- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Η έκθεση είναι ένας διάλογος τριών καλλιτεχνών από διαφορετικές γενιές με κοινούς καλλιτεχνικούς προβληματισμούς: της Μπίας Ντάβου (γεν. Αθήνα 1932) της Έφης Σπύρου (γεν. Λευκωσία 1976) και του Πέτρου Μώρη (γεν. Λαμία 1986).
Ο τίτλος PLEXUS, παθητική μετοχή της λατινικής λέξης plectere, προέρχεται ετυμολογικά από το αρχαίο ελληνικό πλέκειν και στην αγγλική γλώσσα χρησιμοποιείται ως συνώνυμο του grid (κάνναβος). Με κοινό άξονα την έννοια και την πρακτική του πλέγματος, η έκθεση συγκεντρώνει έργα που εκτείνονται χρονικά από την δεκαετία του ‘70 έως σήμερα, διάστημα που σηματοδοτείται από την είσοδο της πληροφορικής στον οικιακό χώρο και την σύγχρονη μετα-ψηφιακή συνθήκη όπου η ψηφιακή τεχνολογία έχει εισχωρήσει σε κάθε πεδίο ανθρώπινης δραστηριότητας.
Στην έκθεση θα παρουσιαστούν μεγάλες εγκαταστάσεις, επίτοιχα έργα, μικρές χειρονομίες, προσχέδια, κείμενα, σημειώσεις καθώς και οπτικοακουστικό και έντυπο αρχειακό υλικό, δίνοντας έμφαση στον ανοιχτό και διαδικασιακό χαρακτήρα τόσο των έργων όσο και του ίδιου του σχεδιασμού της. Έτσι, έργα από τις σειρές Πλέγματα,(1967-1970) Κυκλώματα (1973-1975) και Σειραϊκές δομές (1978-1983) της Μπίας Ντάβου, συνυπάρχουν με την εγκατάσταση της Έφης Σπύρου Metamorphoses, (2014) από κυλινδρικούς λαμπτήρες φθορισμού πλεγμένους με ιμάντες και την εγκατάσταση του Πέτρου Μώρη Columns (Time, Brain, Transformation, Skeleton), (2015) που αποτελείται από μεταλλικά πλέγματα και γύψινα αντίγραφα εγχάρακτων ψηφιδωτών και τρισδιάστατων μοντέλων.
Στην καλλιτεχνική πρακτική της Μπίας Ντάβου, του Πέτρου Μώρη και της Έφης Σπύρου, το πλέγμα -ως σύστημα που μεταλλάσσει την ενέργεια σε ύλη, ως οργάνωση επιφάνειας, ως δίκτυο σχέσεων αλλά και ως υπαρξιακή συνθήκη- γίνεται το όχημα για τη διερεύνηση της γλώσσας των μαθηματικών και των τεχνολογιών της εποχής τους αλλά και για μια συνεχή κριτική αναθεώρηση των σχέσεων μεταξύ φυσικού και ψηφιακού αντικειμένου, υλικής και άυλης διαδικασίας παραγωγής, χειρωνακτικής και πνευματικής εργασίας. Στο έργο τους, οι πλούσιες μεταμορφώσεις του πλέγματος, από την ψηφίδα παραδοσιακών ψηφιδωτών στο ψηφιακό bit, από τον κάνναβο της πόλης στον κάνναβο της οθόνης του υπολογιστή, από τα σημεία στο χαρτί μιλιμετρέ στην ύφανση, γίνονται πάντα με τελικό σκοπό να θίγουν πρωταρχικά καλλιτεχνικά και πανανθρώπινα ζητήματα.
Μπία Ντάβου
Μπία Ντάβου
Έφη Σπύρου
Έφη Σπύρου
Πέτρος Μώρης
Πέτρος Μώρης
Επιμέλεια: Τίνα Πανδή & Σταμάτης Σχιζάκης
Συντονισμός έκθεσης: Μαρία Ραγιά
Info: Εγκαίνια: Πέμπτη 19/11. Σπίτι της Κύπρου, Ξενοφώντος 2Α, 2103734934, Δευτ. & Tετ.: 10.00 – 18.00, Τρ. – Πέμ. – Παρ.: 10.00 – 15.30
Φωτογραφικό υλικό για την έκθεση θα βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.spititiskyprou.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.