Τεχνολογια - Επιστημη

Η μελέτη μέσω ChatGPT κάνει τους φοιτητές λιγότερο ικανούς να κατανοούν σε βάθος

Έρευνα δείχνει ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης για μελέτη οδηγεί σε ρηχή γνώση

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μελέτη αποκάλυψε ότι όσοι βασίζονται στο ChatGPT για έρευνα αποκτούν ρηχή κατανόηση σε σχέση με όσους συλλέγουν πληροφορίες μέσω παραδοσιακής αναζήτησης.
Οι φοιτητές που βασίζονται στο ChatGPT μαθαίνουν λιγότερο, δείχνει νέα έρευνα © EPA/Hannibal Hanschke

Μελέτη αποκάλυψε ότι όσοι βασίζονται στο ChatGPT για έρευνα αποκτούν ρηχή κατανόηση σε σχέση με όσους συλλέγουν πληροφορίες μέσω παραδοσιακής αναζήτησης.

Μια νέα ακαδημαϊκή μελέτη προειδοποιεί ότι η υπερβολική χρήση του ChatGPT και άλλων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για μελέτη μπορεί να περιορίσει την πραγματική κατανόηση των θεμάτων.

Η έρευνα, που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια (Wharton School) και το Πανεπιστήμιο του Νέου Μεξικού, περιλάμβανε πάνω από 10.000 συμμετέχοντες οι οποίοι κλήθηκαν να μάθουν νέα θέματα είτε μέσω εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT είτε μέσω παραδοσιακής αναζήτησης στο διαδίκτυο.

Τα αποτελέσματα, δημοσιευμένα στο περιοδικό PNAS Nexus, έδειξαν ότι όσοι βασίστηκαν στις έτοιμες απαντήσεις του ChatGPT απέκτησαν ρηχότερη κατανόηση, παρείχαν λιγότερα συγκεκριμένα στοιχεία και παρουσίαζαν παρόμοιες απαντήσεις μεταξύ τους.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης «μειώνει τη γνωστική προσπάθεια» που απαιτείται για τη συγκέντρωση και ανάλυση πληροφοριών - διαδικασία που είναι απαραίτητη για τη μακροχρόνια μάθηση και την κριτική σκέψη.

«Όταν αφήνουμε την τεχνητή νοημοσύνη να κάνει τη δουλειά της έρευνας για εμάς, παρακάμπτουμε τη νοητική διαδικασία που μετατρέπει την πληροφορία σε κατανόηση», σημειώνουν οι επιστήμονες.

Μια δεύτερη φάση του πειράματος, με 1.500 άτομα, έδειξε ότι οι αναγνώστες θεωρούσαν τις συμβουλές που προέρχονταν από AI λιγότερο αξιόπιστες και λιγότερο χρήσιμες.

Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι η συνεχής εξάρτηση από την τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποδυναμώσει τη δεξιότητα της ενεργής μάθησης, ειδικά στους νέους, και τονίζουν ότι τα AI εργαλεία πρέπει να χρησιμοποιούνται ως υποστηρικτικά μέσα, όχι ως αντικαταστάτες της μελέτης.

«Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι πολύτιμη σύμμαχος στη μάθηση - αρκεί να μην της επιτρέψουμε να κάνει όλη τη “δουλειά του μυαλού” για εμάς», καταλήγει η μελέτη.

(Με πληροφορίες The Register)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY