1821 Digital Gallery

Ελληνική Pisa: Αγωγή Κεραμέως κατά ΔΟΕ & ΟΛΜΕ για απεργία κατά τη διάρκεια των εξετάσεων

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με μάσκα στη Βουλή
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με μάσκα στη Βουλή © EUROKINISSI/ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
Η Νίκη Κεραμέως ζητά η απεργία να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική
  • A-
  • A+
0
Ελληνική Pisa - Νίκη Κεραμέως: Η υπουργός Παιδείας κατέθεσε αγωγή κατά ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για την απεργία που προκήρυξαν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων

Κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατέθεσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), ζητώντας να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική η κηρυχθείσα απεργία - αποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα, της ελληνικής PISA

 

 

Σχετικα
Σχολεία: Τι αλλάζει από τον Σεπτέμβριο σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά
Σχολεία: Τι αλλάζει από τον Σεπτέμβριο σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά

Οι εξετάσεις αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/μαθήτριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων. Οι μαθητές θα εξεταστούν σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022, δειγματοληπτικά σε 6.000 περίπου μαθητές και 300 σχολεία ανά τάξη. Η αγωγή θα εκδικαστεί αύριο, Τρίτη, λόγω του κατεπείγοντος.

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας, «το ζήτημα που εγείρεται αφορά την εφαρμογή ή μη ψηφισμένου Νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων (άρ. 104, Ν 4823/2021), τον οποίο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αυθαίρετα αποπειρώνται να καταργήσουν στην πράξη, αρνούμενες διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης». 

Ελληνική Pisa -Υπ. Παιδείας: «Η οπισθοδρομική στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών προκαλεί αλγεινή εντύπωση»

Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας στην ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «η οπισθοδρομική στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών προκαλεί αλγεινή εντύπωση, καθώς οι ίδιες οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, που έπρεπε να πρωτοστατούν διεκδικώντας σταθερά τη βελτίωση της εκπαίδευσης στη χώρα, θέτουν μονίμως προσκόμματα στις διεθνώς αποδεκτές μεθόδους αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου. Αψηφούν συστηματικά ότι:

  • δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση χωρίς πρότερη αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης με συγκεκριμένα, αντιπροσωπευτικά, μετρήσιμα στοιχεία,
  • η Ελλάδα αποτελεί μια από τις τελευταίες ανεπτυγμένες χώρες που δεν έχουν ως σήμερα έναν τέτοιο θεσμό (ενδεικτικά, παρόμοιοι θεσμοί λειτουργούν ήδη σε Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Ουγγαρία, Φινλανδία, Σουηδία, Κροατία, Τσεχία),
  • οι ενέργειες των συνδικαλιστικών ηγεσιών στρέφονται ευθέως κατά των μαθητών και του εκπαιδευτικού συστήματος εν συνόλω, παρεμποδίζοντας τη βελτίωσή του,
  • η εφαρμογή ψηφισθέντων νόμων στις ευνομούμενες χώρες δεν επαφίεται στις συνδικαλιστικές ηγεσίες,
  • ο διδακτικός τους ρόλος και η συνακόλουθη ευθύνη τους απέναντι στους μαθητές τους δε σταματά στην τάξη, αλλά συνεχίζεται και με το παράδειγμα και την ευρύτερη στάση τους.
Σχετικα
Αύξηση ειδικοτήτων στα Δημόσια ΙΕΚ - Στις 100 οι επιλογές στο Παράλληλο Μηχανογραφικό
Αύξηση ειδικοτήτων στα Δημόσια ΙΕΚ - Στις 100 οι επιλογές στο Παράλληλο Μηχανογραφικό

 

Ελληνική PISA: Πόσοι μαθητές συμμετέχουν - Τι είναι το πρόγραμμα PISA

Για το σχολικό έτος 2021-22 στις διαγνωστικές εξετάσεις θα συμμετάσχουν 6.000 μαθητές από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια. Τα σχολεία που επελέγησαν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, και επελέγησαν από Επιστημονική Επιτροπή.

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα. Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα διεξαχθούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 16469/ΓΔ4 (ΦΕΚ Β’ 877/25-2-2022) Υπουργική Απόφαση της Υφυπουργού Ζέττας Μακρή, καθώς και με διευκρινιστικές οδηγίες οι οποίες θα αποσταλούν στους Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων που θα συμμετάσχουν στις διαγνωστικές εξετάσεις. 

«Ξεκινούμε ένα νέο θεσμό, αποσκοπώντας στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό που επιτυγχάνονται τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Μέσα από σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τα πορίσματα της πανελλαδικής αυτής διαδικασίας, ώστε να βελτιώσουμε τα προγράμματα σπουδών, τη διδακτική μεθοδολογία, το εκπαιδευτικό υλικό, αλλά και να προβούμε σε στοχευμένες επιμορφωτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς μας. Γνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, μπορούμε να σχεδιάσουμε πληρέστερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια την πολιτική μας και να επιτύχουμε περισσότερα, προς όφελος των παιδιών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας», δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. 

Τι είναι το πρόγραμμα PISA

Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment) είναι μία Εκπαιδευτική Έρευνα που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια (από το 2000 έως σήμερα) και που υλοποιείται από διεθνή ερευνητικά ιδρύματα (PISA Consortium) υπό την οργάνωση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη) και τη συνεργασία των συμμετεχουσών στην Έρευνα χωρών. Το 2015 πάνω από μισό εκατομμύριο μαθητές, οι οποίοι αντιπροσώπευαν 28 εκατομμύρια 15χρονους συμμαθητές τους από 72 χώρες/οικονομίες, πήραν μέρος στην Έρευνα.

Κύριος στόχος του Προγράμματος PISA είναι η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών που βρίσκονται στο τέλος της Υποχρεωτικής τους Εκπαίδευσης, βάσει των οποίων διαμορφώνεται, σε σημαντικό βαθμό, η ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή τους στις σύγχρονα δομημένες κοινωνίες. Εκκινώντας από ένα κοινά καθορισμένο και διεθνώς αποδεκτό πλαίσιο εργασίας, το Πρόγραμμα PISA συλλέγει πληροφορίες για τις επιδόσεις των 15χρονων συμμετεχόντων μαθητών και, την ίδια στιγμή, ανιχνεύει όψεις και δυνατότητες της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών που λαμβάνουν μέρος στην αξιολόγηση. Κάθε συμμετέχουσα χώρα έχει τη δυνατότητα να αντλεί μέσω του Προγράμματος αυτού χρήσιμα στοιχεία για το εκπαιδευτικό της σύστημα, κατορθώνει να κατανοεί τα θετικά στοιχεία και τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού της σχεδιασμού και ανατροφοδοτείται σχετικά με τον βαθμό αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού της έργου ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα τις πρακτικές Εκπαίδευσης και Αγωγής των άλλων συμμετεχουσών χωρών.

Ελληνική PISA: Ποια η αντίδραση της ΔΟΕ

Πριν από λίγες ημέρες, ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικίνης, μίλησε στην ΕΡΤ για την ελληνική PISA και σημείωσε ότι «η διαφωνία της ΔΟΕ είναι ως προς τη στόχευση» και εξήγησε ότι σχολεία με διαφορετικό υπόβαθρο καλούνται να εξεταστούν στα ίδια θέματα.

«Η αντίληψή μας δεν έχει να κάνει με συντεχνιακά ζητήματα, αλλά με το πώς οραματιζόμαστε παιδιά ευτυχισμένα και να μην είναι πιεσμένα και να βρίσκονται διαρκώς σε μία μέγγενη» δήλωσε και πρόσθεσε: «υποτίθεται ότι το υπουργείο θέλει να βγάλει συμπεράσματα για να μπορέσει να φτιάξει τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Εμείς λέμε ότι το υπουργείο πρέπει να εστιάσει στην παιδαγωγική αντίληψη του σχολείου. Η φιλοσοφία μας είναι ότι χτίζεις για να αξιολογήσεις και δεν πας να αξιολογήσεις γιατί δεν πας να αξιολογήσεις αυτό που δεν έχεις στηρίξει σε καμιά διάσταση της λειτουργία του».

Γιατί οι δάσκαλοι αντιτίθενται στα διαγνωστικά τεστ της «PISA» | 13/5/22 | ΕΡΤ

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις        

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ 

Athens Voice Newsletter
Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5