- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η Αντιγόνη Γύρα, καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας «Κινητήρας χοροθέαμα» επανέρχεται σε ένα αρχαιοελληνικό κείμενο, ολοκληρώνοντας έτσι τόσο έναν προσωπικό, όσο και έναν καλλιτεχνικό κύκλο. Μετά τις παραστάσεις της «Λυσιστράτης» (2004) και της «Κλυταιμνήστρας» (2006) προσεγγίζει αυτή τη φορά τις Βάκχες του Ευριπίδη και σε συνεργασία με τον Ηλία Μαγκλίνη δημιουργούν την παράσταση «hAndle with cAre».
Μιλήσαμε με την Αντιγόνη Γύρα, για…
· την εσωτερική σύνδεση των τριών παραστάσεων: «Ξεκινήσαμε με τη Λυσιστράτη. Ήταν μια παράσταση- παραγγελία στα πλαίσια του Αθήνα 2004. Ζητούμενο τότε ήταν η ανάδειξη ενός ευρύτερου κοινωνικού πολέμου ανάμεσα στο κράτος και τις φυλές. Ήταν η πιο πολυπληθής παράσταση, με 14 χορευτές επί σκηνής ( εφτά άντρες και εφτά γυναίκες). Συνεχίσαμε με την Κλυταιμνήστρα και τον πόλεμο των δύο φύλων, με δύο άντρες και πέντε γυναίκες να χορεύουν. Όταν ξεκινήσαμε τις πρόβες για την Κλυταιμνήστρα, συζητώντας για τα κουστούμια, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε εκείνα από την προηγούμενη παράσταση. Αυτό μας οδήγησε να σκεφτούμε ότι αυτές οι παραστάσεις θα έπρεπε τελικά να αποτελέσουν μέρος μιας τριλογίας. Μιας τριλογίας, η οποία, προχωρώντας αφαιρετικά θα αναδείκνυε τις τρεις διαστάσεις που μπορεί να πάρει ο πόλεμος: από την κοινωνική, στη διαπροσωπική και από εκεί στην εσωτερική».
· το φεμινιστικό στοιχείο της παράστασης: «Δεν ξέρω αν θα το ονόμαζα «φεμινιστικό». Είναι σίγουρα γυναικείο, άρα και βαθιά ανθρώπινο. Η κεντρική ιδέα βασίζεται στη βακχική Αγαύη, η οποία κυριεύεται από το θεό Διόνυσο και σκοτώνει ως μαινάδα το γιο της, βασιλιά Πενθέα. Η Αγαύη χαρακτηρίζεται από μια απίστευτη δύναμη, δρα, θα μπορούσαμε να πούμε, σαν άντρας. Όταν συνειδητοποιήσει την πράξη της, καταλαβαίνει πως τα έχει χάσει όλα. Η αγάπη, ο οργασμός, η βακχεία, ο συμβολικός φόνος των παιδιών, η γυναίκα με τους πολλαπλούς ρόλους, της μητέρας και της ερωμένης και το πώς οι κοινωνικές δομές την καταδικάζουν τελικά είναι ζητήματα προφανώς γυναικεία, αφορούν όμως -στην αντιστροφή τους- και τον άντρα. Στη σκηνή βρίσκονται αποκλειστικά γυναίκες. Η αντρική παρουσία εκδηλώνεται μονάχα στο άκουσμα μιας φωνής».
· την ανάγκη της να επιστρέφει σε κλασικά αρχαιοελληνικά κείμενα: «Έχω δουλέψει χρόνια στο θέατρο, συχνά σε παραστάσεις αρχαίου δράματος. Αυτή η ενασχόλησή μου με οδήγησε στο να αναδείξω αυτές τις ιστορίες από την πλευρά της ηρωίδας, να δώσω δηλαδή τη δική μου εκδοχή μέσα από μια σύγχρονη, χορευτική βέβαια, προσέγγιση. Νιώθω πάντως ότι με αυτήν την παράσταση ο κύκλος αυτός κλείνει».
Συντελεστές
Ιδέα- Σκηνοθεσία: Αντιγόνη Γύρα
Κείμενο και επιμέλεια μουσικής: Ηλίας Μαγκλίνης
Επιμέλεια κίνησης/ Βοηθός χορογράφος : Ιωάννα Καμπυλαυκά
Δραματουργία: Άννα Τσίχλη
Σκηνικό: Τόνια Αβδελοπούλου
Μουσική επεξεργασία: Ορέστης Τάνης
Φωτισμοί: Ευδοκία Βεροπούλου
Ακούγεται η φωνή του Δημήτρη Ήμελλου
Χορευτές/ συν-δημιουργοί: Αφροδίτη Βερβενιώτη, Χριστίνα Γερογιάννη, Φλώρα Καλομοίρη, Ανθή Θεοφιλίδου, Ευγενία Σιγαλού
Διάρκεια: 50 λεπτά
INFO
«hAndle with cAre», Ερεχθείου 22, 117 42 Ακρόπολη, από 9 έως 21 Δεκεμβρίου, Πέμπτη με Τρίτη (εκτός Τετάρτης) στις 21.15. Περισσότερα στο: http://www.kinitirastudio.com/
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.