- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
«Αν αναλογιστείς πόσα σκουπίδια παράγουμε έχεις το λόγο που στην παράστασή μας το Μαχαγκόνι δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια χωματερή, όταν μάλιστα το σύστημα αντιμετωπίζει τους περισσότερους από εμάς ως σκουπίδια. Έπρεπε να δεις όταν ανέβηκε η παράσταση στη Ρωσία. Δίπλα στους απλούς θεατές ζητωκραύγαζαν και όλοι όσοι ήρθαν με απίστευτα πανάκριβα αυτοκίνητα. Χειροκροτούσαν ένα έργο που τους βρίζει! Στην κοινωνία των καταναλωτών, όλοι, χωρίς εξαίρεση, είμαστε αντικείμενα κατανάλωσης: να μην έχεις λεφτά, είναι έγκλημα!» Carlus Padrissa, συνσκηνοθέτης της παράστασης
Ευτυχώς είχα την «Αριάδνη» δίπλα μου, γιατί διαφορετικά δεν θα μπορούσα με τίποτα να βγω από το λαβύρινθο των παρασκηνίων. Δουλεύουν όλοι παθιασμένα για το ανέβασμα αυτής της τεράστιας παραγωγής – ξέρουν πως είναι από τα μεγάλα στοιχήματα του Μεγάρου και πως πρέπει να κερδηθεί. Πρόκειται για ΤΗΝ όπερα (θανατηφόρα επίκαιρη λόγω του πολιτικού σχολιασμού της, πασίγνωστη λόγω της μουσικής της με αριστοτεχνική μείξη μουσικής καμπαρέ, τζαζ, κλασικών ήχων – θυμήσου το «Alabama song» από τους Doors).
Μια τεράστια χωματερή θεμελιώνει την πόλη Μαχαγκόνι (παραβολή της Βαϊμάρης λίγο πριν παραδοθεί στο ναζισμό, με όλους να είναι εναντίον όλων). Εδώ θα κινηθούν τυχοδιώκτες, δολοφόνοι, μαστροποί και πόρνες, οι εξαθλιωμένοι του συστήματος. (Το μυστικό: Κάτω από τη σκηνή, ειδικά μηχανήματα θα φουσκώσουν μπαλόνια για ν’ αυξηθεί ο όγκος των σκουπιδιών). Από την οροφή κρέμονται μεταλλικοί κάδοι που θα αδειάσουν κι άλλα σκουπίδια. Μια χοάνη θα ρίξει από ψηλά φαγητό για να φάει ο λαός σαν γουρούνια από ταΐστρες. Εδώ, στα σκουπίδια θα συνουσιαστούν οι κάτοικοι του Μαχαγκόνι καθώς θ’ ακούγεται ένα ερωτικό τραγούδι – άγρια προκλητική και προβοκατόρικη χαρακτηρίσθηκε η σκηνοθεσία και… τσίμπησε η παράσταση το «Ακατάλληλο για κάτω των 15».
Αυτή τη σκηνή και τη σκηνή του ρινγκ έτυχα σε ένα υπόγειο. Μπαίνοντας στην αίθουσα ένας καλλιτεχνικός ΟΗΕ βρίσκεται (κυριολεκτικά) σε οργασμό: Ισπανοί, Έλληνες, Πολωνέζοι, Ολλανδοί, Αμερικάνοι… τραγουδιστές, χορευτές και υπεύθυνοι προβάρουν ξανά και ξανά τη σκηνή με τα στρώματα. Ξέρω τον Νίκο Τσούχλο (μουσική διεύθυνση), διακρίνω τον βαρύτονο Τάσο Αποστόλου, μου συστήνουν τη Βαλεντίνα Καράσκο, βοηθό των σκηνοθετών. Οι ελληνίδες χορεύτριες –επιλέχθηκαν μετά από οντισιόν– το διασκεδάζουν, καθώς η τελευταία τους δίνει οδηγίες για το πώς παίρνουν θέση πάνω στα στρώματα. Χάνω το λογαριασμό για το πόσοι βρίσκονται εδώ.
Οι απαιτήσεις της παράστασης θα βγάλουν επί σκηνής 80 άτομα, υπολόγισε μουσικούς και τεχνικούς κι έχεις ένα μικρό χωριό.
Σε άλλο όροφο ετοιμάζονται τα 100 κοστούμια. Σε άλλο, τεχνίτες μεταποιούν ή φτιάχνουν από την αρχή αντικείμενα που θα χρησιμοποιηθούν. Σε πανό αναγράφονται και ελληνικά συνθήματα (ακόμα υπό συζήτηση, τι). Διαβάζω: «Όχι άλλες συλλογικές συμβάσεις», «Για τον αγώνα όλων εναντίον όλων», «Για την ελευθερία των πλουσίων». Αυτό το έργο θα έπρεπε να παίζεται έξω στους δρόμους – το σκηνικό είναι παρόν, λέω στο συνσκηνοθέτη της παράστασης Κάρλους Παντρίσα (ο έτερος είναι ο Άλεξ Ογέ). «Ωραία θα ήταν, αλλά αυτό δεν γίνεται και για πρακτικούς λόγους. Εξάλλου οι Μπρεχτ-Βάιλ ήθελαν να ανεβαίνει σε κλειστούς χώρους».
Έτσι, αναγκαστικά, περιορίζονται οι τυχεροί που θα δουν αυτή τη συνάντηση της ειρωνικής μπρεχτικής ματιάς (απέναντι στον καπιταλισμό, αλλά και την όπερα) με μία από τις πιο ιδιοφυείς καλλιτεχνικές ομάδες του κόσμου, τους La Fura Dels Baus, που έγιναν παγκοσμίως γνωστοί με την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων της Βαρκελώνης.
Στην οροφή της σκηνής Αλεξάνδρα Τριάντη κρέμονται οι κάδοι που θα αδειάσουν τα σκουπίδια
Τα πανό με τα ελληνικά συνθήματα
Σκηνή από την πρόβα με τα στρώματα
Η σκηνή από παλιότερη παράσταση
Πρόβα
13, 15, 17/3, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, 210 7282.333. € 14 (Φ), 26, 45, 65, 90. Στα γερμανικά, με ελληνικούς υπέρτιτλους. Η A.V. είναι χορηγός επικοινωνίας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Η συγγραφή στο εξωτερικό είναι επάγγελμα και όχι πάρεργο
Live στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος
Ο συγγραφέας μάς εξηγεί όσα χρειάζεται να ξέρουμε για το νέο βιβλίο του «Πάντα η Αλεξάνδρεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
Το συγκρότημα που έχει προκαλέσει ηθικό πανικό σε κάθε γωνιά του κόσμου, υπόσχεται ένα από τα πιο δυνατά shows του καλοκαιριού
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Μια μοναδική βραδιά θεατρικού rock - Η επίσημη ανακοίνωση
Στο πλευρό του θα βρίσκεται ο Μπάρι Κιόγκαν στο ρόλο του Ρίνγκο Σταρ
Ο «Βασιλιάς του Τρόμου» σε μία μοναδική παράσταση στο Terra Vibe
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
«Οι βιβλιοπώλες σώζουν ζωές. Τελεία και παύλα», δήλωσε μέσω του εκδότη του
Όλα είναι εκεί: τα καλά και τα κακά του Στέλιου Καζαντζίδη, που θίγονται σε ακριβοδίκαιες δόσεις, με μια λέξη, ένα βλέμμα, έναν υπαινιγμό
Ήταν έτοιμη να αποχωρήσει από τον κινηματογράφο και τώρα είναι υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα
Το τελευταίο της βιβλίο, που το υλικό του το δούλευε καθ’ ομολογίαν της για δέκα χρόνια, επιχειρεί ένα είδος λογοτεχνικής ταχυδακτυλουργίας
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Γιατί προσπαθούν να την απαξιώσουν διάφοροι «δήθεν ειδικοί»;
Τον επιβλητικό ήχο του μεγαλύτερου εκκλησιαστικού οργάνου της χώρας μας θα απολαύσουν όσοι βρεθούν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.