- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Δεν είμαι θεατρόφιλος. Μου είπαν στην A.V. αν ήθελα να πάω στην παράσταση «Όσα είναι δίπλα μου», στo πλαίσιο του Φεστιβάλ Transitions 2, αφιερωμένου στη Σύγχρονη Ανεξάρτητη Λατινοαμερικανική Σκηνή (Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών), όπου θα ξάπλωνα δίπλα σε μια ηθοποιό, σ’ ένα από τα κρεβάτια που στήθηκαν στη Στοά Βιβλίου. Ενδιαφέρον…
Η περφόρμανς ήταν στις 5 ακριβώς. Στις 4 παρά δέκα μπήκα για ένα σχολαστικό μπάνιο. Φόρεσα καθαρά ρούχα και εσώρουχα και ολοκαίνουργιες κάλτσες από το κουτί. Δεν ήταν ραντεβού. Όμως το να βρεθώ στο ίδιο κρεβάτι με μια άγνωστη, έστω και για 10 λεπτά, μου προκαλούσε μια αμηχανία.

Εφτά κρεβάτια με άσπρα στρώματα και άσπρα παπλώματα στο αίθριο της Στοάς του Βιβλίου. Μία ηθοποιός σε κάθε ένα από αυτά. Περιμέναμε τη σειρά μας και (χαμηλόφωνα) πήραμε τις οδηγίες: σε ποιο κρεβάτι θα ξαπλώσει ο καθένας/καθεμία. Ότι θα καθόμασταν στην αριστερή πλευρά του κρεβατιού και θα βγάζαμε τα παπούτσια μας. Όταν θα ήμασταν όλοι έτοιμοι θα ξαπλώναμε δίπλα στην ηθοποιό, όπως βόλευε τον καθένα – «να είστε άνετα» ήταν η οδηγία. Στο τέλος, όταν εκείνη μας έλεγε «εις το επανιδείν», θα έπρεπε να σηκωθούμε, να φορέσουμε τα παπούτσια μας και να φύγουμε. Δεν θα έπρεπε να μιλήσουμε στην ηθοποιό.

Φτάνοντας στο κρεβάτι, η Έλενα Μεγγρέλη κοιτούσε κάπου ψηλά. Της είπα «καλησπέρα». Έβγαλα τα παπούτσια μου, ξάπλωσα δίπλα της, λίγο στο πλάι, λίγο ανάσκελα, και δεν κουνιόμουν καθόλου. Τα πρόσωπά μας βρίσκονταν σε απόσταση περίπου 30 εκατοστών και, καθώς εκείνη κοιτούσε ακόμα κάπου ψηλά, βρήκα την ευκαιρία να την περιεργαστώ. Φορούσε ένα μπλε πουκάμισο και ήταν σκεπασμένη μέχρι τον ώμο. Τα μαλλιά της ήταν χτενισμένα προς τα πίσω. Δεν φορούσε κραγιόν ή, τουλάχιστον, δεν ήταν έντονο. Ήταν όμορφη.

Μετά γύρισε στο πλάι προς τα εμένα, με κοίταξε και άρχισε να μου μιλάει. Για κάποτε που ήμουν μικρός, για τα όνειρά μου που τα εμπιστευόμουνα, για τη δύναμή μου. Και μετά για τις στιγμές που όλα άλλαξαν και που υποψιάστηκα πως η χαρά είχε χαθεί για πάντα.
Με ακούμπησε τρυφερά στον ώμο, με σκέπασε λίγο καλύτερα. Απέφευγα να την κοιτάω στα μάτια συνέχεια. «Φτάνει μια στιγμή που μπορείς ν’ αναπνεύσεις ανακουφισμένος. Να ξεκουραστείς, ν’ απολαύσεις τις μυρωδιές, να κλείσεις τα μάτια.
Να υπάρχεις. Σιωπηλά. Να ονειρευτείς το καλό, το ωραίο, το γαλήνιο, ν’ ακούσεις με χαρά τις φωνές που δραπετεύουν δίπλα σου, να ρουφήξεις τον αέρα, να χαϊδέψεις... Όλα όσα είναι μέσα σου. Όλα όσα είναι δίπλα σου. Εις το επανιδείν».

Ανασηκώθηκα, έβαλα τα παπούτσια μου, χαμογέλασα στην Έλενα και βγήκα από την Ακαδημίας προς την οδό Αρσάκη. Στο πάρκο ένας άστεγος ξαπλωμένος σε ένα παγκάκι. Η Πανεπιστημίου, Κυριακή απόγευμα, σχεδόν άδεια. Παραμονή της επετείου του Πολυτεχνείου. Αστυνομικοί έξω από τα Προπύλαια, ένα μεγάλο πανό «Έξω η αστυνομία από τα πανεπιστήμια». Τις Κυριακές τα απογεύματα τα δρομολόγια του μετρό περνάνε κάθε 8-9 λεπτά. Εγώ περίμενα δύο. Πολύς κόσμος στο μετρό. Πολλοί από αυτούς μπορεί να πήγαιναν στο θέατρο. Στην ερώτηση τι είναι περφόρμανς, δεν έχω απάντηση. Η αλήθεια είναι ότι δεν καταλάβαινα και πολύ καλά τι ήταν αυτό που έζησα λίγο πριν, όμως μου έβγαλε μια ζεστασιά. Και σκεφτόμουν πως θα ήθελα να μείνω λίγο ακόμα σε εκείνο το κρεβάτι.



Info Η περφόρμανς - αστική παρέμβαση «Όσα είναι δίπλα μου» του Αργεντινού Φερνάντο Ρούμπιο έχει κάνει το γύρο του κόσμου. Τα κρεβάτια του έχουν στηθεί σε ακροθαλασσιές της Χιλής, σε κεντρικό σταθμό του Μοντεβιδέο, ακόμη και μέσα σε μια λίμνη της Ολλανδίας. Συμμετέχουν οι ηθοποιοί Κ. Γεωργίου, Δ. Κούζα, Ά. Μάσχα, Έ. Μεγγρέλη, Α. Παπαθεμελή, Μ. Παρασύρη, Εύη Σαουλίδου.
18-23/11, Στοά του Βιβλίου (Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου). Ώρες παραστάσεων: 19.00, 19.15, 19.30, 19.45, 20.00, 20.30, 20.45, 21.00, 21.15, 21.30. Τιμές εισιτηρίων: €5, 3 (μειωμένο). Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων: 210 9005800 (Δευτ.-Κυρ. 9.00-21.00). Εκδοτήρια: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Λεωφόρος Συγγρού 107 (Δευτ. – Κυρ. 9.00-21.00). Άλλα σημεία πώλησης: Καταστήματα Γερμανός, IANOS (Σταδίου 24), μηχανήματα Easy Pay σε επιλεγμένα καταστήματα της Τράπεζας Πειραιώς.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.