Επιστήμονες ανακάλυψαν την αιτία που γκριζάρουν τα μαλλιά

Η ανακάλυψη θα μπορούσε να οδηγήσει σε θεραπείες που σταματούν ή και αναστρέφουν τη διαδικασία

Τον μηχανισμό πίσω από το γκριζάρισμα των μαλλιών πιστεύουν ότι ανακάλυψαν επιστήμονες στη Νέα Υόρκη - Βήμα προς την ανάπτυξη θεραπειών.
Τον μηχανισμό που προκαλεί το γκριζάρισμα των μαλλιών πιστεύουν ότι ανακάλυψαν επιστήμονες © Unsplash

Τον μηχανισμό πίσω από το γκριζάρισμα των μαλλιών πιστεύουν ότι ανακάλυψαν επιστήμονες στη Νέα Υόρκη - Βήμα προς την ανάπτυξη θεραπειών.

Επιστήμονες πιστεύουν ότι ανακάλυψαν τον μηχανισμό για το γκριζάρισμα των μαλλιών, γεγονός που θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανάπτυξη θεραπείας για την αλλαγή των κυττάρων ώστε να αντιστραφεί ή να σταματήσει η διαδικασία.

Οι επιστήμονες με επικεφαλής ερευνητές της Ιατρικής Σχολής Grossman του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης εστίασαν στα βλαστοκύτταρα μελανοκυττάρων (McSC) και διαπίστωσαν ότι ορισμένα από αυτά «εγκλωβίζονται», καθώς οι τρίχες «γερνούν» και χάνουν την ικανότητά τους να ωριμάζουν και να διατηρούν το χρώμα τους.

Ο επικεφαλής ερευνητής της μελέτης, Κι Σαν, μεταδιδακτορικός συνεργάτης στο NYU Langone Health, δήλωσε στον Guardian: «Οι νεοανακαλυφθέντες μηχανισμοί εγείρουν την πιθανότητα ότι η ίδια σταθερή τοποθέτηση των βλαστικών κυττάρων των μελανοκυττάρων μπορεί να υπάρχει και στους ανθρώπους».

Το χρώμα των μαλλιών ελέγχεται από το κατά πόσον οι συνεχώς πολλαπλασιαζόμενες δεξαμενές των McSCs μέσα στους θύλακες των τριχών λαμβάνουν το σήμα να γίνουν ώριμα κύτταρα που παράγουν τις πρωτεϊνικές χρωστικές ουσίες που είναι υπεύθυνες για το χρώμα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι κατά τη διάρκεια της φυσιολογικής ανάπτυξης των μαλλιών τα κύτταρα περιστρέφονται συνεχώς μεταξύ των διαμερισμάτων του αναπτυσσόμενου θύλακα της τρίχας. Μέσα σε αυτά τα διαμερίσματα τα McSCs εκτίθενται σε σήματα που επηρεάζουν την ωριμότητα.

«Η απώλεια της χαμαιλεοντικής λειτουργίας των βλαστοκυττάρων των μελανοκυττάρων μπορεί να είναι υπεύθυνη για το γκριζάρισμα και την απώλεια του χρώματος των μαλλιών», πρόσθεσε η επικεφαλής ερευνήτρια της μελέτης, Μαγιούμι Ίτο.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ