Visual Browsing
Διακοπές στο «Άγιο» Όρος;

Διακοπές στο «Άγιο» Όρος;

Δέκα (αν)επίκαιρες σκέψεις 
EUROKINISSI / ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ

Μιλώντας τελευταία με μια φίλη, την άκουσα να λέει πόσο λυπήθηκε που δεν ήταν δυνατό να πάει στο «Άγιο» Όρος, αλλά και πόσο  χάρηκε που πήγαν έστω ο άντρας και ο γιος της. «Μου τα είπανε, είδα και τις φωτογραφίες και τα βίντεο, καλά ήτανε κι έτσι».

Με αφορμή τα λόγια της, έκατσα ακόμα μια φορά και σκέφτηκα το θέμα. Και επιβεβαίωσα όλες τις σκέψεις που έχω κάνει τις τελευταίες δεκαετίες:

Α. Εξακολουθώ ν΄ αρνιέμαι να πάω στο «Άγιο» Όρος, όσο αυτό απαγορεύεται στο μισό (και βάλε) πληθυσμό της Ελλάδας, της Ευρώπης, της Γης.

Β. Κατανοώ ότι οι κάτοικοι ενός μοναστηριού (αφού υπάρχουν θρησκείες και μοναστήρια) μπορεί να μη θέλουν ανάμεσά τους ανθρώπους άλλου φύλου -σα να ήτανε μια λέσχη φεμινιστριών ή φαλλοκρατών ας πούμε- οκ, αλλά αυτό δεν μπορεί να ισχύει σ΄ έναν ολόκληρο νομό του ελληνικού κράτους.

Σχετικα
8 μέρη του κόσμου που απαγορεύεται η είσοδος σε γυναίκες
8 μέρη του κόσμου που απαγορεύεται η είσοδος σε γυναίκες

Γ. Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο, απ΄ όσο ξέρω, παρόμοια απαγόρευση για τόσο εκτεταμένη περιοχή.

Δ. Το πρόσχημα πάνω στο οποίο στηρίζεται ο αποκλεισμός των γυναικών, δηλαδή ο σεξουαλικός «πειρασμός», είναι εντελώς τρύπιο- όλοι ξέρουμε πώς είναι τα πράγματα στο «Άγιο» Όρος και ο νοών νοείτω. Και η γνωστή  αντι-ομοφυλοφιλική υποκρισία της ορθόδοξης εκκλησίας, στην περίπτωση του Όρους ηχεί άκρως διογκωμένη.

Ε. Εδώ είναι κάτι χειρότερο από το μη χωρισμό της ορθόδοξης εκκλησίας από το κράτος: πρόκειται για μονοσεξικό θρησκευτικό αποικισμό πάνω σ΄ ένα τμήμα  του κράτους. Παράδειγμα: το ελληνικό κράτος υποχρεώνεται να στέλνει στο καλογεριστάν αυτό μόνο άντρες υπαλλήλους.

Σχετικα
Τι ακριβώς είναι το Café Femenino στη Νέα Ερυθραία;
Τι ακριβώς είναι το Café Femenino στη Νέα Ερυθραία;

ΣΤ. Το ότι «δε χρειάζονται οι γυναίκες» επειδή εκεί λειτουργεί «το περιβόλι της Παναγίας» με κάνει να καγχάζω.

Ζ. Ακόμα περισσότερο καγχάζω με τη «Χιλιετή Ιστορία και  Παράδοση του Αγίου Όρους». Σιγά τα λάχανα, πρωτύτερα ήταν εκεί ο Αθώος Ζευς, που οι καλόγεροι τον σπάσανε και τον κάνανε κομμάτια. Αλλά και πιο πριν υπήρχε η φύση από μόνη της, καθώς και ποικίλοι οικισμοί. Σιγά μην αρχίζει να υπάρχει ένας τόπος, όταν τον «καθαγιάζουν» οι θρησκείες. Ευτυχώς, η φύση υπάρχει πριν απ΄ αυτές και θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά απ΄αυτές. Οι δε παραδόσεις είναι για να σπάνε.

Η. Τόσο οι εσωκαλογερίστικες αντιθέσεις (μονή Εσφιγμένου κλπ), όσο και τα εξωκαλογερίστικα σκάνδαλα (μονή Βατοπεδίου κλπ) επιβεβαιώνουν ότι, όσο πιο απομονωμένη είναι η χερσόνησος του Άθω από τον κόσμο, τόσο χειρότερα εξελίσσεται.

Θ. Θυμάται κανείς τα συγχαρητήρια τηλεγραφήματα των αγιορειτών στο Χίτλερ;

Ι. Δε βλέπω να λέει κανείς, μα κανείς, ότι το σχετικό άρθρο του Συντάγματος για το λεγόμενο «αυτοδιοίκητο του Αγίου Όρους» πρέπει ν΄ αναθεωρηθεί. Αν η ορθόδοξη εκκλησία είναι στην Ελλάδα μια φορά κράτος εν κράτει, τότε το «Άγιο Όρος» είναι κράτος εν κράτει δυο φορές.

ΥΓ. Για να λέμε του στραβού το δίκιο, όλες, μα όλες οι θρησκείες ανδροκρατούνται σε ποικίλους βαθμούς. Αλλά όχι και σε βαθμό να δημιουργούν και να δεσμεύουν ετσιθελικά άβατο σε 335,6 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

d.fyssas@gmail.com

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5