Design & Αρχιτεκτονικη

MAMOΣ x Studio Materiality: O Μίλτος Κοντογιάννης, δημιουργός του design studio, μας μιλάει για το πάθος του

«Θέλουμε το κοινό να γίνεται μέρος των έργων μας. Να μοιράζεται μαζί μας το ίδιο πάθος»

Ελένη Μπεζιριάνογλου
14’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Studio Materiality: Η ιστορία του δημοφιλούς design studio και η σύνδεσή του με την καμπάνια της μπύρας ΜΑΜΟΣ.

Η αρχιτεκτονική και το design είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Πώς καταφέρνει ένα design studio να ξεχωρίσει και να δημιουργήσει τη δική του ιδιαίτερη ταυτότητα; Όπως ο Πέτρος Μάμος, ο δημιουργός της μπύρας που απολαμβάνουμε όλοι σήμερα, ο Μίλτος Κοντογιάννης, δημιουργός του Studio Materiality βρέθηκε μπροστά στην απόφαση να κάνει το πρώτο βήμα και αποφάσισε να ακολουθήσει το πάθος του παρά τις δυσκολίες της εποχής. Πριν από περίπου 7 χρόνια, ο Μίλτος έβλεπε τους χώρους της Αθήνας να επαναλαμβάνονται, τους έβρισκε λίγο βαρετούς, πίστευε, και πιστεύει, ότι τα έχουμε δει και τα έχουμε κάνει όλα, «δεν ζούμε στα ’90s», όπως λέει, πλέον είμαστε ενημερωμένοι για τα πάντα, από το φαγητό μέχρι το design. Ίδρυσε το Studio Materiality το 2016, αφού εργάστηκε για χρόνια σαν designer. Πραγματικό παιδί της γενιάς του 80. Τα πλαστικά υλικά, τα pop graphics και τα funky χρώματα είναι τα σήματα κατατεθέν της δουλειάς του. Μιλήσαμε με τον ίδιο για να μάθουμε περισσότερα.

Ποια ανάγκη σας «γέννησε» το Studio Materiality;
To studiomateriality δε δημιουργήθηκε για να καλύψει κάποια ανάγκη. Το πάθος να αναδείξω την ομορφιά άρχισε να ζυμώνεται μέσα μου πριν από κάποια χρόνια. Οπότε ήταν η συνέχεια μίας πορείας που είχε ξεκινήσει και ο τρόπος να αποκτήσει όνομα αυτό που κάνω.

Ποια είναι η ιστορία πίσω από το όνομα του brand;
Το όνομα στηρίζεται στη λέξη materiality και έχει άμεση σχέση με αυτό που κάνουμε. Διαχειριζόμαστε υλικά για να δημιουργήσουμε εικόνες και αισθήσεις.

Η καμπάνια της μπύρας ΜΑΜΟΣ επικεντρώνεται στο να κάνουμε το πρώτο βήμα προς τα όνειρά μας και να αψηφούμε τις όποιες φωνές μας αποθαρρύνουν. Πώς ταυτίζεται αυτό το μήνυμα με τη δημιουργία του Studio Materiality; Ποια είναι τα σημεία σύνδεσης;
Το studiomateriality είναι το πρώτο βήμα. Είναι το δικό μου πρώτο βήμα. Οι φωνές που με αποθάρρυναν ήταν πολλές καθώς το studiomateriality γεννήθηκε σε μία δύσκολη εποχή, που όλα λέγανε ότι δε θα μου βγει σε καλό. Άκουσα όμως μόνο αυτές που έλεγαν «προχώρα».

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε δημιουργώντας το Studio Materiality;
Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε χώρους ξεχωριστούς και διαφορετικούς μεταξύ τους αλλά και κάποιες αισθητικές σταθερές, κάτι που να τους ενώνει.

Είναι αλήθεια ότι στα περισσότερα projects σας κυριαρχεί το χρώμα και η pop αισθητική των ΄80s; Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσή σας;
Οι δουλειές μας είναι κυρίως καταστήματα και σίγουρα όλα μας τα έργα έχουν μία εμπορική προέκταση. Αυτό μας επιτρέπει να παίζουμε πολύ με το χρώμα στα περισσότερα έργα μας. Η αισθητική που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε αποτελείται από μία μίξη στοιχείων και εποχών ανάλογα με τις ανάγκες του έργου. Τα 80’s είναι η δεκαετία που γεννήθηκα και μάλλον οι αναφορές σε αυτή είναι αυθόρμητες. Οι πηγές έμπνευσης είναι η καθημερινότητα με ό,τι αυτή συμπεριλαμβάνει, από το supermarket μέχρι την τέχνη.

Απολαμβάνετε να δημιουργείτε projects που «ανοίγουν διάλογο», όπως το Coffix που σας έφερε ένα βραβείο από τα German Design Awards, και ποια τα σχόλια σας για αυτά που ακούστηκαν;
Όταν ένα project είναι επισκέψιμο από το κοινό είναι φυσικό να ανοίγει διάλογο. Στη δική μας περίπτωση είναι και σκοπός συνήθως. Δεν θέλουμε να περνάνε απαρατήρητα αυτά που κάνουμε. Θέλουμε το κοινό να γίνεται μέρος των έργων μας. Να μοιράζεται μαζί μας το ίδιο πάθος. Τα σχόλια είναι καλοδεχούμενα, συχνά πολύ αστεία και πάντα ένας λόγος για να γίνουμε καλύτεροι.

Είναι η ελληνική αισθητική έτοιμη για πιο funky χώρους;
Πάντα υπάρχει κοινό για να δεχτεί κάτι καινούργιο αρκεί αυτό να έχει δημιουργηθεί με ειλικρίνεια.

Ποιο είναι το πιο challenging project που έχετε αναλάβει μέχρι σήμερα;
Κάθε καινούργιο project είναι μία πρόκληση. Ένα από τα project που θα παρουσιάσουμε σύντομα είναι ένα μανάβικο. Κάτι που τολμάμε για πρώτη φορά και είχε πολύ πολύ ενδιαφέρον.

Υπάρχει κάποιο μότο που σας εμπνέει;
«Beauty always wins». Η δυσκολία είναι στο να προσδιορίσει κανείς τι σημαίνει ομορφιά. Για εμάς ομορφιά είναι πολλά πράγματα και κυρίως τα αληθινά πράγματα.

Όπως ο Πέτρος Μάμος, ο δημιουργός της μπύρας που απολαμβάνουμε όλοι σήμερα, αλλά και οι συμπρωταγωνιστές του στη νέα ταινία της ομώνυμης μπύρας, όλοι έχουμε βρεθεί στη ζωή μας ή και θα βρεθούμε μπροστά στην απόφαση να κάνουμε το πρώτο βήμα. Τι θα συμβούλευες κάποιον που έχει δεύτερες σκέψεις και αμφιβολίες;
Όταν κάποιος αισθανθεί ότι θέλει να κάνει το πρώτο βήμα σημαίνει ότι έχει και κάτι να πει. Θα έλεγα λοιπόν στον οποιονδήποτε να τολμήσει να μοιραστεί αυτό που έχει να πει και να αφήσει τις αμφιβολίες για λίγο στην άκρη και να ακούσει τις φωνές που λένε «τόλμα».

Ποιο το ρίσκο του να ακολουθεί κανείς τα όνειρά του; Άξιζε τελικά το μέχρι τώρα ταξίδι;
Νομίζω ότι για αυτούς που ακολουθούν τα όνειρα τους και να κάνουν το 1ο βήμα δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Το κάνεις γιατί δεν μπορείς να συνεχίσεις αλλιώς.

Tι μένει ακόμα να τολμήσετε; Επόμενα σχέδια;
Είμαστε ανοιχτοί σε προκλήσεις και πάντα έτοιμοι να εξερευνήσουμε καινούργια πράγματα με πάθος. Οτιδήποτε νέο και φρέσκο είναι για εμάς το επόμενο σχέδιο.


Site ΜΑΜΟΣ
Instagram ΜΑΜΟΣ