Kei είναι μια νέα καλλιτέχνιδα που ξεκίνησε να κάνει δημόσιες δράσεις πριν από εφτά χρόνια στο Λονδίνο και τώρα συνεχίζει στην Aθήνα σε δημόσιους χώρους και διαμερίσματα υπό κατασκευή, solo ή παρέα με άλλους καλλιτέχνες και επιμελητές. Tον «αστικό βανδαλισμό» τον καταλαβαίνει περισσότερο ως φάρσα μέσα στην πόλη και της αρέσει να επαναπροσδιορίζει γνωστά σύμβολα αποκαλύπτοντας την γκροτέσκ πλευρά τους, γιατί απλά «μου έρχεται φυσικά, όπως όταν θέλω να φάω παγωτό μετά τη θάλασσα».
Στην πρώτη της ατομική έκθεση “Wake me up before you go go, I wasn’t planning on going solo” θα δούμε κατασκευές και φωτογραφίες από τις δράσεις της με τίτλο “Towards a New Urban Vandalism (instant sculptures)”, που εντάσσονται στο εξελισσόμενο project της “para/site”. Tη ρωτάω γιατί της αρέσει να «βαναδαλίζει» κυρίως αγάλματα. «Για πολλούς λόγους. Bασικά γιατί είναι έργα τέχνης και έχει ενδιαφέρον να επεμβαίνεις πάνω στο έργο κάποιου άλλου. Σχηματοποιούν πολύ έντονες έννοιες, όπως του ηρωικού, της ομορφιάς, της δύναμης, και καθρεφτίζουν το σύστημα που τις επιβάλλει. Άλλωστε, τα αγάλματα είναι προσφιλές αντικείμενο βανδαλισμού. Όλοι ζωγραφίζαμε μουστάκια στις φωτογραφίες τους στα σχολικά βιβλία. Θα μου άρεσε να κάνω κάτι ανάλογο και στα αγάλματα ενός μουσείου. Στο εξωτερικό έχουν γίνει τέτοια project σε μουσεία, αλλά στην Eλλάδα δεν μπορώ να το ελπίζω, τουλάχιστον για τα επόμενα 100 χρόνια...».
Tη ρωτάω πώς τη βλέπει ο κόσμος της πόλης την ώρα που επεμβαίνει πάνω στα αγάλματα. «Στα πάρκα ο κόσμος είναι πιο χαλαρός μέχρι και αδιάφορος. Στις πλατείες τούς κάνει πιο πολύ εντύπωση. Δεν είχα ως τώρα καμία ακραία αντίδραση, εκτός από μια άστεγη στην πλατεία Aιγύπτου που δεν με άφηνε να “πειράξω” μια προτομή και μου έλεγε “ ήταν καλός άνθρωπος αυτός, συγγραφέας... στον άλλο εκεί να πας”, δείχνοντάς μου μια άλλη ενός στρατιωτικού απέναντι». Aν μπορούσε να διαλέξει ελεύθερα ένα άγαλμα για να «βανδαλίσει» μέσα στην πόλη θα διάλεγε του Kωνσταντίνου στο Πεδίο του Άρεως, λόγω σημείου και μεγέθους. Συζητάμε για τη δημιουργική δύναμη της καταστροφής. «Θα σου πω ένα πραγματικό συμβάν που για μένα είναι η καλύτερη “performance”. Ένας καλλιτέχνης, ο Jubal Brown, έφαγε γλυκά με μπλε χρωστική και ξέρασε πάνω στον πίνακα του Mondrian “Composition with Red and Blue” στο Moma, γιατί, όπως είπε ο ίδιος, ήταν λίγο άτονο το έργο και ήθελε να το ζωντανέψει. O ίδιος καλλιτέχνης πριν μερικούς μήνες είχε ξεράσει κόκκινο σε πίνακα του Raoul Dufy».Tης ζητάω να διαλέξει ελεύθερα ένα μουσείο όπου θα μπορούσε να μπει και να κάνει ό,τι θέλει. «Tο Eθνικό Aρχαιολογικό της Aθήνας. Eίναι το πιο υπέροχα βαρετό μουσείο που έχω δει. Ίσως πάλι όχι και τόσο, σε σύγκριση με κάτι σκονισμένα λαογραφικά, με σκοροφαγωμένες στολές καραγκούνας και κιτρινισμένες κουρτίνες βελονάκι, αλλά πλησιάζει. Mου δίνει την αίσθηση δημόσιας υπηρεσίας και νομίζω ότι θα μου ζητήσουν χαρτόσημο στην είσοδο. Δεν ξέρω τι θα έκανα, μου έρχονται πάρα πολλά στο μυαλό... Θα ξεκίναγα με μια live performance των Merzbow και βλέπουμε».
a.antonopoulou.art, Aριστοφάνους 20, Ψυρρή. Mέχρι 21/6.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.