Εικαστικα

Performance ROOMS 2024: τι θα δούμε φέτος

17 επιμελητές παρουσιάζουν δράσεις από 15 καλλιτέχνες και καλλιτεχνικές ομάδες στην καθιερωμένη έκθεση της Αίθουσας Τέχνης Καππάτος

62222-137653.jpg
A.V. Team
11’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Από την περφόρμανς του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη στα Performance ROOMS 2024
Performance ROOMS 2024: από τη δράση του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη

Performance ROOMS 2024 στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος. Τι παρουσιάζουν οι 15 καλλιτέχνες και καλλιτεχνικές ομάδες. 

Δεκαεπτά επιμελητές παρουσιάζουν 15 Καλλιτέχνες και καλλιτεχνικές ομάδες από τις Εικαστικές Τέχνες καθώς και από άλλα καλλιτεχνικά πεδία όπως το Θέατρο, τον Χορό, τη Μουσική, τα Multimedia στα φετινά Performance ROOMS που διοργανώνει η Αίθουσα Τέχνης Καππάτος στο Μοναστηράκι.

Το ραντεβού αυτή τη φορά δίνεται στα πέντε δωμάτια της γκαλερί στο Μοναστηράκι, όπου θα τρέξουν οι δράσεις σε διάστημα τριών εβδομάδων και σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα θα αποτελείται από πέντε performances και θα παρουσιάζεται για ένα τριήμερο. Σε κάθε δωμάτιο θα επιτελείται μια ζωντανή επιτελεστική δράση η οποία θα είναι ανοιχτή στο κοινό, ξεκινώντας από το τριήμερο 25-27 Ιανουαρίου.

«Σκοπός της έκθεσης είναι να παρουσιαστούν και να καταγραφούν συστηματικά οι σύγχρονες τάσεις και προτάσεις στον καλλιτεχνικό χώρο της performance, καλλιτεχνικά και θεωρητικά, ώστε να δημιουργηθεί ένας ουσιαστικός και γόνιμος διάλογος μεταξύ των συμμετεχόντων, σαν συνέχεια των προηγούμενων διοργανώσεων για τις οποίες εκτιμάται ότι έχουν συμβάλει στην ανάδειξη ενός μεγάλου αριθμού καλλιτεχνών και επιμελητών» αναφέρει ο Γεράσιμος Καππάτος. Και το μυαλό μας πηγαίνει λ.χ. στον Μάριο Μπανούσι, τη «Ragada» του οποίου είχαμε δει στο πλαίσιο της διοργάνωσης τον Μάρτιο του 2022 στο Ξενοδοχείο StGeorge Lycabettus, πριν με τη δουλειά του συναντήσει ένα ακόμα ευρύτερο κοινό στο Εθνικό Θέατρο και ξεκινήσει τη διεθνή πορεία του.

Πάνε 26 χρόνια «από το ξεκίνημα μιας μικρής απόπειρας που είχε ως ζητούμενο την ανίχνευση και παρουσίαση στο ευρύ κοινό των νέων καλλιτεχνικών τάσεων και προτάσεων και της θεωρητικής σκέψης στον εικαστικό χώρο», σημειώνει ο γνωστός γκαλερίστας. Και συνεχίζει: «Εικοσιέξι χρόνια έρευνας της σύγχρονης δημιουργικής και πνευματικής δημιουργίας, όπου το τοπίο της Σύγχρονης Τέχνης, κυρίως στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, έχει εξελιχθεί και διευρυνθεί, έχοντας την μεγάλη τύχη να είμαστε παρόντες, μάρτυρες και συμμέτοχοι αυτής της μεγάλης και σημαντικής αλλαγής, συμβάλλοντας στο προχώρημα και κτίσιμο μιας νέας πραγματικότητας στις Εικαστικές Τέχνες στη χώρα μας. Σε αυτη τη πορεία μας είχαμε την τύχη να συνεργαστούμε με περισσότερους απο 180 Επιμελητές και 500 Καλλιτέχνες και μας έδωσε τη μεγάλη και θερμή συμπαράστασή του ένα μεγάλο κοινό χιλιάδων φιλότεχνων. Τους ευχαριστούμε όλους και οραματιζόμαστε την συνέχεια σε αυτή την μοναδική εκδήλωση των δημιουργών της Σύγχρονης Τέχνης, αυτών που η ενασχόλησή τους με τα φαινόμενα και της ανάγκες  της εποχής και της καθημερινότητάς μας, με την πληθώρα των εκφραστικών μέσων και εργαλείων, μας ανοίγουν νέους δρόμους στη σκέψη και στη συνείδησή μας».

Κατερίνα Δρακοπούλου, "Pandora 2022 (+ 2) – The Return"
Κατερίνα Δρακοπούλου, "Pandora 2022 (+ 2) – The Return"

Στη φετινή διοργάνωση συμμετέχουν οι επιμελητές: Γκέλυ Γρυντάκη, Νατάσα Ζαγκλή, Δηώ Καγκελάρη, Νάσια Καλαμάκη, Κλήμης Αμάραντος, Kατερίνα Κατάκη, Εμμανουήλ Κωνσταντινίδης, Ιουλία Λαδογιάννη, Λυδία Λαμπροπούλου, MASH (Χρήστος Καπενής & Κατερίνα Αναστασίου), Νεφέλη Παπαναστασοπούλου, Μαρία Ξυπολοπούλου, Βέρα Ιόνα Παπαδοπούλου, Δανάη Σίμου, Νατάσα Ερωφίλη Τσάγαρη, Αθανασία Τσάτσου.

Θα λάβουν μέρος οι Καλλιτέχνες: {Κατερίνα Αναστασίου, Χρήστος Καπενής, Γιώργης Παρταλίδης}, {Fréderic Leglise & Jojo Wang}, {Αντώνης Βασιλάκης, Έλλη Καρυπίδου}, {Χρόνης Barbarian, Νατάσα Ερωφίλη Τσάγαρη}, {Ευγενία Γραμμένου, Φένια Αποστόλου, Γεωργία Σπυροπούλου}, Κατερίνα Δρακοπούλου, Ντορίνα Καππάτου, {Εμμανουήλ Κωνσταντινίδης, Άρτεμις Μπασίρογλου}, {Ανδρονίκη Μαραθάκη, Νατάσα Ζαγκλή}, Γιάννης Σταματίου, Δανάη Σίμου, {Φάνης Σακελλαρίου, Λυδία Λαμπροπούλου, Δάφνη Πατσουράκου, Όλγα Ντέντα, Μάρω Πέτλη, Θοδωρής Βράχας, Αλέξανδρος Καναβός, Σοφία Νικολοπούλου, Νεφέλη Παπαναστασοπούλου, Κωνσταντίνος Χαλδαίος},Αθανασία Τσάτσου,  {Αντωνίνα Βλουτή, Άννα Παπαδάκη}, {Παυλίνα Μάρβιν, Μαριάννα Δεβετζή, Χριστίνα Θύμη, Κατερίνα Καούστου, Ολυμπία Μπουλογεώργου, Αναστασία-Νάστια Ντεντιάεβα, Ουίτσι, Νάντη Χατζηγεωργίου, Κρέων Κανακάρης}.

Performance ROOMS 2024: το πρόγραμμα αναλυτικά

1ο μέρος Πέμπτη 25/1, Παρασκευή 26/1, Σάβατο 27/1, 19:00 – 22:00. 

Κατερίνα Δρακοπούλου
Pandora 2022 (+ 2) – The Return
Η Κατερίνα Δρακοπούλου επιστρέφει στα “Performance Rooms 2024” και με το έργο Pandora 2022 (+ 2) – The Return ανοίγει τη συλλογική χρονοκάψουλα που δημιουργήθηκε από προσωπικά αντικείμενα 91 συμμετεχόντων στα “Performance Rooms 2019”. Κατά τη διάρκεια της performance, η Δρακοπούλου με όχημα τις αρχές του Ιαπωνικού χορού Butoh συνδιαλέγεται και αλληλοεπιδρά με τα 91 αυτά αντικείμενα, δημιουργώντας εικαστικά τοπία εν κινήσει και τελικά μια γέφυρα στο χρόνο. Η performance μας προσκαλεί να αναστοχαστούμε για τις προσωπικές μας διαδρομές καθώς και για τα ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν αυτά τα πέντε χρόνια και να αναλογιστούμε τι θα βάζαμε εμείς σε μια χρονοκάψουλα σήμερα.
Σύμβουλος Δραματουργίας: Δώρα Κεχαγιά
Επιμέλεια Ιουλία Λαδογιάννη

Εμμανουήλ Κωνσταντινίδης, Άρτεμις Μπασίρογλου
Τα άλμπατρος γεννιούνται σε ένα σημείο της γης, μαθαίνουν να πετούν και ύστερα επιστρέφουν στο σημείο που γεννήθηκαν μόνο για να πεθάνουν.Διανύουν εως 16000 χιλιόμετρα για να βρούν το ταίρι τους αλλα πολλές φορες εκείνο δεν εμφανιζεται ποτε και έτσι συνεχίζουν μόνα το ταξίδι τους. Αντλώντας έμπνευσης απο τα πιο μοναχικά και συνάμα πιο συντροφικά πλάσματα ,δημιουργήσαμε μια performance βασισμένη σε πρωτότυπη ιδέα και κείμενο για να απεικονίσουμε τα σημερινά οικουμενικά ερωτήματα : "Πως ο άνθρωπος υπάρχει στη μοναξιά του; Πως μια καρδιά πάλλεται στην έλλειψη άλλων παλμών; Γιατί ενώ γεννηθήκαμε μόνοι , φοβόμαστε ότι θα πεθάνουμε μόνοι;
Επιμέλεια  Εμμανουήλ Κωνσταντινίδης 

Χρήστος Καπενής, Κατερίνα Αναστασίου, Γιώργης Παρταλίδης
How the mountains fall in love / Πώς ερωτεύονται τα βουνά
Τα βουνά κοιμούνται και ξυπνούν, δακρύζουν κι ερωτεύονται.
Μια performance εμπνευσμένη από τον μύθο δυο βουνών που έκλαιγαν κι ενός ποταμού που γεννήθηκε από τα δάκρυά τους.
Τρεις διαφορετικοί performers θα δοκιμάσουν να ανακαλύψουν τον τρόπο που ερωτεύονται τα βουνά, αλληλεπιδρόντας με ένα installation πάγου που ολοένα μικραίνει, πάνω απ’ το πιο μικρό βουνό. Το ηχοτοπίο της performance αποτελεί μία πρωτότυπη σύνθεση μελωδιών και ηχογραφήσεων που δίνουν φωνή σε βασικά ερωτήματα και σκέψεις των performers σχετικά με την σύνδεση, την αποδόμηση και τον έρωτα.
Επιμέλεια MASH 

Φάνης Σακελλαρίου, Λυδία Λαμπροπούλου, Δάφνη Πατσουράκου, Όλγα Ντέντα, Κωνσταντίνος Χαλδαίος, Μάρω Πέτλη, Θοδωρής Βράχας, Αλέξανδρος Καναβός, Σοφία Νικολοπούλου, Νεφέλη Παπαναστασοπούλου
HOMEWARD: Unleash the Beast
Tο HOMEWARD:Unleash the Beast είναι ένα εικαστικό escape room τρόμου βασισμένο στην performance HOMEWARD που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2023 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε σκηνοθεσία του Φάνη Σακελλαρίου (https://mcf.gr/el/homeward/). Σε έναν άχρονο δυστοπικό χώρο, όπου όλη τη ζωή έχει μειωθεί σε μαύρη σκόνη, τελείται η θυσία όλης της ανθρωπότητας. Οι συμμετέχοντες εισέρχονται στο εφιαλτικό τελετουργικό σύμπαν του HOMEWARD και συναντούν τα τρία παράξενα πλάσματα που κατοικούν εκεί, τον Θηριοδαμαστή, το Θηρίο και την Άνθρωπο. Προσπαθώντας να επιβιώσουν από την απειλή του Θηριοδαμαστή, το κοινό συμμετέχει ενεργά στη δράση, όπως σε ένα escape room, με στόχο να ολοκληρώσει τη θυσία και να καταστρέψει μια για πάντα την ανθρωπότητα.
Επιμέλεια Οι καλλιτέχνες

Fréderic Leglise, Jojo Wang
Η κινεζικής καταγωγής Jojo Wang και ο Γάλλος Frédedic Léglise συναντιούνται για πρώτη φορά ως δημιουργοί και προτείνουν το project Senses ως ένα διάλογο γύρω από τον ερωτισμό. Μέσα από την ερωτικοποίηση του γυναικείου ασιατικού σώματος που απεικονίζεται στο σύνολο της δουλειάς του, ο Léglise επιθυμεί να εκφράσει τον αισθησιασμό της ίδιας της ζωγραφικής πρακτικής. Η απόσταση από την Κίνα και η εγκατάσταση της Jojo Wang στο Παρίσι το 2006 της επέτρεψε να εκφράζει μέσα από τη δουλειά της ένα ονειρικό σύμπαν εμποτισμένο επίσης με ερωτισμό. Τα έργα της είναι ελεύθερα, ρομαντικά και αισθησιακά, εμπνευσμένα από την ασιατική κουλτούρα και παράδοση. Στην performance τους οι δύο καλλιτέχνες καλούν τους θεατές να μοιραστούν μια διαδραστική εμπειρία στην οποία πρωταγωνιστούν οι πέντε αισθήσεις. Η σεξουαλικότητα και η αθωότητα αλληλεπιδρούν σ’ ένα παιχνίδι μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας.
Επιμελητής Εγκατάστασης  Κλήμης Αμάραντος
Επιμέλεια Μαρία Ξυπολοπούλου

Χρήστος Καπενής, Κατερίνα Αναστασίου, Γιώργης Παρταλίδης, "Πώς ερωτεύονται τα βουνά"
Χρήστος Καπενής, Κατερίνα Αναστασίου, Γιώργης Παρταλίδης, "Πώς ερωτεύονται τα βουνά"

2ο μέρος Πέμπτη ½, Παρασκευή 2/2, Σάβατο 3/2, 19:00 – 22:00. 

Νατάσα Ζαγκλή , Ανδρονίκη Μαραθάκη
Grand Palace Hotel στην Γάζα
Η φρίκη, ο φόνος, ο θάνατος, η σφαγή, η καταστροφή, η συντριβή, το σκοτάδι και η ακραία νομιμοποιημένη  βία  σε κοινή παγκόσμια θέα οριοθετημένη σε τόπο συγκεκριμένο. Παράλληλα σε άλλο σημείο του κόσμου επικρατούν η ασφάλεια, η αρμονία, και η ομορφιά. Από τον φόβο της ταύτισης με τα θύματα προκύπτει η συμπύκνωση και η σιωπή. Από την ανικανότητα ελέγχου ή και παρέμβασης στην πραγματικότητα, στο συμβάν προκύπτει η αδράνεια. Η πανανθρώπινη αδράνεια. Ο οργανισμός που ονομάζεται ανθρώπινο είδος , πλήττεται σε ένα καίριο σημείο, όλο το «σώμα» επηρεάζεται.
Οι περφόρμερς, δύο γυναίκες που δυνητικά θα μπορούσαν να μεταφερθούν στο Grand Palace Hotel ακυρώνουν το ταξίδι προς το ξενοδοχείο αυτό. Mένουν μετέωρες. ‘Ισως και να μην υπάρχει την στιγμή που συντάσσεται αυτό το κείμενο. 
Ανδρονίκη Μαραθάκη Καλλιτεχνική υποστήριξη
Αγάπη Ζήτα Σχεδιασμός ήχου
Νατάσα Ζαγκλή Περφόρμερ/σύλληψη ιδέας
Επιμέλεια  Νατάσα Ζαγκλή 

Χρόνης Barbarian, Νατάσα Ερωφίλη Τσάγαρη
Fragments – Θραύσματα
*Κομματάκι από κάτι μεγαλύτερο που έσπασε
Λάθος και Σωστό. Λέξεις που τις ακούμε από την παιδική μας ηλικία . Κάθε φορά σε κάθε στόμα αποκτούν διαφορετική σημασία ανάλογα το ποιός τις λέει σε ποιόν. Πόσο μας επηρεάζουν στη συνέχεια της ζωής μας , στις επιλογές μας; Μπορείς να απολογίσεις μια ζωή από το σύνολο των σωστών η των λαθών; Οι performers εξερευνούν  τις έννοιες του λάθους και του σωστού σε ένα εργαστήριο συντήρησης (του εαυτού(;)). Αποδομώντας τα κομμάτια, βλέποντας τα σημάδια από αυτούς που διαμόρφωσαν το αντικείμενο, εξετάζοντας αν τα «τραύματα» μπορούν να αποκατασταθούν , εάν θα είναι χρήσιμα για τη συντήρησή του ή για την ανάδειξη της ιστορίας του.
Επιμέλεια Νατάσα Ερωφίλη Τσάγαρη

Αθανασία Τσάτσου
The Human Seed
Η επιτέλεση The Human Seed εξερευνά τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση: Ο σπόρος που μπορεί σε βάθος χρόνου να εξελιχθεί σε δέντρο και ο άνθρωπος αντίστοιχα σε υγιή ενήλικα. Ο αγώνας του κάθε ανθρώπου να (συν)υπάρχει σε ένα κοινωνικό σύνολο υπογραμμίζεται καθώς και η ανάγκη του για αναγέννηση, όπως η φύση επιδιώκει μέσα στον κύκλο των εποχών, με την Άνοιξη να φέρνει αέναα τη γέννηση και την αρχή. Ο θεατής καλείται να παρατηρήσει τον άνθρωπο-σπόρο που αναπτύσσεται, ριζώνει και προσπαθεί να προσαρμοστεί, επιβιώνοντας σε οποιοδήποτε περιβάλλον καθώς και να εντρυφήσει σε ένα προσωπικό αυτογνωσιακό ταξίδι.  
Επιμέλεια Αθανασία Τσάτσου

Δανάη Σίμου
“Ο θάνατος της πηγής” ΙΙΙ
Αυτή η σειρά από performances είναι ένα σύγχρονο εγχείρημα που αντηχεί την επίδραση του βιβλίου του Roland Barthes, "Ο θάνατος του συγγραφέα", αποτελώντας επέκταση της διερεύνησης γύρω από το διάλογο μεταξύ του δημιουργού και του δημιουργήματος αλλά και γύρω από το φαινόμενο της γυναικείας παρουσίας και παρουσίασης. Σε αυτό το πλαίσιο, η επαναλαμβανόμενη και συνεχής πρακτική που εφαρμόζεται, αναπτύσσεται σε μια κατάσταση ηρεμίας, όπου ο δημιουργός συγχωνεύεται με το έργο και αντιστρόφως, ως ένα μέσο για την αποδίωξη αυτής της αιώρησης. Τα οργανικά στοιχεία, μαζί με έναν ήχο, επιλέγονται ως μονοπάτια για την επαφή με μια απαρχή ή μιας κατάστασης θανάτου, εκεί που η ανακάληψη της μεταβατικότητας της αφάνειας μπορεί να επιτευχθεί.
Ήχος: G.O.I.N. (Δανάη Σίμου)
πρόσθετα ηχοτοπία & επιμέλεια ήχου: Amberclock
Επιμέλεια Δανάη Σίμου

Ευγενία Γραμμένου
Fragile! Handle with care
«Το φύλο είναι μια σιωπηλή εσωτερική διατύπωση της πρόθεσης να γίνεις άνδρας ή γυναίκα και όχι μια προκατασκευασμένη ταυτότητα ή μια καθιερωμένη ουσία»
Judith Batler
Η performance Fragile! Handle with care εξετάζει την παραδοσιακή όψη της γυναικείας ταυτότητας και τις κατασκευασμένες εκδοχές του θηλυκού φύλου.
Αφορμώμενη από σύγχρονες φεμινιστικές θεωρίες, η καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τρία σώματα διαφορετικών ηλικιών, ταυτοτήτων και εμπειριών (νεότητα, ωριμότητα, queer) δηλώνοντας ποικίλες κοινωνικές εκδοχές με πυρήνα, τα χαρακτηριστικά της ευθραυστότητας και του ευάλωτου, τα οποία προσδόθηκαν ανά τους αιώνες στην θηλυκή φύση και τα οποία η καλλιτέχνης με την ομάδα της δοκιμάζουν να ανα-ποιήσουν ζωντανά σε ένα πνεύμα ανακίνησης και στοχασμού πάνω στις επιτελέσεις που δομούν στερεοτυπικά το φύλο.
Το έργο επιχειρεί να αποτελέσει κομμάτι του ευρύτερου διαλόγου που αφορά στα ζητήματα έμφυλων ταυτοτήτων και μέσα από μία πολυαισθητηριακή εμπειρία προσκαλεί τα παρευρισκόμενα άτομα σε έναν κοινό σιωπηλό αναστοχασμό επάνω στην γυναικεία ευθραυστότητα που επανειλημμένως διαψεύδεται και μοιραία συντρίβεται όπως αναδεικνύουν οι σύγχρονες μορφές θηλυκότητας.
Performers:Φένια Αποστόλου, Ευγενία Γραμμένου, Γεωργία Σπυροπούλου
Δραματουργία: Ινώ Αθανασιάδου, Γεωργία Διάκου
Σχεδιασμός ήχου: Δημήτρης Ροΐδης
Επιμέλεια Kατερίνα Κατάκη

Η performance "HOMEWARD: Unleash the Beast" στα Performance ROOMS 2024
Η performance "HOMEWARD: Unleash the Beast" στα Performance ROOMS 2024

3ο μέρος Πέμπτη 8/2, Παρασκευή 9/2, Σάβατο 10/2, 19:00 – 22:00.
Γιάννης Σταματίου
Το The New Cook Book είναι μια επιτελεστική παρουσίαση ενός ηλεκτρονικού βιβλίου μαγειρικής που έχει δημιουργήσει ο εικαστικός Γιάννης Σταματίου. Κατά τη διάρκειά της ο καλλιτέχνης «ξεφυλλίζει» ζωντανά το ηλεκτρονικό βιβλίο καθώς αυτό προβάλλεται, συμμετέχοντας στη ροή των αλλαγών, των εικόνων και των ήχων, αλληλοεπιδρώντας με το έργο μέσα από πρόσθετα κείμενα, σκέψεις και χειρονομίες. Το βιβλίο έτσι συγγράφεται στο παρόν με τους εκάστοτε αναγνώστες – θεατές του. Στην ιδιότυπη αυτή ανάγνωση, η κουζίνα του σπιτιού παρουσιάζεται ως πραγματικός χώρος, επικίνδυνος και σωτήριος ταυτόχρονα, αλλά και ως φαντασιακός χώρος που επεκτείνεται πέρα από τα φυσικά του όρια παράγοντας αμφίσημες αφηγήσεις.
Επιμέλεια Γκέλυ Γρυντάκη

Παυλίνα Μάρβιν, Μαριάννα Δεβετζή, Χριστίνα Θύμη, Κατερίνα Καούστου, Ολυμπία Μπουλογεώργου, Αναστασία-Νάστια Ντεντιάεβα, Ουίτσι, Νάντη Χατζηγεωργίου, Κρέων Κανακάρης
Στο σαλόνι της Νίκης Ρεβέκκας
Πώς θα μπορούσε να μας αναμένει το σαλόνι της συγγραφέως Νίκης Ρεβέκκας Παπαγεωργίου και τι θα ήταν δυνατό να συμβεί κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης σε έναν δαιδαλώδη κόσμο, φτιαγμένο από επικίνδυνες ιστορίες και απαλά υφάσματα; Αναπάντεχες μαθητείες, κρυμμένοι θησαυροί και πολυφωνικές διαπραγματεύσεις για την αλλαγή του κόσμου μέσα από τη γλώσσα που μιλάμε, βράζουν αθόρυβα όσο ετοιμάζεται το αόρατο πλην αναπόδραστο τσάι.
Σκηνογραφία: Χριστίνα Σωτηροπούλου
Κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Χριστίνα Σωτηροπούλου, Ασημίνα Λιαρμακοπούλου
Μουσική: Κρέων Κανακάρης
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Παυλίνα Μάρβιν
Κείμενο: Νίκη Ρεβέκκα Παπαγεωργίου, Παυλίνα Μάρβιν
Φωτογραφία: Γωγώ Πονηράκου
Επιμέλεια  Δηώ Καγκελάρη

Αντώνης Βασιλάκης, Έλλη Καρυπίδου
Η performance Άμωμος Σύλληψη: Το ανέγγιχτο σώμα, εμπνέεται από τη Παναγία ή τη Μαντόνα αντίστοιχα, ως ένα σώμα που δεν αγγίχτηκε. Διαπραγματεύονται έννοιες όπως  η μητρότητα και η γονιμότητα και θέτονται ερωτήματα για το σώμα που γονιμοποιείται και   γεννά. Ποιος είναι ο ρόλος της σύγχρονης  μητέρας και γυναίκας?  Ποια είναι η ταυτότητα τους ?
Το απομονωμένο σώμα που ακολουθεί τα ένστικτα στην ανάγκη του για ν’ αναπαραχθεί χρησιμοποιεί την επιστήμη και αποβάλλει το άγγιγμα. Τεχνολογίες όπως, υποβοηθούμενη αναπαραγωγή ART, IVF (In Vitro Fertilization), κρυοσυντήρηση ωαρίων κ.α., ως σύγχρονοι θεοί δημιουργούν μελλοντικές  ανέγγιχτες μητέρες, σύγχρονες Μαντόνες.
Επιμέλεια Νάσια Καλαμάκη

Ντορίνα Καππάτου
alles zal kapot*
Το άχρονο της Vanitas “Ματαιοδοξίες” - ζωγραφικής επαναπροσδιορίζεται μέσω μιας σειράς human body installations. Η Ολλανδική ζωγραφική συναντά την Ιαπωνική τέχνη του shibari υπό την σύγχρονη δυτική ματιά της καλλιτέχνιδας, σε μια προσπάθεια να αιχμαλωτίσει την παροδική ομορφιά λίγο πριν την απόδραση της. Φρούτα, λουλούδια, ανθρώπινα μοντέλα συνθέτουν τους τρισδιάστατους καμβάδες ως αντικείμενα νεκρών φύσεων. Κάθε tableaux vivant αποτελεί μια εφήμερη εμβυθιστική εγκατάσταση, η οποία προσκαλεί τον επισκέπτη να παρατηρήσει την αδιαμφισβήτητη παροδικότητα της ζωής, την ευαλωτότητα, αλλά και τη σεξουαλικότητα των υποκειμένων. Η θνησιγενής σωματικότητα της ομορφιάς, κυριολεκτικά αιχμάλωτης, όχι πλέον από τον καμβά, αλλά από το σχοινί του shibari, υπενθυμίζει στον θεατή, με την αέναη και ταυτόχρονα στιγμιαία ακινησία της, την αναπόφευκτη μοίρα των πραγμάτων. *(everything will break)
Επιμέλεια Λυδία Λαμπροπούλου, Νεφέλη Παπαναστασοπούλου

Αντωνίνα Βλουτή, Άννα Παπαδάκη
“ΕΚΕΙΝΕΣ”
Η performance ''Εκείνες'' εξερευνά την έννοια της υπέρβασης μέσα από ιστορίες γυναικών που έζησαν στην Ελλάδα. Γυναίκες οι οποίες υπερέβησαν τις συνθήκες, τους περιορισμούς και τους κανόνες όπως ορίζονταν από την εποχή, το φύλο και την κοινωνική τάξη προκειμένου να βιώσουν την αυτοπραγμάτωση τους μέσα από τις επιθυμίες, τα τραύματα και την προσωπικότητα τους. Πώς υπάρχει στο χώρο ένα σώμα που διεκδικεί να εκφράσει τη δύναμη της σεξουαλικότητας του; Πώς δονείται όταν ξεπερνά το φόβο; Πώς συνεχίζει να διεκδικεί τη ζωή στην ελευθερία; Η υπέρβαση ως διαδικασία που οδηγεί στη μεταμόρφωση. Στην αυθεντική εκδοχή του εαυτού.
Επιμέλεια Βέρα Ιόνα Παπαδοπούλου

INFO:
Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, Αθηνάς 12, Αθήνα, Τ: 210 3217931
25 Ιανουαρίου – 10 Φεβρουαρίου 2024
Εγκαίνια της 1ης ομάδας την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου και στην συνέχεια την Παρασκευή 26/1 και το Σάβατο 27/1, 19:00 – 22:00.
Εγκαίνια της 2ης ομάδας την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου, και στην συνέχεια την Παρασκευή 2/2 και το Σάβατο 3/2, 19:00 – 22:00.
Εγκαίνια της 3ης ομάδας την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου και στην συνέχεια την Παρασκευή 9/2 και το Σάβατο 10/2, 19:00 – 22:00.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ