- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Δεν είναι η πρώτη φορά που στο όνομα της Τ(τ)έχνης χρησιμοποιείται, βάναυσα, η Ιστορίας της Τέχνης ώστε να αποδειχθεί το περί κοινού δικαίου αίσθημα του καλλιτέχνη. Σ’ αυτή την ‘κακοποίηση’ οι συνήθεις ‘ύποπτοι’ είναι οι δημοσιογράφοι, αυτοί που επιχειρώντας να μην κάνουν μια απλή παρουσίαση–copy-paste πολλές φορές, αναφέρονται σε κάτι που τους εντυπωσίασε χωρίς όμως να έχουν ανατρέξει, ερευνήσει τόσο όσο να μεταφέρουν ακριβή την πληροφορία. Ταχύτης γαρ απαιτεί.
Με μορφή, λοιπόν, χιονοστιβάδας διαβάζουμε στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, ακούμε στο ράδιο τις ‘επιμορφωτικές’ εκπομπές, μιας κι έχουμε υιοθετήσει άκριτα την κοινωνικοποίηση της τέχνης, συμπεράσματα, εξωραϊσμούς και άλλα γραφικά που ικανοποιούν το κοινωνικό σύνολο που αισθάνεται δικαιωμένο γιατί επιτέλους καταλαβαίνει! Καταλαβαίνει τα κοσμητικά επίθετα του λόγου, καταλαβαίνει τα γλυκερά συμπεράσματα, διαμορφώνει μια ‘γνώση’ η οποία τον βοηθά να αισθανθεί την υπεροχή της αντίληψης. Την αντίληψη αυτή που ταυτίζεται όμως με τη δική μας πραγματικότητα, ερήμην της Ιστορίας της Τέχνης, ερήμην όσων ερευνών, μελετών κ.α. έχουν γίνει. Η αναγνωσιμότητα και ακροαματικότητα στο βωμό της εκλαϊκευμένης ‘γνώσης’.
Σ’ αυτό όμως το ‘παιχνίδι’ της παραπλάνησης του κοινού όταν εμπλέκονται και οι ‘ειδικοί’, οι εγχώριοι ‘διανοούμενοι’ τότε το θέμα γίνεται πιο σοβαρό. Σοβαρό γιατί δεν μπορεί να διατεινόμαστε ότι ο Νίκος Κεσσανλής και η Χρύσα Ρωμανού είναι οι ‘εφευρέτες’ της Mec Art, αγνοώντας όλη την ιστορία της τέχνης, δεν μπορούμε να επικαλούμεθα «Το Μαύρο Τετράγωνο» του Μαλέβιτς και να καταλογίζουμε το ‘τέλος της ζωγραφικής’ στον καλλιτέχνη και όχι το «σημείο μηδέν της ζωγραφικής», να παραφράζουμε και να ‘εξαφανίζουμε’ όλη τη θεωρία της υποκειμενικότητας, την μη-αντικειμενική τέχνη που είχε προκύψει, να παρακάμπτουμε ότι το γνωστό ‘τέλος’ είναι τελεολογικό. Ότι το ‘τέλος’ αυτό σηματοδοτεί την μη υλικότητα της τέχνης, τη νέα σχέση που προέκυψε με το μη ορατό πεδίο στον άνθρωπο. Να αποσιωπούμε ότι ο Μαλέβιτς υπήρξε θερμός ‘υποστηρικτής’ της ζωγραφικής. Αβίαστα και βάναυσα ‘κακοποιούμε’, ευτυχώς όχι ακόμα το ‘θάνατο της τέχνης’, που συνηθίζουμε αβίαστα κι αυτό να το αποδίδουμε στο Χέγκελ εκτός του φιλοσοφικού του πλαισίου, εκτός ιστορικού χώρου αλλά και να συγχέουμε τη φράση με αυτή του Ροτσένκο ο οποίος μετά τα έργα «Κόκκινο-Κίτρινο-Μπλε» σταμάτησε τη ζωγραφική, «το τέλος της ζωγραφικής» ήταν πλέον γεγονός.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποια είναι τα τρία νέα στοιχεία που εντάσσονται σε αυτό
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, στις 19:30
Ιστορική υποψηφιότητα για τον ηθοποιό με το «The Secret Agent»
Η Λένα Μποζάκη, η Μαγδαληνή Σπίνου και η Νίκη Σερέτη πρωταγωνιστούν σε μια παράσταση με έντονη σωματικότητα στο Bios
Γυρίσματα στην Ελλάδα από τη Central Athens Film Productions
Το ΕΛΙΒΙΠ και η ΣΤΑ.ΣΥ γιορτάζουν τα Χριστούγεννα με πρωταγωνιστή το βιβλίο - Το πρόγραμμα εκδηλώσεων
Ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός αποκάλυψε τις σκέψεις του για την ΑΙ
Δύο παραστάσεις μονόπρακτων έργων του και μια ημερίδα στο ΕΚΠΑ για έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου
Η ελευθερία είναι ευάλωτη. Ζει μόνο εκεί όπου οι πολίτες μπορούν να αμφισβητούν, να κρίνουν, να διορθώνουν. Και πεθαίνει όταν κάποιος αποφασίζει ότι «ξέρει καλύτερα για όλους».
ἥβη. Ακμαία ηλικία, νεότητα, νεανική δύναμη, σφριγηλότητα, ακμή, νιάτα, ομορφιά, κάλλος
Γίνεται η πρώτη μαύρη ηθοποιός με δύο υποψηφιότητες στην κατηγορία μιούζικαλ/κωμωδίας
Ο ηγέτης των Rolling Stones σε ένα ιδιαίτερα προκλητικό φιλμ που αρχικά έμεινε εκτός διανομής
Από τους Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα μέχρι απλούς κατοίκους, ένα βιβλίο-ταξίδι σε 201 ιστορίες. Ο Χρήστος Πιπίνης, «ψυχή» της ομάδας, μάς είπε περισσότερα
Frankenstein, Γκράντε, Ερίβο και «Adolescence» κλέβουν την παράσταση
Φήμες για πιθανή συνεργασία στο soundtrack της νέας ταινίας
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός του Ανόρα τοποθετείται
Η 91χρονη θρυλική ηθοποιός μιλά για την επιδείνωση της όρασης και της μνήμης της
Επιστημονική συνάντηση στο ΕΚΠΑ (9/12) και μαρτυρίες στο Γαλλικό Ινστιτούτο (16/12) για το ιστορικό ταξίδι του 1945
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.