Πολιτικη & Οικονομια

Το διαρκές κορωνοπάρτι αυτών που αρνούνται τα εμβόλια

Αυτοί που σνομπάρουν το εμβόλιο είναι επικίνδυνοι που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές και την οικονομία όλων των υπολοίπων

41586-784579.jpg
Μάνος Βουλαρίνος
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Αρνητές του εμβολιασμού

Ο Μάνος Βουλαρίνος σχολιάζει την άρνηση ορισμένων ανθρώπων να κάνουν το εμβόλιο της AstraZeneca, επηρεάζοντας και τη ζωή των υπολοίπων και της χώρας

Μια από τις πιο ωραίες, σχετικές με την πανδημία, γελοιογραφίες που έχω δει είναι αυτή του κυρίου MacKinnon στην οποία νομίζω πως περιγράφεται με ακρίβεια το πόσο ανόητο και αυτοκαταστροφικό είναι το να αρνείσαι τον εμβολιασμό με ένα εγκεκριμένο εμβόλιο.

Γελοιογραφία του MacKinnon για τους αρνητές του εμβολίου της AstraZeneca κατά του κορωνοιού

Όμως ακόμα και αυτή η γελοιογραφία δεν περιγράφει το μέγεθος της ζημιάς που κάνει ο συμπολίτης ο οποίος, ενώ έχει την ευκαιρία, αρνείται να εμβολιαστεί. Μπορεί να περιγράφει το κακό που κάνει στον εαυτό του και την ανοησία του, δεν περιγράφει όμως το κακό που κάνει στην κοινωνία.

Εξηγώ: Υπάρχει γενικώς η (ακατανόητη) εντύπωση πως αυτός που δεν εμβολιάζεται κάνει κακό μόνο στον εαυτό του και, αφού κάνει κακό μόνο στον εαυτό του, μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Πρόκειται, φυσικά, για μια εντύπωση η οποία μπορεί να είναι χαριτωμένη όταν βγαίνει από το στόμα ενός 6χρονου, αλλά ιδιαιτέρως απογοητευτική όταν χρησιμοποιείται ως επιχείρημα από ενήλικες. 

Γιατί οι ενήλικες θα έπρεπε να ξέρουν ότι τα μέλη ενός οργανωμένου κοινωνικού συνόλου αλληλοεπιδρούν με τρόπους πολύ περισσότερους από τους φανερούς και σε μια πανδημία αυτή η αλληλεπίδραση είναι πολύ πιο έντονη.

Ο άνθρωπος που θα αρρωστήσει επειδή δεν θα έχει κάνει το εμβόλιο που υπάρχει στη διάθεσή του α) θα κολλήσει άλλους ανθρώπους (όλες οι μελέτες δείχνουν ότι με τον εμβολιασμό πέφτει δραματικά και η πιθανότητα μετάδοσης) οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα να εμβολιαστούν, β) είναι πολύ πιθανό να νοσηλευτεί και με το κόστος της νοσηλείας του να μας επιβαρύνει όλους (και όλοι ξέρουμε πόσο ακριβό πράγμα είναι μια πολυήμερη νοσηλεία), γ) θα επιβαρύνει το σύστημα υγείας και πιθανόν να στερήσει ένα κρεβάτι ΜΕΘ από έναν συμπολίτη που θα ήθελε αλλά δεν μπορούσε να εμβολιαστεί. Αν προσθέσουμε το ψυχολογικό κόστος των οικείων του, το εργασιακό κόστος από την αναγκαστική αναρρωτική του άδεια (αν είναι εργαζόμενος), την επιβάρυνση της οικονομίας (όλων μας δηλαδή) για κάθε μέρα που απομακρυνόμαστε από τον στόχο της ανοσίας της αγέλης, θα καταλάβουμε ότι ο συμπολίτης που, ενώ μπορεί, αρνείται να εμβολιαστεί είναι ένας αντικοινωνικός άνθρωπος. Ένας άνθρωπος επικίνδυνος όχι μόνο για το εαυτό του αλλά και για όλους όσους έχουν την ατυχία να υπάρχουν στο ίδιο σύνολο με αυτόν, είτε το σύνολο αυτό λέγεται οικογένεια είτε χώρα. 

Προφανώς οι συμπολίτες αυτοί είναι πολύ χειρότεροι από τους αντικοινωνικούς που παρτάρουν και κατουρούν στις πλατείες για δύο βασικούς λόγους: α) η ηλικία τους δεν δικαιολογεί ούτε στο ελάχιστο την απερισκεψία και την επιπολαιότητα και β) είναι πολύ περισσότεροι.

Μέχρι στιγμής οι συμπολίτες που ούτε έχουν εμβολιαστεί ούτε έχουν κλείσει ραντεβού, παρότι έχουν την ευκαιρία είναι:

  • Σχεδόν το 40% των συμπολιτών από τα 60 μέχρι τα 64.
  • Το 32% των συμπολιτών από τα 65 μέχρι τα 69
  • Το 30% των συμπολιτών από τα 70 μέχρι τα 74
  • Το 23% των συμπολιτών από τα 75 μέχρι τα 79

Βεβαίως όσοι έχουν εμβολιαστεί ή έχουν κλείσει ραντεβού για να εμβολιαστούν είναι αρκετά πιο πολλοί, αλλά εδώ δεν είναι εκλογές και η άνετη αυτοδυναμία δεν αρκεί. Ο αριθμός όσων σνομπάρουν το σπουδαίο αυτό δώρο της επιστήμης είναι αρκετά μεγάλος για να μας τινάξει όλους στον αέρα ή έστω για να καθυστερήσει την εκκίνηση της νέας, μετά κόβιντ, ζωής. 

Φίλες, φίλοι και οι υπόλοιποι, οι συμπολίτες που σνομπάρουν το εμβόλιο δεν είναι απλώς απερίσκεπτοι που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή τους, είναι και επικίνδυνοι που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές και την οικονομία όλων των υπολοίπων. Και με την ανόητη συμπεριφορά τους προσβάλουν με τον χειρότερο τρόπο (όταν δεν τους στέλνουν στην εντατική ή δεν τους καταστρέφουν) όλους αυτούς που με αγωνία περιμένουν να έρθει η ώρα να εμβολιαστούν, να δουλέψουν, να ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους, να συναντηθούν με τους δικούς τους. Και τους προσβάλλουν, μας προσβάλλουν, με τρόπο καθόλου διαφορετικό από τον τρόπο που μας προσβάλει ο ημιπιτσιρικάς που πότιζε με τα τσισάκια του την πλατεία Αγίου Γεωργίου στην Κυψέλη. Τουλάχιστον εκείνου το κορωνοπάρτι κρατάει μερικές ώρες. Το δικό τους είναι συνεχές. Και μπράβο τους. 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ