TV + Series

Οι θρυλικές διαφημίσεις του Super Bowl και τι αντανακλούν

Ποιες τακτικές χρησιμοποιούν οι εταιρείες για να κερδίσουν το ενδιαφέρον των θεατών

eleni_helioti_1.jpg
Ελένη Χελιώτη
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Super Bowl 2023: Οι διαφημίσεις που ξεχώρισαν, οι πρωταγωνιστές που επιλέχθηκαν και τα μηνύματα που κυριάρχησαν.

Super Bowl 2023: Οι διαφημίσεις που ξεχώρισαν, οι πρωταγωνιστές που επιλέχθηκαν και τα μηνύματα που κυριάρχησαν.

Οι διαφημίσεις Super Bowl είναι κάτι περισσότερο από απλά διαλείμματα κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου αθλητικού γεγονότος της χρονιάς στις ΗΠΑ: Προσφέρουν μια γεύση από το zeitgeist της χώρας, όπως και της πορείας των μεγάλων βιομηχανιών.

Φέτος, οι εταιρείες crypto και οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαφημίζονται λιγότερο, καθώς αυτές οι βιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα. Σημαντικές μάρκες τροφίμων όπως M&Ms, εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google, streaming υπηρεσίες όπως το Peacock και άλλες επωνυμίες αλκοόλ έχουν πάρει τη θέση τους.

Όταν το Super Bowl LVII ξεκίνησε την Κυριακή με τους Kansas City Chiefs ενάντια στους Philadelphia Eagles στο Glendale της Αριζόνα, οι μεγάλες αυτές εταιρίες «αναμετρήθηκαν» επίσης κατά τη διάρκεια της μετάδοσης του καναλιού Fox. Το έπαθλό τους είναι η μοναδική αυτή ευκαιρία να τραβήξουν την προσοχή περισσότερων από 100 εκατομμυρίων θεατών που συντονίζονται κάθε χρόνο στον αγώνα. Η τιμή «εισόδου» για αυτά τα διαφημιστικά σποτ είναι τσουχτερή: ορισμένες εταιρίες από αυτές που διαφημίζονται πληρώνουν περισσότερα από 7 εκατομμύρια δολάρια για ένα σποτ 30 δευτερολέπτων και αυτό δεν περιλαμβάνει το κόστος δημιουργίας της ίδιας της διαφήμισης.

Φέτος, η θεματολογία περιλάμβανε ελαφρύ χιούμορ και πιασάρικα τραγούδια. Ως επί το πλείστον, οι διαφημιστικές απομακρύνονται από μελαγχολικά μηνύματα ή εξωφρενικό χιούμορ που θα μπορούσαν να προσελκύσουν την προσοχή του κόσμου τις περασμένες δεκαετίες, αλλά όχι τώρα, όταν η χώρα βρίσκεται ακόμα στη διαδικασία απομάκρυνσης από την πανδημία και αντιμετωπίζει οικονομική αβεβαιότητα.

Η Kelly O’Keefe, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Brand Federation είπε ότι «Φέτος είναι μια χρονιά «don’t worry, be happy». Επειδή έχουμε περάσει τόσα, αυτό μας έχει φέρει σε μία σχεδόν καταθλιπτική κατάσταση. Φέτος οι άνθρωποι έχουν απαυδήσει και οι διαφημιστές ανταποκρίνονται πολύ καλά – υπάρχουν παραδοσιακές επωνυμίες, παραδοσιακό χιούμορ και (το Super Bowl) θα μοιάζει σαν μια μεγάλη ομαδική αγκαλιά (group hug)».

Melissa McCarthy in "Somewhere, Anywhere" | Booking.com 2023 Big Game Ad

Super Bowl: Οι celebrities και οι πρωταγωνιστές των διαφημίσεων 

Η εμφάνιση celebrities είναι σύνηθες φαινόμενο στις διαφημίσεις του Super Bowl, αλλά τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και περισσότερο. Ο Rich Weinstein, καθηγητής στο Brandcenter στο Πανεπιστήμιο της Virginia Commonwealth είπε πως «Αν χρησιμοποιείς μια διασημότητα με έξυπνο τρόπο, θα έχει μεγάλη απήχηση, αλλά με όλες αυτές τις διασημότητες, θα θυμούνται οι άνθρωποι ποιο προϊόν συνδέεται με ποιον διάσημο;»

The Singularity (Extended) | Big Game Commercial 2023 | Squarespace

Μεγάλα ονόματα κάνουν θραύση φέτος: η Melissa McCarthy τραγουδά ένα jingle για την Booking.com, ο Miles Teller χορεύει για τη μπύρα Bud Light, και ο Adam Driver φτιάχνει κλώνους του εαυτού του για το Squarespace. Το Avocados From Mexico επιστρατεύει την Anna Faris για μια από τις λίγες ελαφρώς πιο risqué διαφημίσεις φέτος, που οραματίζεται μια πραγματικότητα όπου όλοι είναι γυμνοί - συμπεριλαμβανομένου του Αγάλματος της Ελευθερίας. Και η σταρ του τένις Serena Williams πρωταγωνιστεί σε δύο διαφημίσεις: μία για τον Michelob Ultra και μία για τον Remy Martin. Είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που έχει παρουσία σε περισσότερες από μία διαφημίσεις. Πέρυσι, εκτός από μια διαφήμιση Michelob Ultra, πρωταγωνίστησε σε μια διαφήμιση για την εταιρία Tonal.

BUD LIGHT HOLD | EASY TO DRINK, EASY TO ENJOY :60

Ένα ασυνήθιστο «αστέρι» φέτος ήταν ο Ιησούς. Μια ομάδα Χριστιανών δωρητών πλήρωσε εκατομμύρια δολάρια για δύο διαφημίσεις που προωθούν το θρησκευτικό μήνυμα «He gets us» (μας καταλαβαίνει).

Love Your Enemies

Μια άλλη τακτική που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές για να κερδίσουν τους θεατές είναι η αναδημιουργία αγαπημένων ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών. Φέτος, ο ιστότοπος διαδικτυακών αγορών Rakuten κάνει θραύση στρατολογώντας την Alicia Silverstone και την Elisa Donovan να αναπαράγουν μια σκηνή από τη ρομαντική κομεντί της δεκαετίας του 1990 «Clueless». Το PopCorners, μια μάρκα σνακ, επανάφερε το «Breaking Bad», το οποίο προβλήθηκε για πρώτη φορά το 2008, με τους πρωταγωνιστές τους Bryan Cranston και Aaron Paul. Μεταξύ των άλλων διαφημιζόμενων που προσπαθούν να επωφεληθούν από το αγαπημένο περιεχόμενο των προηγούμενων ετών είναι η T-Mobile, με μια διαφήμιση που δείχνει τον John Travolta να τραγουδά μια έκδοση του «Summer Nights» (από την ταινία «Grease») με τους πρωταγωνιστές της δημοφιλής σειράς «Scrubs» Donald Faison και Zach Braff.

The Extended Cher Cut | Rakuten Commercial

Η νοσταλγία ταιριάζει στη διάθεση των καιρών, είπε ο Weinstein. «Οι καταναλωτές έχουν ανάγκη να γελάσουν και να νιώσουν άνετα. Έχει να κάνει λιγότερο με το να βιώνεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα και περισσότερο με το να «αφήνεσαι» στη νοσταλγία και να διασκεδάσεις».

Με στοιχεία από Chicago Tribune

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ