- CITY GUIDE
- PODCAST
-
20°
Tρεις αρχιτέκτονες, δύο εκθέσεις
Δύο παράλληλες –και ασυνήθιστες– εκθέσεις παρουσιάζονται 12-24 Νοεμβρίου στο “The Art Foundation”

Δύο παράλληλες –και ασυνήθιστες– εκθέσεις παρουσιάζονται 12-24 Νοεμβρίου στο “The Art Foundation” (Νορμανού 5, Μοναστηράκι, 210 3238.757). Η “Architecture Act-in” της Στέλλας και του Πιέρου Πιερή και η “In process” της Δέσποινας Μπαρδούκη. Νέες ιδέες σε εφαρμογή, φιλικές προς το περιβάλλον, ανοιχτές ακόμα και σε φιλοσοφικούς στοχασμούς. Μια πρόκληση...
Οι εκθέσεις αρχιτεκτονικής είναι κάτι καινούργιο στην Αθήνα. Πού στοχεύουν;
Στέλλα Πιερή: Η έκθεση είναι μια ευκαιρία να εγείρουμε το ενδιαφέρον του κοινού για την αρχιτεκτονική και τη σχέση δομημένου και φυσικού περιβάλλοντος. Δεν ωφελεί να κατηγορούμε μόνο τους ιθύνοντες, μηχανικούς, εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπούς για τη φτωχή ποιότητα του αστικού τοπιού, αφού αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην έλλειψη ερεθισμάτων και αρχιτεκτονικής παιδείας του ευρύτερου κοινού. Μέσα από εκθέσεις είναι δυνατόν να αναδειχτεί δημιουργικά ο ρόλος της αρχιτεκτονικής και να προκληθεί το ενδιαφέρον για πρακτικά και φιλοσοφικά θέματα, αλλά και προβληματισμούς σε ό,τι αφορά στο ρόλο της σύγχρονης αρχιτεκτονικής και τη σχέση της με την κοινωνιολογία, την πολιτική, την οικονομία, την παράδοση.
“Architecture Act-in”, δηλαδή «Αρχιτεκτονική δράση και Δια-δράση». Από πού προέκυψε;
Σ.Π.: Στο έργο που παρουσιάζουμε η αρχιτεκτονική δρα ως επιταχυντής, ως πλατφόρμα αλληλεπίδρασης και γέφυρα ανάμεσα σε διαφορετικά προγράμματα, χώρες, κουλτούρες. Τα έργα είναι διαδραστικά, με ιδιαίτερη έμφαση στην οικολογία, τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και την τεχνολογία νέων υλικών.
Πιέρος Πιερής: Πιστεύουμε ότι η αρχιτεκτονική είναι εκ φύσεως διαδραστική, καθώς στηρίζεται στην έννοια του χώρου, του χρόνου και της κατοίκησης, και δεν είναι πλέον δέσμια της μορφής και του προγράμματος. Για το λόγο αυτό, η έκθεση είναι χωρισμένη σε ενότητες: “Green Act”, “Inter-Act”, “Re-Act” και “Co-Act”.
“Green Act” ή, αλλιώς, βιώσιμη αρχιτεκτονική. Όρος που ακούγεται πολύ τελευταία...
Π.Π.: Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολύ λίγοι όροι πέραν αυτού της «βιωσιμότητας/πράσινης ανάπτυξης», οι οποίοι έχουν χρησιμοποιηθεί λανθασμένα, έχουν «κακοποιηθεί» και έχουν υποστεί εκμετάλλευση σε τόσο μεγάλο βαθμό από αρχιτέκτονες, κυβερνητικούς εκπροσώπους, ακαδημαϊκούς και εταιρείες στο όνομα της δημοφιλίας και της κερδοφορίας.
Σ.Π.: Νέες ή αναθεωρημένες στρατηγικές αναφορικά με τη θέρμανση, τον εξαερισμό, την ψύξη, την παραγωγή εναλλακτικής ενέργειας, τα ανακυκλώσιμα υλικά και την κομποστοποίηση, σε συνδυασμό με τη σωστή διαχείριση του νερού και των αποβλήτων, κατέστησαν εφικτή μια ελκυστική «πράσινη» και σύγχρονη αρχιτεκτονική.
Π.Π.: Οι αρχιτέκτονες συχνά κάνουν το λάθος να αντιμετωπίζουν τη «βιωσιμότητα πράσινης ανάπτυξης» σαν ξεχωριστό στοιχείο του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, συμπεριλαμβανομένων τομέων, όπως των τεχνολογιών αιχμής, του κοινωνικού, οικονομικού πλαισίου, του κτιριολογικού προγράμματος. Μόνο μέσα από την αλληλοεπικάλυψή τους μπορεί να προκύψει ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα.
“…In process” ή αλλιώς «…εν εξελίξει». Τι παρουσιάζετε στην έκθεσή σας;
Δέσποινα Μπαρδούκη: Η έκθεση αποτελεί μια προσωπική καταγραφή της αρχιτεκτονικής ως πολυδιάστατης βιωματικής εμπειρίας που εξελίσσεται μέσα από ένα πρίσμα ιδεών, παρεμβάσεων και συμμετοχών σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς. Μια προσπάθεια εξερεύνησης και ανάγνωσης του χώρου, βασισμένη σε έναν τρόπο ελεύθερης έκφρασης και δημιουργικότητας με τη συνύπαρξη διαφορετικών πολιτιστικών επιρροών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το έργο «Yes I can» προβλήθηκε στο γήπεδο, με αφορμή τα εγκαίνια της έκθεσής του «Catch me»
Με αφορμή την αναδρομική του έκθεση στην ΑΣΚΤ μας μιλά για την τέχνη του, για όσα του έχει δώσει αλλά και για όσα λαχταρά να ανακαλύψει μέσα από αυτή.
Τα φιλμ της καλλιτέχνιδος αποτελούν ένα σημαντικό «ανεπίσημο» ντοκουμέντο για την ιστορία των εκθέσεων και της τέχνης στην Ελλάδα
Μια συζήτηση με τη visual artist με αφορμή την πρώτη της ατομική έκθεση στον χώρο Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών «Βικτωρία Γ. Καρέλια» στην Καλαμάτα
Μπήκαμε στο εργαστήριο του εικαστικού λίγο πριν το στήσιμο της νέας του έκθεσης στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
5 εκθέσεις που προτείνουμε για αυτήν την εβδομάδα
«Οι γραμμές των πόλεων είναι παντού γύρω μας. Αλλά είναι μπερδεμένες. Η καθαρότητα των γραμμών καθορίζει τη σκέψη». Μιλήσαμε με την καλλιτέχνιδα για την έκθεσή της στην γκαλερί Μελάνυθρος
Κρατήθηκαν κλεισμένα στο σπίτι της στο Μεξικό για 50 χρόνια - Δείτε εικόνες
Λίγες μέρες μετά τον βανδαλισμό από βουλευτή της Νίκης
Ένα πρωτόγνωρο πολιτιστικό γεγονός που ενώνει την τέχνη, την ιστορία και τη συμπερίληψη
Η ελληνικής καταγωγής εικαστικός μιλάει για τη νέα ατομική της έκθεση με τίτλο «I’ll be your mirror» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Καμιά φορά η Τέχνη είναι εκεί για να μας δείχνει τη διαφορά κόσμων – κι αυτό είναι το πιο οδυνηρό απ’ όλα
Ήταν γνωστός στους ειδικούς, όχι όμως και στο ευρύ κοινό
Μετά τις πράξεις βανδαλισμού σε τέσσερα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη από τον βουλευτή της Νίκης, Νίκο Παπαδόπουλο
Τι θα δούμε στις γκαλερί και τους χώρους τέχνης της Αθήνας
Τιμά τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για το καθεστώς των γυναικών
Με αφορμή την επίθεση στην Εθνική Πινακοθήκη, η ιστορία του βανδαλισμού έργων τέχνης σε Ελλάδα και εξωτερικό
Συνέντευξη του Στέφανου Ζαννή για τη νέα του ατομική έκθεση «Ζωγραφική λαϊκή», που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 13 Μαρτίου στην γκαλερί Alma
Ο ζωγράφος είναι διάσημος για την «Κραυγή»
Η νέα ατομική έκθεση του καλλιτέχνη έχει τίτλο «Αγκάλιαζέ με / άναξ ιακ άναξ» και υπότιτλο «ένα τρυφερό αποτέλεσμα μέσα από πράξεις βίας»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.