Το πρόγραμμα της όγδοης εβδομάδας της AGORA διαμορφώνεται ως εξής:
ΠΕΜΠΤΗ 21/11
• Μαριαλένα Μαρούδα, Walking in the City – a Workshop on the Poetics of Space, εργαστήριο, 17:00-19:00, Σοφοκλέους 8-10 (Μηχανοστάσιο)
• Ζάφος Ξαγοράρης, L' Ecran Noir: The Girl on a Motorcycle, προβολή, 17:00-19:00, Σοφοκλέους 8-10
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/11
• Σε Θέλω σαν Χώρα, συμπόσιο, κατά τη διάρκεια όλης της μέρας, Σοφοκλέους 8-10
• Μαριαλένα Μαρούδα, Walking in the City – a Workshop on the Poetics of Space, εργαστήριο, 17:00-19:00, Σοφοκλέους 8-10 (Μηχανοστάσιο)
ΣΑΒΒΑΤΟ 23/11
• School Up, εργαστήριο για παιδιά, 10:30-12:30, Σοφοκλέους 8-10
• Κατερίνα Ζαχαροπούλου, Στην Αγορά x 4, περφόρμανς, 12:00-14:00, Οδός Ερμού
• Ζάφος Ξαγοράρης, L' Ecran Noir: Petulia, προβολή, 14:00-16:00, Σοφοκλέους 8-10
• ΟΨΕΙΣ, Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου και Πέτρος Τουλούδης, 17:00-18:00, Σοφοκλέους 8-10
• σχεδία, παρουσίαση, 16:00-18:00, Σοφοκλέους 8-10
• Αξία Εργαστήριο: Παράγοντας αξία στις εικαστικές τέχνες, συζήτηση, Διαφημίζοντας τη Σύγχρονη Τέχνη, ερευνητικό project, 17:00-20:00, Σοφοκλέους 8-10 (Μηχανοστάσιο)
• ΟΚΚ, Auktions Komittee Wedding / Auction Committee Wedding, περφόρμανς, 18:00-19:30, Σοφοκλέους 8-10
• Neil Cummings, Art Auction Transaction Tax (AATT) , παρουσίαση, 19:30-20:30
• Nightshift, μουσική, 21:00-22:00, Σοφοκλέους 8-10
ΚΥΡΙΑΚΗ 24/11
• Ζάφος Ξαγοράρης, L' Ecran Noir: Anna Karenina, προβολή, 14:00-16:00, Σοφοκλέους 8-10
• Gene Ray, Creative alternatives to the state of bankruptcy, συζήτηση, 16:00-17:30, Σοφοκλέους 8-10
• ΌΨΕΙΣ, Sam Durant, 17:00-18:00, Σοφοκλέους 8-10
• ΚΥΚΛΟΣ, Αφηγήσεις, 18:00-20:00, Σοφοκλέους 8-10
Ζάφος Ξαγοράρης, "L'Ecran Noir"
Το εν εξελίξει αυτό εγχείρημα έχει ως θέμα του τη ματαίωση του Φεστιβάλ των Καννών τον Μάιο του 1968, την ιστορική αυτή πράξη αλληλεγγύης των ανθρώπων του κινηματογράφου προς τους εξεγερμένους κατοίκους του Παρισιού καθώς και άλλων πόλεων της Γαλλίας.
Συνεντεύξεις, κινηματογραφικά αποσπάσματα ή φωτογραφικό υλικό έχουν παρουσιαστεί μέχρι τώρα σε διάφορες εγκαταστάσεις (Θέατρο Εμπρός, 2011, κινηματογράφος Μπρόντγουαιη, «Ανταλλαγή», επιμέλεια Σοφία Ντώνα, 2012).
Αν και έκτοτε όλες οι ταινίες παρουσιάστηκαν σε διαφορετικά κοινά και έτυχαν διαφορετικής αποδοχής, αυτό το οποίο επιχειρείται στo πλαίσιo της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας είναι η αποκατάσταση της αρχικής συνύπαρξης των ταινιών όπως είχε προταθεί για το Φεστιβάλ των Κανών του 1968.
Το εγχείρημα αυτό στοχεύει να εστιάσει στο ίδιο το γεγονός και σε ερωτήματα που αφορούν στον ρόλο της τέχνης ή των ίδιων των καλλιτεχνών σε περιόδους κρίσης και γενικευμένων δράσεων, ενώ επίσης μπορεί να προκύψουν ερωτήματα διλημματικού χαρακτήρα σχετικά με τη συμμετοχή ή την αποχή, την ορατότητα και την αφάνεια ή ακόμα γύρω από τις σχέσεις της τέχνης και της βιομηχανίας του θεάματος.
Το πρόγραμμα της δεύτερης εβδομάδας προβολών διαμορφώνεται ως εξής:
Τρίτη, 19 Νοεμβρίου, 5:00μμ: Peppermint Frappé (Στον κατήφορο του πάθους)-(1967) του Carlos Saura (με αγγλικούς υπότιτλους)-(διάρκειας 92΄).
Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 5:00μμ: Je t'aime, je t'aime (Σ' αγαπώ, σ' αγαπώ)-(1968) του Alain Resnais (με ελληνικούς υπότιτλους)-(διάρκειας 94΄).
Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, 5:00μμ: The Girl on a Motorcycle (Το κορίτσι με τη μοτοσυκλέτα)-(1968) του Jack Cardiff (με ελληνικούς υπότιτλους)-(διάρκειας 91΄).
Σάββατο 23 Νοεμβρίου, 2:00μμ: Petulia(1968) του Richard Lester (με ελληνικούς υπότιτλους)-(διάρκειας 105΄).
Κυριακή 24 Νοεμβρίου, 2:00μμ: Anna Karenina (1967) του Aleksandr Zarkhi (με ελληνικούς υπότιτλους)-(διάρκειας 145΄).
ΟΨΕΙΣ
Η 4η Μπιενάλε της Αθήνας ενεργοποιεί με τη συμμετοχή του κοινού τα έργα της έκθεσης. Μια σειρά από συναντήσεις μεταξύ κοινού, επιμελητών και καλλιτεχνών θα διεξάγονται μπροστά από συγκεκριμένα έργα με σκοπό την ερμηνευτική προσέγγισή τους. Μέσα από διάλογο θα αναλυθούν οι σχέσεις μεταξύ των έργων, των καλλιτεχνικών πρακτικών, ενώ θα συζητηθούν οι συνδέσεις τους με τις θεματικές της φετινής Μπιενάλε.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου Pre-Institutional Critique Workshop που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της ΑΣΚΤ θα πραγματοποιηθούν στην AGORA την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, στις 5:00 μμ, παρουσίαση της δουλειάς του Αντώνη Πίττα, το Σάββατο 23 Νοεμβρίου, στις 5:00μμ, παρουσίαση της δουλειάς των Κωνσταντίνου Χατζηνικολάου και Πέτρου Τουλούδη και την Κυριακή 24 Νοεμβρίου, στις 5:00μμ, παρουσίαση του έργου του Sam Durant.
Μαριαλένα Μαρούδα, Walking in the City – a Workshop on the Poetics of Space
Το εργαστήρι Walking in the City – a Workshop on the Poetics of Space περιλαμβάνει έναν περίπατο στην Αθήνα σύμφωνα με ορισμένους κανόνες και με ένα πάκο post-it στο χέρι για σημειωματάριο. Πιο συγκεκριμένα, η άσκηση περιλαμβάνει την παρατήρηση και την καταγραφή των κινήσεων και των σκέψεων εκείνων που θεωρούμε αυτονόητο μέρος ενός περιπάτου στην Αθήνα. Σκέψεις και κινήσεις, δηλαδή, που συχνά δεν γίνονται συνειδητά αντιληπτές. Όπως, παραδείγματος χάρη, οι ήχοι μιας τηλεόρασης καθώς περνάς κάτω από ένα ανοιχτό παράθυρο (μια καλοκαιρινή νύχτα), μια ασταθής ή σπασμένη πλάκα πεζοδρομίου που σε κάνει να χάσεις την ισορροπία σου, η στιγμιαία μεταμόρφωση μιας βιτρίνας μαγαζιού σε καθρέφτη. Μετά τον περίπατο, το σημειωματάριο αποσυντίθεται για να δημιουργηθεί ο «Χάρτης της Περιπατητικής Ποιητικής», ένας χάρτης που είναι συγχρόνως το ίχνος μας εφήμερης πράξης και ένα αρχείο σωματικών εντυπώσεων. Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου και την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, στις 5:00μμ.
Σε θέλω σαν χώρα
ΔΙΕΓΕΡΣΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ, ΙΕΡΗ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΙΚΗ
Ένα αφιέρωμα στον Δημήτρη Δημητριάδη, συγγραφέας του Πεθαίνω σαν Χώρα.
Χρησιμοποιώντας ως φόντο τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, το συμπόσιο με τίτλο Σε θέλω σαν Χώρα, θέτει το ερώτημα της σχέσης ανάμεσα στην ερωτική διέγερση και την ανθρώπινη κοσμοθεωρία. Η διέγερση-στύση νοείται εδώ ως η κύρια εκδήλωση της επιθυμίας, της χαράς και της γονιμότητας, μια αυτούσια ιερή πράξη, ως κατάκτηση και υπερηφάνεια που επεκτείνεται σε ολόκληρη τη χώρα.
Το ερώτημα αυτό αναπόφευκτα οδήγησε στο προφητικό κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη Πεθαίνω σαν Χώρα (1978), στο οποίο περιγράφει μια χώρα όπου οι γυναίκες έχουν σταματήσει να τεκνοποιούν, οι στρατιώτες έχουν καταθέσει τα όπλα τους και έχουν εγκαταλείψει μια χώρα σε εμπλοκή, όπου ακόμη και η γλώσσα της πεθαίνει. Μια χώρα που μαστίζεται από την έλλειψη κάθε είδους διέγερσης.
Οι διοργανωτές εμπνεύστηκαν τον τίτλο Σε Θέλω σαν Xώρα, αντιστρέφοντας το εν λόγω κείμενο-εικόνα. Υπό το φως αυτής της αντιστροφής, θα ερευνηθεί η διέγερση ως το αντίθετο του θανάτου. Η σημασία της επιθυμίας, της έλξης για τους άλλους και της συμβολικής έννοιας της «ερωτικής στύσης», σε σχέση με το μέλλον της Ευρώπης, θα συζητηθεί από τους ομιλητές και τους συμμετέχοντες στο συμπόσιο.
Το συμπόσιο θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο της AGORA την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου και οι εργασίες του θα διαρκέσουν όλη την ημέρα.
Ομιλητές:
Αριστείδης Αντονάς, αρχιτέκτονας και συγγραφέας, Paul Ardenne, καθηγητής ιστορίας και ιστορίας της τέχνης και της αρχιτεκτονικής (FR), Vincent Cespedes(FR), φιλόσοφος, Μαρία Ευσταθιάδη, συγγραφέας, Γιάννης Χουβαρδάς, θεατρικός σκηνοθέτης, Rodolphe Imhoof, Πρόεδρος του Ιδρύματος για την Ιστορία της Ελβετίας στο Εξωτερικό (CH), Ελίζα Νικολοπούλου, κλινική ψυχολόγος-ψυχαναλύτρια, Δημήτρης Παλαιοκρασσάς, ιστορικός τέχνης, καλλιτεχνικός σύμβουλος, Barbara Polla, γκαλερίστα, συγγραφέας (CH), Ντένης Ζαχαρόπουλος, ιστορικός τέχνης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και οι οργανωτές.
Στο τέλος του συμποσίου η Μαρία Ευσταθιάδη θα παρουσιάσει τον Δημήτρη Δημητριάδη και το έργο του.
Θα διαβαστεί ένα πρόσφατο αδημοσίευτο κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, Λυκάων, περί πόθου απολογητικός και ο Γιάννης Χουβαρδάς θα σκηνοθετήσει μια performance βασισμένη στο παραπάνω κείμενο.
Το συμπόσιο προαναγγέλλει δύο εκθέσεις με το ίδιο θέμα που θα πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα το 2014.
Μια πρωτοβουλία της Barbara Polla.
Οργάνωση: Μάρω Μιχαλακάκου, Έλλη Παξινού, Barbara Polla.
Με την πολύτιμη βοήθεια του Ντένη Ζαχαρόπουλου.
Δείτε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα του συμποσίου.
School UP
Το School UP είναι μια παγκόσμια πρωτοβουλία που έχει στόχο να συνδέσει και να δημιουργήσει γέφυρες μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και ατόμων από όλον τον κόσμο. Το School UP με τις δραστηριότητές του ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή, τη συνεργασία για την ανάπτυξη μιας παγκοσμιοποιημένης συνείδησης και τη δημιουργία υπεύθυνων πολιτών ξεκινώντας από τη σχολική τάξη προς την κοινωνία.
Το School UP προωθεί την παγκόσμια εκπαίδευση ως ένα εργαλείο για την οικοδόμηση ανεκτικότητας και κατανόησης και του πνεύματος του να “ζούμε μαζί”. Μέσω της “ανεπίσημης εκπαίδευσης”, διοργανώνει εργαστήρια και δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση σχετικά με αξίες ζωτικής σημασίας που μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους.
Στην 4η Μπιενάλε της Αθήνας, το School UP θα διοργανώσει το Σάββατο 23 Νοεμβρίου, στις 10:30πμ, ένα εργαστήριο για την αντιμετώπιση του ζητήματος του εκφοβισμού μέσα και έξω από το σχολείο. Θα παίξουμε όλοι μαζί το «UNITED», ένα βραβευμένο μουσικό βίντεο για τα ανθρώπινα δικαιώματα που έχει εμπνεύσει παιδιά σε όλον τον κόσμο. Θα κάνουμε μια σύντομη συζήτηση για την ιστορία που αφηγείται το βίντεο και μέσα από το παιχνίδι θα ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μοιραστούν το μήνυμά τους.
Για ηλικίες 6 με 12 ετών. Το εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί στα ελληνικά και στα αγγλικά.
Κατερίνα Ζαχαροπούλου, Στην Αγορά επί (x) 4
Μπορεί μια συνέντευξη να «αντέξει» έξω από το πλαίσιο των media; Τι είναι μια συνέντευξη στον δρόμο εκτός από ρεπορτάζ ή γκάλοπ; Πόσο μπορεί να εισχωρήσει στο πλαίσιο της τέχνης και των δομών της ένας άνθρωπος της καθημερινότητας, ένας άνθρωπος που ζει, εργάζεται ή δεν εργάζεται μέσα σε αυτήν την αντιφατική πόλη; Σε ποιο βαθμό οι καλλιτέχνες μπορούν να διεισδύσουν δυναμικά στην κοινωνία; Τι ακριβώς της υποδεικνύουν με τις εικόνες τους; Μπορούμε να φέρουμε μέσα στην Μπιενάλε της Αθήνας έναν κόσμο ξένο προς αυτήν, που απλά δεν γνωρίζει πώς να την προσεγγίσει; Η νέα σχετικά τάση της τέχνης για δομές δανεικές από άλλες δραστηριότητες, όπως διαλέξεις, διδασκαλία κτλ, είναι εντέλει ικανή να αναμείξει τον κόσμο μέσα και έξω από αυτήν;
Η εικαστικός Κατερίνα Ζαχαροπούλου πραγματοποιεί in situ περφόρμανς-συνεντεύξεις σε τέσσερις αγορές της Αθήνας (λαϊκή αγορά – Βαρβάκειος, αρχαία αγορά – Πλάκα, εμπορική αγορά – Ερμού, αγορά της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας – Σοφοκλέους) επί τέσσερα συνεχόμενα Σάββατα (9, 16, 23 και 30 Νοεμβρίου).
Στις περφόρμανς συμμετέχουν άνθρωποι που είτε εργάζονται είτε συχνάζουν σε αυτά τα σημεία, δίνοντας απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα που άπτονται της θεματικής της AGORA, με πρώτο και καλύτερο το «Και τώρα τι;».
Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου, στις 12:00μμ η περφόρμανς θα πραγματοποιηθεί στην αγορά της Ερμού.
Περιοδικό σχεδία
Η σχεδία είναι ανεξάρτητο περιοδικό που πωλείται στους δρόμους της Αθήνας, παρέχοντας μια ξεχωριστή ευκαιρία σε άστεγους, άνεργους και ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας να εξασφαλίσουν αξιοπρεπώς ένα εισόδημα, αλλά και ένα επιπλέον κίνητρο να ξαναχτίσουν τις ζωές τους. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (3,00 ευρώ), το 50% (δηλαδή το 1,50 ευρώ) πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή.
Όπως συμβαίνει με όλα τα περιοδικά δρόμου του κόσμου, η σχεδία πωλείται αποκλειστικά και μόνο από διαπιστευμένους πωλητές σε κεντρικά σημεία της πόλης.
Οι άνθρωποι της σχεδίας θα συστήσουν στο κοινό της AGORA ένα καθόλου συνηθισμένο εκδοτικό εγχείρημα το Σάββατο 23 Νοεμβρίου, στις 4:00μμ.
Αξία Εργαστήριο
Tο Σάββατο 23 Νοεμβρίου, μεταξύ 5-8 μμ, στο Μηχανοστάσιο (ημιώροφο) της AGORA, θα πραγματοποιηθεί η όγδοη συνάντηση του εργαστηρίου ΑΞΙΑ, ένα εργαστήριο δίμηνης διάρκειας που εξελίσσεται με τον συντονισμό της Ελπίδας Ρίκου.
Το εργαστήριο παρουσιάζει:
Παράγοντας αξία στις εικαστικές τέχνες
Κώστας Χριστόπουλος (εικαστικός, συν-επιμελητής της ΑΒ4) - συντονιστής
Ελίζα Νεοφύτου (αρχιτέκτων, μουσειολόγος): «Περί έργου τέχνης και παραγωγής αξίας»
Poka-Yio (εικαστικός, συνδιευθυντής της Μπιενάλε της Αθήνας): «Απαξία»
Νίκος Σουλιώτης (κοινωνιολόγος): «Ιδιωτικά πολιτιστικά μη-κερδοσκοπικά ιδρύματα και η διαμόρφωση της αξίας των πολιτιστικών αγαθών»
Κώστας Ιωαννίδης (ιστορικός τέχνης): «Με αφορμή το Pre-Institutional Critique Workshop: σκέψεις για την αξία και την αξιολόγηση»
Τι σημαίνει αυθεντικό, πρωτότυπο, μοναδικό έργο τέχνης; Τι είδους αξία του προσδίδει αυτή η ιδιότητά του; Πώς μπορεί κανείς να ανιχνεύσει τις σχέσεις ανάμεσα στους μηχανισμούς της αγοράς τέχνης από τη μία και των πρακτικών των καλλιτεχνών κατά της εμπορευματοποίησης του έργου τέχνης από την άλλη; Πως δημιουργεί η σύγχρονη τέχνη τα δικά της δίκτυα υπεραξίας και πώς αυτού του είδους η αξία συνδυάζεται με τη δημοτικότητα;
Unforgiving Measurements (δρώμενο)
Εύα Μαραθάκη (εικαστικός) – Ηώ Χαβιαρά(γραφίστας – εικαστικός)
Η Καρέκλα Του Φύλακα (εικαστικό project)
Νατάσα Μπιζά (εικαστικός)
ΠΑΤΩΣΗ, ΜΑΡΠΗΣΣΑ, ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2013(εικαστικό project)
Άντα Αναστασέα (εικαστικός)
Οικειοποιήσεις: Σύγχρονη Τέχνη και Παράδοση (εικαστικό project)
Νικόλαος Σταθόπουλος (εικαστικός)
OKK Aktionsgruppe, Auktions Komittee Wedding / Auction Committee Wedding
Η OKK Aktionsgruppe είναι μια κολεκτίβα με έδρα το Βερολίνο που εργάζεται στο όριο μεταξύ τέχνης και ακτιβισμού. Στην AGORA, το Σάββατο 23 Νοεμβρίου στις 6:00μμ, παρουσιάζει την περφόρμανς Auktions Komittee Wedding / Auction Committee Wedding, μια «δημοπρασία για έμμισθη εργασία». Το κοινό έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε μια ανταγωνιστική μειοδοσία, καθώς η AKW δημοπρατεί την ευκαιρία να διαβάσουν οι θεατές νεοφιλελεύθερη πολιτική και οικονομική θεωρία έναντι αμοιβής. Οι τιμές εκκίνησης βασίζονται στα ελάχιστα ημερομίσθια σε 20 (από τις 27) ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες έχουν εφαρμόσει ελάχιστα ημερομίσθια από 9 ευρώ την ώρα (Γαλλία) μέχρι 2,40 ευρώ (Δημοκρατία της Τσεχίας).
Η πλειοδοσία είναι ανοιχτή σε οποιονδήποτε επιθυμεί να συμμετάσχει, να κερδίσει χρήματα και να συμβάλει με την
εργασία του/της. Η δημοπρασία διαθέτει προς πώληση αποσπάσματα από το έργο στοχαστών του νεοφιλελευθερισμού της Σχολής του Σικάγου, ενώ το συμβόλαιο περιλαμβάνει τον χρόνο που απαιτείται για να διαβάσει κάποιος αυτά τα αποσπάσματα στο κοινό. Η περφόρμανς συμπίπτει με τις ώρες λειτουργίας του πρώην Χρηματιστηρίου Αθηνών. Η συγκεκριμένη δημοπρασία, ως ένας καθρέφτης της αγοράς, συνοδεύεται από την εκστρατεία προώθησης ενός προϊόντος. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση από την ομάδα εργασίας της OKK.
Συμμετέχουν οι Lisa Glauer (Bauhaus Universität Weimar), Robert Huber (EGFK – Europäische Gesellschaft für Forschung und Kunst), Pablo Hermann (OKK-Berlin).
Neil Cummings, Art Auction Transaction Tax (AATT)
Ο Neil Cummings είναι καθηγητής στο Chelsea College of Art and Design στο Λονδίνο, μέλος του Critical Practice, της συντακτικής επιτροπής του Documents of Contemporary Art και της εκστρατείας διαμαρτυρίας για τον Φόρο επί των Συναλλαγών Δημοπρασιών Τέχνης (AATT). Η εκστρατεία αυτή είναι εμπνευσμένη από τον Συνασπισμό Εργαζoμένων στην Τέχνη (AWC), που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1960, τoν ακτιβισμό του Liberate Tate στο Λονδίνο, τα Occupy Economics και τις ιδέες του Stephen Wright για τα δικαιώματα χρήσης. Όπως λέει, η εκστρατεία «στοχεύει στη μικροφορολόγηση της δευτερογενούς αγοράς σύγχρονης τέχνης και στη χρήση των εσόδων που θα προκύψουν για τη στήριξη των πρωτογενών χώρων τέχνης.
Στην AGORA το Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, στις 7:30μμ, ο Neil Cummings κάνει μια εισαγωγή στον AATT και ξεκινά την εκστρατεία παρουσιάζοντας την έρευνα.
Nightshift
To Σάββατο 23 Νοεμβρίου, στις 9:00μμ, η AGORA υποδέχεται τους Νightshift. Πρόκειται για τον Θοδωρή Ζιούτο και τονas11 που δημιουργούν ζωντανά επί σκηνής μουσικά ηχοτοπία χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικούς υπολογιστές και εικονικά ή μη όργανα. Η μουσική τους μπορεί να χαρακτηριστεί ηλεκτρονική, στηρίζεται στις τεχνοτροπίες των live electronics της concrete music και είναι επηρεασμένη από την αισθητική της ambient και του μινιμαλισμού. Οι Nightshift δημιουργήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2004, έχουν συμμετάσχει σε φεστιβάλ στην Ελλάδα (Electrograph, Synch, 2:13, Βαβέλ), έχουν πραγματοποιήσει ζωντανές εμφανίσεις (Μικρό Μουσικό Θέατρο, KnotArts), έχουν κυκλοφορήσει δύο δίσκους »1904ΕP» (Δεκέμβριος 2004 – phase records) και »Nightshift» (Ιανουάριος 2005 – antifrost) και έχουν επενδύσει ηχητικά πολιτιστικά δρώμενα.
Ο αβάντ γκάρντ θρύλος της πόλης Θοδωρής Ζιούτος σπούδασε μουσική και προγραμματισμό H/Y. Από το 1996 διδάσκει Μουσική Τεχνολογία. Ασχολείται με τη σύγχρονη σύνθεση (ηλεκτρονική – ηλεκτροακουστική – πειραματική) και τον αυτοσχεδιασμό χρησιμοποιώντας συνθεσάιζερ, υπολογιστές αλλά και φυσικά όργανα. Έχει δημιουργήσει ή συμμετάσχει σε διάφορα μουσικά σχήματα (Archery Target, Madder, Epsilon 11, Postblue, Lost Bodies). Έχει συμπράξει σε συναυλίες και ηχογραφήσεις ελεύθερου αυτοσχεδιασμού με έλληνες και ξένους μουσικούς (David Grubbs, Νίκος Βελιώτης, Jerome Noetinger, Christoph Irmer, Martin Kuchen, Αντώνης Λιβιεράτος, Αλέκος Χρηστίδης, Δημήτρης Καμαρωτός, Σωτήρης Δεμπόνος, Βασίλης Παπαβασιλείου, Blaine Reininger, Κωστής Δρυγιανάκης, Bohman Brothers, Απόστολος Σουγκλάκος κ.ά.). Έχει επιμεληθεί μουσικά θεατρικές παραστάσεις του ΔηΠεΘε Βόλου και έχει συνθέσει μουσική για 20 θεατρικά έργα.
Ο κονσεπτουαλιστής as11 ασελγεί στα ηχητικά μέσα από το 2000. Η δισκογραφία του περιλαμβάνει 6 έργα, τα «00:00″ (CD) (2000), 5,000NWR (3″ CD) (2001) «New CD out Now!» (3″ CD) (2002), «Monotheism» (CD) (2006) (Antifrost), «Pneumatik» (CDR) (2007) (Echomusic) και «Altare» (CDR) (2009) (Absurd), ενώ πλέον δημοσιεύει τους ήχους τους στο soundcloud (www.soundcloud.com/as11). Στο φεστιβάλ ELECTROGRAPH 02 συμμετείχε με την εγκατάσταση «Monotheism» και στην έκθεση suburbia που οργάνωσε ο a-station το 2002 με το έργο «18′». Ο as11 έχει εμφανιστεί ζωντανα στα φεστιβάλ ELECTROGRAPH 01, 03, ELECTROGRAPH JAPAN 04, διαδικτυακά με την Great International Audio Streming Orchestra to 2005 και στο 2nd SHOWCASE OF EXPERIMENTAL SOUND του [un]common sounds στο Arteleku του Σαν Σεμπαστιάν της Ισπανίας το Νοέμβριο του 2006.
Gene Ray, Creative alternatives to the state of bankruptcy
Τρεις συγκεκριμένες “δημιουργικές εναλλακτικές προτάσεις για έξοδο από τη χρεοκοπία”, όπου επισημαίνονται διαδικασίες υποκειμενικοποίησης και “καίριες στάσεις” θα αποτελέσουν το θέμα του πάνελ συζήτησης που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 24 Νοεμβρίου, στις 4:00μμ, στην AGORA με διοργανωτή τον Gene Ray. Μια συζήτηση προτάσεων σχετικά με το commoning (ενεργή συμμετοχή των πολιτών στα κοινά), την περμακουλτούρα (μόνιμη καλλιέργεια) και την ιστορία “από τα κάτω”.
Το commoning έχει μακρόχρονη ιστορία στη ριζοσπαστική θεωρία και πρόκειται για έννοια που εξελίχθηκε τις τελευταίες δεκαετίες από τους Midnight Notes, Retort, George Caffetziz, Silvia Federici, Peter Linnebaugh κ.ά. Ποικίλες εφαρμογές αυτής της έννοιας προσφέρουν μια εναλλακτική βάση για τοπικοποιημένη αυτονομία μέσα σε παγκοσμιοποιημένα δίκτυα ανταλλαγής.
Ως βιώσιμο μοντέλο καλλιέργειας τροφής (“δάση κατάλληλα προς βρώση”), η περμακουλτούρα προσφέρει μια εναλλακτική μορφή παραγωγής. Επιπλέον, ως σύνολο μεθόδων, αξιών και προσανατολισμών, υποδεικνύει κατάλληλες συνθήκες και δυνατότητες για “καλλιέργειες βιωσιμότητας”.
Η ιστορία όπως γνωρίζουμε, γράφεται από τους νικητές. Οι νεοφιλελεύθερες οικονομικές πολιτικές ενισχύονται με περιγραφές του τύπου “το τέλος της ιστορίας” και με την κατακλείδα “δεν υπάρχει εναλλακτική λύση”. Πώς μπορούν διάφορες μορφές καλλιτεχνικής πρακτικής και παραγωγής να συγκεράσουν παρελθόν και παρόν στον επαναδραστηριοποιημένο χρόνο του Τώρα;
AGORA – ΚΥΚΛΟΣ: Αφηγήσεις - Διαδίκτυο
Η έβδομη εβδομάδα της AGORA κλείνει με τη σειρά συν-ομιλιών του AGORA – KYΚΛΟΣ την Κυριακή 24 Νοεμβρίου στις 6:00 μμ.
Στο επίκεντρο του ΚΥΚΛΟΥ αυτήν την Κυριακή θα βρεθεί το Διαδίκτυο, μετά την αναβολή της προηγούμενης Κυριακής, αλλά και οι Αφηγήσεις.
4η ΜΠΙΕΝΑΛΕ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 2013 AGORA
29 Σεπτεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου 2013
Κτήριο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, Σοφοκλέους 8-10
CAMP Contemporary Art Meeting Point, Ευπόλιδος 4 & Απελλού 2
Ημέρες και ώρες λειτουργίας της AGORA
Κτήριο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, Σοφοκλέους 8-10
CAMP Contemporary Art Meeting Point, Ευπόλιδος 4 & Απελλού 2
Τρίτη – Παρασκευή 13.00 – 21.00
Σάββατο – Κυριακή 10.00 – 22.00
Το εισιτήριο της AGORA κοστίζει 8 ευρώ και θα ισχύει καθ' όλη τη διάρκεια των δύο μηνών της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας και για όλες τις εκδηλώσεις της. Η AGORA διαθέτει εναλλακτικά εισιτήριο ημερήσιας επίσκεψης στα 5 ευρώ. Για φοιτητές, με την επίδειξη πάσο, μαθητές από 12 έως 18 ετών και για συμπολίτες μας άνω των 70 ετών ισχύει το μειωμένο εισιτήριο ημερήσιας επίσκεψης, με τιμή 3 ευρώ. Δωρεάν είσοδο στην ΑGORA , με επίδειξη του σχετικού εγγράφου, δικαιούνται οι κάτοχοι κάρτας ανεργίας του ΟΑΕΔ, οι φοιτητές της ΑΣΚΤ, τα μέλη Ε.Ε.Τ.Ε., ICOM, AICA, IKT, οι συνοδοί Α.Μ.Ε.Α. και τα παιδιά κάτω των 12 ετών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε το site και τη σελίδα στο FB.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για σουρεαλιστικό πίνακα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.