Πολιτισμος

Γιώργος Αντωνόπουλος

Χρωματικό μανιφέστο

4662-35212.jpg
Δήμητρα Τριανταφύλλου
ΤΕΥΧΟΣ 320
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
9430-21372.jpg

Την περασμένη εβδομάδα οι «Φούρνοι» στο Γκάζι –μια αίθουσα 500 τ.μ.– γέμισαν από φωτογραφικά έργα με εκτυφλωτικά χρώματα  και εντυπωσιακές διαστάσεις(1,20x2 μέτρα). Ο φωτογράφος Γιώργος Αντωνόπουλος είχε χρήσει πρωταγωνιστή των έργων του το φως και τις μεταμορφωτικές του διαδρομές: φως που διαθλάται, πολώνει και αντανακλάται όταν διαπερνάει κρύσταλλα, τζάμια, κομμάτια πάγου, πέτρες μέσα στη θάλασσα. Και έτσι τα πιο προφανή στοιχεία μεταμορφώνονταν σε ελκυστικά παράδοξες και αινιγματικές δημιουργίες: ορυκτά που θύμιζαν νεκροκεφαλές και τζάμια που έμοιαζαν με αποπλανητικές pop art γιγαντοαφίσες. Με αφορμή την επανέκθεση μέρους αυτής της συλλογής από τις 25/10 στο νέο χώρο του φωτογράφου, τη Silk Gallery, κάναμε μια μικρή κουβέντα με τον Γιώργο Αντωνόπουλο.

Πώς προέκυψε η ιδέα αυτής της συλλογής; Όλες οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες κατά τη διάρκεια της ημέρας έξω στην ύπαιθρο. Τα δύο αυτά στοιχεία, η φύση και το φως, έδωσαν αρχικά την ιδέα για τη διάθλαση και στη συνέχεια για όλες τις μεταμορφωτικές ιδιότητες του φωτός. Η συγκεκριμένη σειρά έχει φωτογραφηθεί με δύο μηχανές οι οποίες έχουν ανάλυση πάνω από 20.000 μεγκαπίξελ, μάκρο φακούς και καταπληκτική εστίαση (15 πόντους από το αντικείμενο). Στη συνέχεια επέλεξα τη μέθοδο εκτύπωσης: L- Print (η πιο ακριβή και αξιόπιστη που υπάρχει) σε γυαλιστερό χαρτί και διαστάσεις που ξεκινούν από τα 60x90 εκ. και φτάνουν μέχρι 1,25x2 μέτρα. Γεγονός ασυνήθιστο, καθώς στις περισσότερες εκθέσεις φωτογραφίας τα έργα είναι πολύ μικρά, τόσο εξαιτίας του κόστους αλλά και γιατί οι περισσότερες αθηναϊκές γκαλερί δεν είναι μεγαλύτερες από 200 τ.μ., οπότε δεν μπορείς να εκθέσεις πολλά. 

Οι τελικές εικόνες είναι έντονα λυρικές… Συμφωνώ, αν και νομίζω ότι το βασικό τους στοιχείο είναι η γεωμετρικότητα – μου αρέσουν πολύ οι συμμετρίες. Όσο για τα χρώματα, η επιλογή ήταν συνειδητή: στη μαύρη εποχή που ζούμε η τέχνη οφείλει να στέλνει μηνύματα αισιοδοξίας. 

Ποιος είναι ο πιο βασικός κανόνας που πρέπει να τηρεί ένας φωτογράφος; Πρέπει στα έργα του να μπορεί να διακρίνει ο θεατής τον κόπο και την προσπάθεια. Εξαιτίας της ίδιας της φύσης της φωτογραφίας –εμπεριέχει το ρεαλισμό και την ακεραιότητα– υπάρχει μια τάση να βγαίνουν όλα αγόγγυστα. Στην πορεία του χρόνου ένας φωτογράφος έχει τραβήξει τα πάντα: ανθρώπους και ζώα, κτίρια και φύση… Όλα έχουν την αξία τους, πρέπει όμως να καταναλώσεις πολλή φαιά ουσία για να αξίζει να εκθέσεις τελικά μια φωτογραφία. Θέλει οργάνωση, σκηνοθεσία και κυρίως τη δική σου ματιά.

Info Ο νέος χώρος του Γιώργου Αντω­νόπουλου Silk Gallery θα ανοίξει στις 25/10 στη Βασ. Γεωργίου Β΄ 18. www.georgeantonopoulos.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ