Εικαστικα

Last Round

Προλαβαίνεις να δεις από κοντά 6 εκθέσεις λίγο πριν αποσυρθούν

115017-643446.jpg
Γιώτα Αργυροπούλου
ΤΕΥΧΟΣ 254
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
37239-83864.jpg

Ενδιαφέρουσες εκθέσεις τελειώνουν στις αθηναϊκές αίθουσες και χτυπάνε το τελευταίο καμπανάκι.

Ενδιαφέρουσες εκθέσεις τελειώνουν στις αθηναϊκές αίθουσες και χτυπάνε το τελευταίο καμπανάκι. Προλαβαίνεις να δεις από κοντά 6 εκθέσεις –φωτογραφία, ζωγραφική και εγκατάσταση– λίγο πριν αποσυρθούν.

Φωτογραφία δρόμου

Μαρόκο, Βηρυτός, Σανγκάη, Παρίσι, Βιέννη… Ταξιδεύοντας σε όλα τα διαφορετικά σημεία του χάρτη, Έλληνες και ξένοι φωτογράφοι απομονώνουν στιγμές, κτίρια και ανθρώπους και «κλέβουν» την ψυχή των ντόπιων με τη φωτογραφική τους μηχανή. Οι δέκα φωτογράφοι της έκθεσης “Travellers” παρουσιάζουν τον κόσμο όπως τον συνάντησαν στα μακρινά τους ταξίδια: Michael Gandy, Βαγγέλης Μαυρικάκης, Τζούλια Κουράφα, Maxime Gyselinck κ.ά. Βραζιλιάνα, Αρκάδων 2, Πετράλωνα. Μέχρι 24/4.

The Land

Δύο καλλιτέχνιδες τοπογραφούν μια δική τους, καινούργια γεωγραφία. Σε ξεχωριστές εκθέσεις, η Ειρήνη Καραγιαννοπούλου ζωγραφίζει μεταφυσικά τοπία με ζούγκλες, παρθένα δάση και άγριες πεταλούδες, ενώ η Hilde Aagaard αποδίδει το μεγαλειώδες του νορβηγικού τοπίου μέσα από την εγκατάστασή της “Blind Mountain”: κορνιζαρισμένες φωτογραφίες, επεξεργασμένες με ζωγραφική και μοντάζ, και μια κατασκευή με κιάλια όπου μπορείς να δεις το λευκό των χιονισμένων κορυφών. Ιλεάνα Τούντα, Αρματολών & Κλεφτών 48. Μέχρι 2/5.

Έρημη χώρα

Οι φωτογραφίες του Ολλανδού Ivo Eman είναι σκηνοθετημένες με θεατρικότητα, σουρεαλισμό και χιούμορ. Στα έργα του θα ανακαλύψεις μοναχικά πρόσωπα να παλεύουν μεταξύ πραγματικότητας και επιθυμίας, καθώς και ερημικά, υπαρξιακά τοπία. Ζουμπουλάκη, πλ. Κολωνακίου 20. Μέχρι 26/4.

Τρεις ματιές στη Μεσόγειο

Ο Jean-Luc Moulène φωτογραφίζει το βασιλιά των ευρωπαϊκών μουσείων, το Λούβρο, και συγκεκριμένα αντικείμενα που βρίσκονται μέσα σε αυτό – μέχρι τις 24/5. Αντίθετα, οι δύο άλλες εκθέσεις (που τελειώνουν 26/4) αποτελούν ένα σύνθετο αστικό άλμπουμ. Ο Άρις Γεωργίου φωτογραφίζει το Μονπελιέ του ’71 και ο Alain Ceccaroli επιδίδεται σε μια φωτογραφική καταδίωξη χώρων «σε εκκρεμότητα», σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Νεοφύτου Δούκα 4.

Μέρες δόξας

Η τρίτη ατομική έκθεση του Νίκου Παπαδημητρίου έχει τίτλο “Glorious Days”, και σε πρώτο επίπεδο αποδίδει φόρο τιμής στη μινιμαλιστική ζωγραφική: σε μονόχρωμες επιφάνειες αποτυπώνει βίαιες σκηνές μάχης, με έφιππους πολεμιστές και σφαγές, ενώ απέναντί τους, σε άλλο έργο, στέκεται μία ομάδα περήφανων κυνηγών με δεκάδες θηράματα. Σε δεύτερη ανάγνωση, οι γεωμετρικοί κανόνες που διέπουν τους πίνακές του κάνουν πλάγιες αναφορές σε διάφορα σπορ, αμβλύνοντας την αντίθεση με τις αιματηρές πράξεις που απεικονίζουν. Α.Δ., Παλλάδος 3. Μέχρι 16/5.

Ανοίκειοι χώροι

Το «Ξενία» είναι ένα ερειπωμένο κτίριο στην κορυφή της Πάρνηθας που κάποτε λειτουργούσε ως σανατόριο. Χαρακτηρισμένο ως «ετεροτοπικό», όπως ονομάζονται οι χώροι που φιλοξενούν δραστηριότητα την οποία η κοινωνία θέλει να περιθωριοποιήσει, ο εικαστικός Χρίστος Σιμάτος το αποτυπώνει φωτογραφικά, αλλοιώνοντάς το, και το ξαναστήνει στην έκθεσή του «Οικείο-Ανοίκειο». Ο θεατής γίνεται μάρτυρας της αποξένωσης του χώρου και αντιλαμβάνεται τη διαφορά και την αξία του δικού του, οικείου χώρου. Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, Γλύκωνος 4. Μέχρι 2/5.  


«ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΜΗΔΕΝ»

Το εργαστήριο της Βασιλικής Μπενετάτου δημιούργησε για την έκθεσή του μικρά κυκλικά χειροποίητα αντικείμενα. 23/4 - 7/5, Art Café Bar «Ρακόμελο», Διστόμου 9Α, Ηλιούπολη, 210 9702.025


ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΜΕΡΟΣ

Εκτός από τον προορισμό τους για ταφική χρήση, τα νεκρικά πορτρέτα «Φαγιούμ» (από την ομώνυμη περιοχή της Αιγύπτου) έγιναν διάσημα και για την εγκαυστική τεχνική με την οποία δημιουργούνταν (εναλλακτικά με αυτήν της τέμπερας). Αφού τη μελέτησε μαζί με την αγιογραφία, ο Καραμέρος εμπνεύστηκε τα δικά του έργα ζωγραφικής με εμφανή την προσωπική σφραγίδα. Μέχρι 30/4, Gallery Café, Αδριανού 33, Μοναστηράκι, 210 3249.080

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ