Εικαστικα

20 NSFW ερωτικές εικόνες από το «Ink is my Blood» της Apollonia Saintclair

Η μεγάλη σχεδιάστρια του σεξ επανέρχεται, ακόμη πιο ερεθιστική και τολμηρή 

Δημήτρης Καραθάνος
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

H αποθέωση της κλειτορίδας; Αυτό που την ενδιαφέρει περισσότερο είναι να δώσει σχήμα στο σεξ, να αποτυπώσει τα σκανδαλιστικότερα φετίχ, τα πιο άγρια βίτσια. Το προκλητικό γυμνό είναι το κοινό σημείο σε όλο της το έργο. Η Apollonia Saintclair σχεδιάζει για χάρη της και για τη δική μας ευχαρίστηση. Η εικαστική κοσμοθεωρία της, όπως εκδηλώνεται σε ένα από τα προλογικά κείμενα του «Ink is my Blood Volume One» είναι αποκαλυπτική: «H σεξουαλικότητα, ιδιαίτερα η γυναικεία σεξουαλικότητα, είναι πολύπλευρη. Είναι πολύ ιδιαίτερη και προσωπική. Φαντάσου τα εννέα δέκατα του ψυχισμού σου να κρύβονται κάτω από την κορυφή του παγόβουνου που είναι η δημόσια εικόνα».

La trouvaille (There you are!...) © Apollonia Saintclair 

Κατονομάζοντας την πορνοστάρ Stoya σαν ιδεατό μοντέλο της και αντλώντας από όλες τις ενσαρκώσεις της θηλυκότητας στο καλλιτεχνικό στερέωμα, από την Αφροδίτη της Μήλου στον Man Ray, η μυστηριώδης εικονογράφος που υφίσταται αποκλειστικά σαν ψηφιακή ταυτότητα επιμένει να αναπαριστά «ισχυρές γυναικείες μορφές των οποίων η γύμνια είναι πανοπλία και των οποίων η ερωτική εγκατάλειψη είναι ο μοχλός που σηκώνει τον κόσμο». Θα ζήσουμε στον παθιασμένο κόσμο της; Έτσι κι αλλιώς, το σεξ που σχεδιάζει για λογαριασμό μας η mainstream πορνογραφία είναι υπερβολικά προβλέψιμο και βαρετό. Ενώ αντίθετα οι δικές της απεικονίσεις παίζουν μια δική τους μελωδία, που μιλάει για το πάθος, την ελευθερία και την ομορφιά. Βυθίζεσαι στα έργα της σαν να κάνεις μια βουτιά στο αισθησιακότερο όνειρο.

La plume de paon (Eve) © Apollonia Saintclair 

Ένα έμπειρο μάτι μπορεί να διακρίνει τις προφανείς επιρροές: Τους αξεπέραστους στιλίστες Moebius και Milo Manara, αυτούς που αποκαλεί «Leonardo da Vinci και Caravaggio του κόμικ». Ανάμεσα στις γραμμές ωστόσο ανιχνεύονται περισσότεροι βιρτουόζοι – Bilal, Varenne, Liberatore, Schuiten. Όσοι γαλουχήθηκαν με πλούσια δίαιτα «Βαβέλ» και «Παρά Πέντε» θα αναγνωρίσουν τα σημάδια. Τα πιο εκλεπτυσμένα χνάρια της καλλιτεχνικής της οδύσσειας όμως εντοπίζονται στα διαβάσματα, στο μητρικό λογοτεχνικό γάλα της από γραπτά του Μπόρχες και του Λάβκραφτ, του Φλομπέρ και του Μοπασάν, του Χένρι Μίλερ και της Αναΐς Νιν. Όλα αυτά διοχετευμένα στη φόρμα του ασπρόμαυρου, ενός ακόμη επιπέδου αφαίρεσης το οποίο της επιτρέπει να εστιάζει στα ουσιώδη, στη σιλουέτα, στις σκιές και στη γεωμετρία. Στα περισσότερα κάδρα της το χρώμα απουσιάζει, αλλά τα σώματα μέσα τους φωτίζονται με φαντασμαγορική λάμψη.

L'escale à Monastirion (Stopover in Monastirion) © Apollonia Saintclair 

Το «Ink is my Blood Volume One» είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας λευκωμάτων που θα κυκλοφορήσει τμηματικά το επόμενο διάστημα. Ο τόμος αυτός απανθίζει τη δουλειά της Apollonia κατά το διάστημα 2012-13, με τις επόμενες εκδόσεις να καταγράφουν την πιο πρόσφατη παραγωγή της και τα έργα που η ίδια χαρακτηρίζει τεχνικά αρτιότερα, περισσότερο απαιτητικά και περίτεχνα. Εδώ όμως ξεκίνησαν όλα. Η γκαλερί του «Volume One» είναι εκείνη που ανέδειξε την Apollonia Saintclair σε απρόθυμο αστέρα του web, σκοράροντας χιλιάδες αναδημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα και απογειώνοντας το προφίλ της δημιουργού μιας ψηφιακής erotica δίχως όμοιο στο απέραντο μουσείο του ίντερνετ. Το άλμπουμ εκτείνεται σε 148 σελίδες και περιέχει 120 σχέδια μεγάλου φορμά σε διαστάσεις εννέα επί έντεκα ιντσών, με εισαγωγή της Erika Lust, συνεντεύξεις και δοκίμια για τη δουλειά της από την Evelyn Wang του Dazed και την Adeline Wessang του Noblahblah, σε δίγλωσση αγγλογαλλική έκδοση με αποκλειστικά έξτρα, στίκερ, σελιδοδείκτες, υπογεγραμμένες και αριθμημένες εκτυπώσεις σε μουσειακό χαρτί, καθώς και δέκα αυθεντικά σχέδια σε μελάνι. Το «Ink Is My Blood» πωλείται στο eshop της Apollonia στο Big Cartel. Προμηθεύσου το για προσωπική απόλαυση ή σαν ηδονικό δώρο για όσους λαχταράς. Να είσαι τολμηρός!

 

Η Apollonia Saintclair στο Tumblr, στο Τwitter, στο Facebook, το «Ink is my Blood Volume One» στο Big Cartel και μια παλιότερη συνέντευξη – εξώφυλλο της εικονογράφου στην Athens Voice