- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Επιστρέφει στη Φλωρεντία ένα έργο νεκρής φύσης που είχε κλαπεί από τους Ναζί.
Ένα έργο νεκρής φύσης του Ολλανδού ζωγράφου Γιαν φαν Χούισουμ, το οποίο τα ναζιστικά στρατεύματα είχαν κλέψει από την Πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας το 1943 στη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, θα επιστραφεί εκεί όπου ανήκει, ανακοίνωσε σήμερα η ιταλική κυβέρνηση.
Η ελαιογραφία με τίτλο "Βάζο με Λουλούδια", αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, είχε αρχικά μεταφερθεί στη Φλωρεντία το 1824 μετά την αγορά της από τον Λεοπόλδο ΙΙ, τον μέγα δούκα της Τοσκάνης για την συλλογή του με έργα τέχνης.
Το έργο βρισκόταν στο Palazzo Pitti (Παλάτι Πίτι) της πόλης μέχρι το 1940 που εκκενώθηκε ο χώρος καθώς ξέσπασε ο πόλεμος και έτσι ο πίνακας μεταφέρθηκε σε γειτονικό χωριό.
Τρία χρόνια αργότερα ο πίνακας κατασχέθηκε από τα γερμανικά στρατεύματα και τελικά μεταφέρθηκε στη Γερμανία όπου επανεμφανίστηκε μετά την επανένωση το 1991 όταν βρέθηκε στην ιδιοκτησία μιας οικογένειας.
Η μη κατονομαζόμενη οικογένεια ζητούσε δύο εκατομμύρια ευρώ για να παραδώσει τον πίνακα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, ενώ οι γερμανικές αρχές επικαλούνταν την παραγραφή αδικημάτων που φέρεται ότι έχουν διαπραχθεί πριν από περισσότερα από 30 χρόνια ως αιτία που δεν μπορούσαν να παρέμβουν.
«Επιτέλους το έργο τέχνης επιστρέφει στο σπίτι του έπειτα από 75 χρόνια. Η μάχη ήταν σκληρή, σήμερα είναι μια μεγάλη νίκη για όλη την Ιταλία», δήλωσε ο Έικε Σμιτ, ο επικεφαλής της ιταλικής πινακοθήκης Uffizi.
Ο Σμιτ, Γερμανός και ο ίδιος, ζητούσε την επιστροφή του έργου τέχνης στη Φλωρεντία.
Μια ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ιταλικού υπουργείου Εξωτερικών αναφέρει ότι οι ΥΠΕΞ της Ιταλίας και της Γερμανίας θα ταξιδέψουν στη Φλωρεντία για την επίσημη παράδοση του έργου.
Mετά τις εκκλήσεις του Σμιτ η γερμανική κυβέρνηση επικοινώνησε με τους απογόνους του ναζιστή στρατιώτη που είχε κλέψει τον πίνακα.
Σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές, ο πίνακας δεν είχε κλαπεί στο πλαίσιο ενός οργανωμένου ναζιστικού σχεδίου αλλά από έναν μεμονωμένο στρατιώτη, γεγονός που όπως υποστήριξαν δικηγόροι σήμαινε ότι ο στρατιώτης που τον έκλεψε δεν μπορούσε να θεωρηθεί ιδιοκτήτης του έργου κι ως εκ τούτου δεν είχε δικαίωμα να τον κληροδοτήσει σε κανέναν.
Από την πλευρά τους οι δικηγόροι της οικογένειας υποστήριξαν ότι ο στρατιώτης τον είχε απλώς αγοράσει σε μια αγορά για να τον στείλει στη σύζυγό του, το σπίτι της οποίας είχε καταστραφεί από τους βομβαρδισμούς.
Δεν έγιναν γνωστές λεπτομέρειες για τη συμφωνία ανάμεσα στη γερμανική κυβέρνηση και στην οικογένεια που είχε στην κατοχή της τον πίνακα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.