- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Εγκαινιάστηκε το εμβληματικό Ρωμαϊκό Στάδιο στην καρδιά της Πάτρας
Ένα μοναδικό θέαμα μέσω των ειδικών φωτισμών απόλαυσαν οι παρευρισκόμενοι
Ρωμαϊκό Στάδιο: Εγκαινιάστηκε το εμβληματικό μνημείο στην καρδιά της Πάτρας
Τα εγκαίνια του έργου αποκατάστασης και ανάδειξης του Ρωμαϊκού Σταδίου της Πάτρας, πραγματοποίησε απόψε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, κατά την διάρκεια τελετής που έγινε στον περιβάλλοντα χώρο του αρχαιολογικού μνημείου.
Η κατασκευή του Ρωμαϊκού Σταδίου το τελευταίο τέταρτο του 1ου αιώνα μ.Χ., σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, σχετίζεται με τον εορτασμό της εκατονταετηρίδας της Πάτρας ως ρωμαϊκής αποικίας το 86 μ.Χ. και αποδίδεται σε προσφορά του αυτοκράτορα Δομιτιανού.
Ξανά πίσω στην πόλη που της ανήκει το Ρωμαϊκό Στάδιο
Όπως τόνισε κατά την διάρκεια της ομιλίας της η Λίνα Μενδώνη, «το συγκεκριμένο μνημείο, το οποίο βλέπουμε αποκατεστημένο και αναδεδειγμένο σε ένα μικρό μέρος του, είναι ίσως το μεγαλύτερο μνημείο της περιόδου εκείνης στον ελλαδικό χώρο», προσθέτοντας, ότι «είναι ένα μοναδικό μνημείο στο μέγεθός του και αυτό ακριβώς τεκμαίρει την σημασία που είχε η Πάτρα στην περίοδο της ρωμαιοκρατίας».
Αναφερόμενη στις προσπάθειες ανάδειξής του μνημείου, η Λίνα Μενδώνη είπε ότι «το μνημείο καταχώθηκε, χτίστηκαν οικοδομήματα από πάνω, αλλά από την δεκαετία του '70 το υπουργείο Πολιτισμού προσπαθεί να τα απαλλοτριώσει και ήδη έχουν απαλλοτριωθεί πολλά».
Όμως, όπως συμπλήρωσε, «μένουν και άλλες απαλλοτριώσεις, οι οποίες πρέπει να γίνουν, προκειμένου το μεγαλύτερο δυνατό μέρος του συγκεκριμένου μνημείου να αναδειχθεί και να αποδοθεί στην πόλη».
Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε αυτό το σημείο, «ήδη η Εφορεία Αρχαιοτήτων έχει συνεννοηθεί με τον Δήμο για την κατεδάφιση τεσσάρων ακινήτων και εμείς θα επιδιώξουμε να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις και των άλλων αναγκαίων κτιρίων, προκειμένου να ανακτηθεί για την πόλη το Ρωμαϊκό Στάδιο».
Επίσης, η Λίνα Μενδώνη σημείωσε ότι «βρισκόμαστε μέσα στον αστικό ιστό της Πάτρας και προφανώς η μέριμνα του υπουργείου Πολιτισμού, αλλά και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είναι η κατά το δυνατόν ανάδειξη του μεγαλύτερου τμήματος του πολιτιστικού μας αποθέματος».
Παράλληλα, μίλησε για «την σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, στην κοινωνική συνοχή, στην παιδεία και την εκπαίδευση, αλλά και στην ανάπτυξη της όποιας περιοχής και εν προκειμένω της Πάτρας».
Αναφερόμενη στο γειτονικό Ρωμαϊκό Ωδείο και στα έργα που γίνονται στο συγκεκριμένο μνημείο, είπε ότι «θα πρέπει να σκεφτούμε, πως αυτά τα δύο τα μνημεία θα ενοποιηθούν, ώστε να γίνουν από κοινού επισκέψιμα».
Ακόμη, η Λίνα Μενδώνη, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο δημοτικό θέατρο, «Απόλλων», λέγοντας ότι «η αποκατάσταση του θεάτρου είναι ένα μεγάλο έργο, το οποίο έχει ενταχθεί στη προγραμματική περίοδο 2014-2020», προσθέτοντας ότι «οι μελέτες προχωρούν με τους σωστούς ρυθμούς και το έργο περνά αμέσως στην επόμενη προγραμματική περίοδο προκειμένου να υλοποιηθεί».
Επομένως, συνέχισε, «μέσα στον αστικό ιστό της Πάτρας έχουμε τρία πολύ σημαντικά έργα, τα οποία όταν ολοκληρωθούν θα αλλάξουν εντελώς τον πολιτιστικό και τον τουριστικό χάρτη της πόλης».
Το έργο αποκατάστασης
Όσον αφορά το Ρωμαϊκό Στάδιο είναι, σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, ένα εμβληματικό μνημείο που βρισκόταν στο κέντρο της ρωμαϊκής Πάτρας. Τα εντυπωσιακά ερείπιά του σήμερα είναι ορατά επί της οδού Ηφαίστου, στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της σύγχρονης πόλης. Στο Στάδιο λάμβαναν χώρα καλλιτεχνικοί και αθλητικοί αγώνες, τα «Καισάρεια», καθώς και αγώνες μονομάχων.
Το έργο, προϋπολογισμού 335.000,00 ευρώ υλοποιήθηκε στο διάστημα 2020-2023 με αυτεπιστασία από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας, στο πλαίσιο του προγράμματος διασυνοριακής συνεργασίας «INTERREG Ελλάδα ¬- Ιταλία V¬-Α 2014¬-2020».
Πέραν της αρχικής μελέτης στερέωσης και αποκατάστασης των μνημειακών καταλοίπων, κατά την υλοποίησή του έργου εκπονήθηκαν επιπλέον τέσσερεις μελέτες, απαραίτητες για την πλήρη αποκατάσταση και την ολοκλήρωση της ανάδειξης του Σταδίου και του περιβάλλοντα χώρου του.
Στη διάρκεια του έργου πραγματοποιήθηκαν εργασίες στερέωσης και αποκατάστασης, γεωτεχνικές και διαχείρισης ομβρίων, βελτίωσης προσβασιμότητας για όλους και ανάδειξης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γίνεται η πρώτη μαύρη ηθοποιός με δύο υποψηφιότητες στην κατηγορία μιούζικαλ/κωμωδίας
Ο ηγέτης των Rolling Stones σε ένα ιδιαίτερα προκλητικό φιλμ που αρχικά έμεινε εκτός διανομής
Από τους Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα μέχρι απλούς κατοίκους, ένα βιβλίο — ταξίδι σε 201 ιστορίες. Ο Χρήστος Πιπίνης, «ψυχή» της ομάδας, μάς είπε περισσότερα
Frankenstein, Γκράντε, Ερίβο και «Adolescence» κλέβουν την παράσταση
Φήμες για πιθανή συνεργασία στο soundtrack της νέας ταινίας
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός του Ανόρα τοποθετείται
Η 91χρονη θρυλική ηθοποιός μιλά για την επιδείνωση της όρασης και της μνήμης της
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, στις 19:30
Επιστημονική συνάντηση στο ΕΚΠΑ (9/12) και μαρτυρίες στο Γαλλικό Ινστιτούτο (16/12) για το ιστορικό ταξίδι του 1945
Τα δεκατέσσερα κείμενα του βιβλίου αναφέρονται στις πολιτικές, στρατιωτικές και διπλωματικές εξελίξεις που διαμόρφωσαν το νεοελληνικό κράτος και την νεοελληνική κοινωνία
Προάγγελος των Όσκαρ τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Λος Άντζελες
Το αστικό δράμα του σκηνοθέτη «νίκησε» δύο κακοκαιρίες και το κοινό γεμίζει τις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Η πρωτότυπη ταινία διαφέρει σε κάποια στοιχεία από την Ειδική Έκδοση του 1997
Οι ηγέτες της νορβηγικής black metal σκηνής για ένα μοναδικό show στην Αθήνα, στο Floyd Live Music Venue
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.