- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Άρωμα μουσείου
Ο Άγγελος Δεληβοριάς στο γραφείο του στο Μουσείο Μπενάκη.
Όταν το νεοκλασικό μέγαρο του μουσείου στέγαζε ακόμα την οικογένεια του Εμμανουήλ Μπενάκη, το γραφείο βρισκόταν στο υπερυψωμένο ισόγειο, δεξιά της κεντρικής εισόδου, σε μια αίθουσα με επιτοίχια ξυλόγλυπτη επένδυση και τζάκι. Εκεί όπου άλλοτε συναντούσε κανείς τον Ελευθέριο Βενιζέλο και άλλες προσωπικότητες της πολιτικής, είναι σήμερα αναπτυγμένες οι υπηρεσίες του πωλητηρίου. Με τη ριζική αλλαγή του κτιριακού προορισμού, ο ιδρυτής του μουσείου μετέφερε το γραφείο στους ημιυπόγειους χώρους, εκθέτοντας στην αρχική του θέση τις συλλογές του Αγώνα της Ανεξαρτησίας. Στους ίδιους παραμένει και το δικό μου γραφείο, πλησιέστερα προς τη βιβλιοθήκη και τα διάφορα τμήματα του προσωπικού που επωμίζεται την ευθύνη της μουσειακής λειτουργίας. Στο κέντρο δηλαδή της καθημερινής βαβούρας με την οποία συναρτάται η αθέατη κυρίως πλευρά των μουσειακών υποχρεώσεων, η αφανής όσο και ελάχιστα συνειδητοποιημένη σημασία κάθε εσωτερικής δραστηριότητας.
Αυτή ακριβώς η καθημερινή δουλειά με τον παρανοϊκό της ρυθμό είναι υπεύθυνη για το χάος που επικρατεί κατά κανόνα στα υπερφορτωμένα από χαρτιά και βιβλία έπιπλα: στα πολλά έγγραφα τα οποία πρέπει να απαντηθούν, στις αναρίθμητες σημειώσεις με αριθμούς τηλεφώνων για επείγουσες επικοινωνίες, στις γραπτές υπενθυμίσεις επικείμενων ραντεβού ή προσκλήσεων που καλό θα ήταν να αποφευχθούν. Και επιπλέον στοιβαγμένες εκδόσεις που δεν έχουν καν φυλλομετρηθεί και πακέτα με δώρα που δεν έχουν ακόμα ανοίξει. Γι’ αυτό και εντυπωσιάζομαι από τη φαινομενικά σχετική τάξη της φωτογραφικής απεικόνισης του γραφείου μου, τείνοντας να πιστέψω ότι αν δεν οφείλεται στην αποφασιστική παρέμβαση μιας ευσυνείδητης καθαρίστριας με την ευκαιρία κάποιας συμπτωματικής απουσίας μου, μόνο ως πραγματική δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί.
Το εξαιρετικά περιορισμένο γραφείο μου, διαστάσεων μόνο 4 x 4 μ., το μοιράζομαι πάντως με το συνεργάτη μου Σταύρο Βλίζο, βαθύ γνώστη και της ηλεκτρονικής τεχνολογίας, καθώς οι επιδόσεις μου στους υπολογιστές εξακολουθούν να είναι νηπιακού επιπέδου. Σ’αυτόν ανήκει άλλωστε το laptop που διακρίνεται στο πλαϊνό τραπέζι. Εδώ περνάω τον περισσότερο και πιο παραγωγικό μου χρόνο. Αν μάλιστα μπορούσα να εξοικονομήσω έστω και κάποιο ελάχιστον επιπλέο αέρα κινητικής ελευθερίας, θα προσέθετα ένα ράντζο για τον απολύτως απαραίτητο –στην ηλικία μου– μεσημεριανό ύπνο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ιστορίες από την κρύπτη του αρχιτεκτονικού χρόνου
Έφτασε η ώρα η Αρχιτεκτονική να επανασυνδεθεί με τη φύση
Ένα κτήριο φετίχ για τη Θεσσαλονίκη
Ανώνυμε αρχιτέκτονα, πώς να κρυφτείς από το φως που δεν δύει ποτέ;
Μία ευκαιρία εξερεύνησης της ποικιλομορφίας των κτηρίων που μας περιβάλλουν
Σαν το κέντρο της Θεσσαλονίκης δεν έχει
Όταν η μετακίνηση γίνεται εμπειρία design: υπόγειες γκαλερί και σπηλιές από ψηφιδωτό, 20 μέτρα κάτω από τη γη
Tο πρώτο αρχιτεκτονικό κέντρο στην Ελλάδα αποκλειστικά για παιδιά και νέους
«Το σημαντικότερο είναι να παραμένουμε πιστοί σε μια αρχιτεκτονική που βελτιώνει την καθημερινότητα και αφήνει θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον», τονίζει ο Πάνος Ευστρατίου.
Η πόλη έχει τη σφραγίδα του
Αρχιτεκτονικά στολίδια με σπάνια βιβλία και μεγάλη ιστορία
Ιστορικές αρχιτεκτονικές υπογραφές στο νέο αθηναϊκό τοπόσημο
Ένα φιλόδοξο αρχιτεκτονικό πρότζεκτ παρουσίασε η Ισπανική Ακαδημία Ταυρομαχίας
Κριτικοί Τέχνης και υπηρεσίες Πολιτισμού συμφωνούν ότι κάτι δεν πάει καλά με το σώμα της Γοργόνας
Παλιά βιομηχανικά συγκροτήματα στην Αθήνα και τον Πειραιά μεταμορφώνονται σε σύγχρονες κατοικίες, γραφεία και πολιτιστικούς χώρους, συνθέτοντας τη νέα αφήγηση της πόλης
Ο αρχιτέκτονας Κώστας Πουλόπουλος περιγράφει το όραμά του για την παραλία της πόλης
Η μεγαλύτερη ανάπλαση της νεότερης Ελλάδας χτίζεται πάνω σε στρώματα ιστορίας
Το «The Louis» θυμίζει πλοίο και είναι φτιαγμένο από... βαλίτσες
Ο γνωστός Αθηναίος σχεδιαστής μιλάει για τον νέο χώρο τέχνης και εστίασης που ανοίγει στη Σαντορίνη
Η Ελλάδα στην παγκόσμια σκηνή βιώσιμης αρχιτεκτονικής
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.