- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
H Γκαλερί Bernier/Eliades παρουσιάζει μία νέα ομαδική έκθεση γλυπτικής, σχεδίου, ζωγραφικής, video και φωτογραφίας.
Στην Επταχάλκου, στην Επταχάλκου, στο νεοκλασικό κτίσμα, μια ανάσα από τα ηλεκτρικά τρένα που οι διαδρομές τους μαχαιρώνουν υπέργεια το Γκάζι και την Πειραιώς, απέναντι η Ακρόπολη, καμιά φορά και βροχή, περίεργη άνοιξη, κυκλοθυμικός Μάιος. Bernier Eliades, γκαλερί νταουντανερί, παλιά, όταν τσουλούσα ως εδώ με το τρένο, του εξέφραζα και μια απορία. Δεν κουράζεσαι, τρένο, άπειρες φορές ήθελα να σε ρωτήσω που, τσαφ τσουφ, ρολάρεις όλη ώρα; Να πάρεις, τρενάκι, και καμιά ανάσα, νά η παλιά αποθήκη των Οδικών Συγκοινωνιών, τρένο, δεν τη βλέπεις; Χώρο να θες να αράξεις και να πάρεις έναν υπνάκο. Μπα, μου απάντησε, δεν με δέχονται, γιατί εγώ είμαι σιδηροδρομικό κι ο εδώ χώρος διατίθεται προς ανάπαυση μόνο για λεωφορεία.
Από τότε που το ρώτησα, πέρασε καιρός, με το τρένο δεν τα πολυλέμε σε αντίθεση με την γκαλερί Bernier Eliades, που πολύ τη συμπαθώ και συνήθως τη φτάνω με πεζοπορία από το Σύνταγμα, κάθε που μαρκάρω πως αλλάζει ρεπερτόριο. Και ειδικά η καινούργια έκθεση, πολύ με ιντριγκάρει - τι πάει να πει αλλού τα τρένα κι αλλού τα λεωφορεία; Γλυπτική και βίντεο, σχέδιο και φωτογραφία, ζωγραφική κι όλα τα συγκοινωνιακά μέσα μοντέρνας τέχνης μια χαρά συνευρίσκονται. Γιατί αυτό συμβαίνει στη νέα της ομαδική, Grοup Show, Θησείο και πάλι, μπαίνω στον πεζόδρομο της Επταχάλκου και χτυπώ την πόρτα. Κι ό,τι βλέπω σας το λέω. Στο ψιλο-εν-τάχει, γιατί το θέμα είναι οι εικόνες να βιώνονται εμπειρικά και με αυτοψία, τα έργα να αγγίζονται. Γι’ αυτό οι άνθρωποι πρέπει να κινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς, για να βιώνουν παρέα με τους καλλιτέχνες το προκείμενο, να ταξιδεύουν κι αυτοί στην πόλη κι όχι μόνο τα αρχεία με τις εικόνες στα δίκτυα. Και να τη γλεντάνε την τέχνη. Οι άνθρωποι, όχι μόνο τα μάτια τους στις οθόνες, εν όλω. Άντε και να σου κάνω και μια γρήγορη walk tour, μπας και σε κινητοποιήσω είτε με τσαφ τσουφ είτε Θησείο με «πεζό 2»!
Τα ζωγραφικά έργα του Paolo Colombo (γ. 1949, Ιταλία) απεικονίζουν μια λυρική σειρά από στιγμές μεγάλης έντασης. Ποικίλλουν σε μέγεθος: είτε πρέπει να τα παρατηρήσεις πολύ προσεκτικά, είτε ξεχειλίζουν στο χαρτί, ενώ ανοίγονται σε κύματα εμποτισμένα από χρώμα, καρό τετράγωνα, λεπτές γραμμές ή γράμματα με την υφή κεντημένου υφάσματος. Επιλέγοντας την ακουαρέλα ως μέσο που αντιστέκεται σε διορθώσεις, δημιουργεί έργα που κινούνται στους πιο απαλούς ή πυκνούς τόνους και χρησιμοποιώντας τις ακουαρέλες ως χαρτί γράφει πάνω σε αυτές την ποίησή του ή απεικονίζει επιλεκτικές εικόνες από τις μνήμες του.
Οι φωτογραφίες του Στράτου Καλαφάτη (γ.1966, Ελλάδα) είναι αφηγηματικές. Με τη χρήση τoυ μεσαίου, τετράγωνου φορμά, μετακινεί την παλέτα του σε κορεσμένα χρώματα, επιβάλλοντας προκλητικά το φλάς ακόμα και με το φως της ημέρας. Η φωτογραφική αφήγηση γίνεται τόσο σημαντική όσο και το περιεχόμενο των εικόνων. Λειτουργεί λοιπόν ως συγγραφέας φωτογράφος, ένας storyteller.
Με αφορμή το θεατρικό και λογοτεχνικό έργο του Samuel Beckett, ο Νίκος Ναυρίδης (γ.1958, Ελλάδα) επιλέγει αποσπάσματα από τα κείμενα του συγγραφέα που λειτουργούν νοηματικά αυτόνομα και ανεξάρτητα. Μεγάλες επιχρυσωμένες επιφάνειες, γίνονται το υπόστρωμα όπου προβάλλονται οι φωτεινές φράσεις των κειμένων τονίζοντας την αμφίσημη σημασία του χρυσού που αποκτά στις μέρες μας μια απόλυτα επίκαιρη διάσταση.
Η Ραλλού Παναγιώτου (γ. Αθήνα 1978) δημιουργεί γλυπτά με σύνθετη υλικότητα και μορφολογική ακρίβεια. Τα έργα της, συνταγμένα από επανακατασκευασμένα θραύσματα χώρων, προϊόντων και ίχνη χειρονομιών, καταρρίπτουν διακρίσεις ανάμεσα σε διαφορετικούς τύπους αντικειμένων και τεχνολογιών, μέσω συναισθηματικών συνδέσεων.
Ο Κώστας Σαχπάζης (γ.1977, Ελλάδα) χρησιμοποιεί αυτό που μπορεί κανείς να ονομάσει νέα υλικά και νέα μέσα αλλά, επί της ουσίας, η διαδικασία του έχει ισχυρή βάση στις κατεξοχήν τεχνικές της πλαστικής. Τα έργα ξεκινούν σε προσχέδια φυσικού μεγέθους, τα οποία με τη σειρά τους μεταφέρονται διαδοχικά σε διαφορετικά υλικά. Η διαδικασία αυτή καταλήγει με απόφαση και παρουσιάζει τόσο τον τελικό σχεδιασμό, και το υλικό που την ολοκληρώνει, όσο και τα ενδιάμεσα στάδιά της. Τα απομεινάρια, λοιπόν, στο κάθε γλυπτό γίνονται μάρτυρες αυτής της πορείας.
Η Χριστιάνα Σούλου (γ.1961, Ελλάδα) δημιουργεί σχέδια που χαρακτηρίζονται από ευαισθησία αλλά και μια ακαδημαϊκή σχεδόν αυστηρότητα, αποτελώντας, δε, σχόλια επάνω στην ανθρώπινη κατάσταση. Εξετάζουν έναν εσωτερικό κόσμο που βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση, που υπόκειται συνεχώς σε αλλαγές, και μεταμορφώνεται υπακούοντας στα καπρίτσια του ανθρώπινου θυμικού. Στα σχέδιά της εύκολα διακρίνει κανείς μια ιδιαίτερη προσοχή σε πνευματικές και ψυχολογικές καταστάσεις, καθώς και μια άμεση σχέση με τον χορό και το θέατρο.
Ο Charles Sandison (γ.1969, Σκωτία) ανήκει στη νέα γενιά των καλλιτεχνών που επηρεάστηκε από τη (Μετά) Μινιμαλιστική γλυπτική καθώς και την Εννοιολογική Τέχνη και δημιούργησε μία νέα οπτική γλώσσα, ευαίσθητη και κριτική. Χαρακτηριστικό της δουλειάς του Sandison είναι η χρήση λέξεων που προβάλει με τη βοήθεια υπολογιστή πάνω σε αρχιτεκτονικά στοιχεία: προσόψεις κτιρίων, τοίχους, οροφές, δάπεδα κτλ. δημιουργώντας συγκεκριμένες video-εγκαταστάσεις. Στις εγκαταστάσεις αυτές, ο θεατής παρατηρεί λέξεις να διασταυρώνονται μεταξύ τους, να ενώνονται, να αποφεύγουν η μία την άλλη. Με αυτόν τον τρόπο, παράγεται ένα σύστημα, μία τεχνητή νοημοσύνη, ένας μηχανισμός που ο θεατής μπορεί να μαντέψει, αλλά ο σκοπός του οποίου παραμένει ένα μυστήριο.
Group Show, από τις 23 Μαΐου έως 10 Ιουλίου στην γκαλερί Bernier Eliades (Επταχάλκου 11, Θησείο)
Συμμετέχουν: Cameron Jamie, Διονύσης Καβαλλιεράτος, Ραλλού Παναγιώτου, Κώστας Σαχπάζης, Νίκος Ναυρίδης, Στράτος Καλαφάτης, Paolo Colombo, Christiane Löhr, Χριστιάνα Σούλου, Charles Sandison.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.