Τεχνολογια - Επιστημη

Φωτογράφος ομολογεί ότι η βραβευμένη εικόνα του δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη

Ο Γερμανός καλλιτέχνης συμμετείχε στον διαγωνισμό για να εμπνεύσει διάλογο για το μέλλον της φωτογραφίας

62224-137655.jpg
Newsroom
17’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο φωτογράφος Μπόρις Έλνταγκσεν παραδέχεται ότι η εικόνα του που βραβεύτηκε στα Sony World Photography Awards δημιουργήθηκε με χρήση τεχνητής νοημοσύνης.
«Το AI δεν είναι φωτογραφία. Επομένως δεν θα δεχτώ το βραβείο», δήλωσε ο φωτογράφος Μπόρις Έλνταγκσεν © Instagram/Boris Eldagsen

Ο φωτογράφος Μπόρις Έλνταγκσεν παραδέχεται ότι η εικόνα του που βραβεύτηκε στα Sony World Photography Awards δημιουργήθηκε με χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

Η τεχνητή νοημοσύνη ξεγέλασε την επιτροπή των Sony World Photography Awards. Ένας φωτογράφος αρνήθηκε το περίβλεπτο έπαθλο, αφού παραδέχτηκε ότι δημιούργησε τη βραβευμένη εικόνα του χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη.

Ο Γερμανός καλλιτέχνης Μπόρις Έλνταγκσεν αποκάλυψε στην ιστοσελίδα του ότι δεν επρόκειτο να δεχτεί το βραβείο για την δημιουργική ανοιχτή κατηγορία, που κέρδισε στα παγκόσμια βραβεία φωτογραφίας της Sony.

Η νικήτρια φωτογραφία απεικόνιζε δύο γυναίκες από διαφορετικές γενιές σε μαύρο και άσπρο.

Σε μια δήλωση στον ιστότοπό του, ο Έλνταγκσεν, ο οποίος σπούδασε φωτογραφία και εικαστικές τέχνες στην Ακαδημία Τέχνης του Μάιντς, εννοιολογική τέχνη και διαδραστικά μίντια στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Πράγας και καλές τέχνες στη Σχολή Τεχνών και Επικοινωνίας Sarojini Naidu στο Χαϊντεραμπάντ, είπε ότι «έκανε αίτηση ως αναιδής μαϊμού» για να μάθει αν θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί για να συμμετάσχουν εικόνες τεχνητής νοημοσύνης.

«Εμείς, ο κόσμος της φωτογραφίας, χρειαζόμαστε μια ανοιχτή συζήτηση», είπε ο Έλνταγσεν. «Μια συζήτηση για το τι θέλουμε να θεωρούμε φωτογραφία και τι όχι. Είναι η ομπρέλα της φωτογραφίας αρκετά μεγάλη ώστε να προσκαλεί εικόνες τεχνητής νοημοσύνης να εισέλθουν - ή αυτό θα ήταν λάθος;

«Με την άρνησή μου για το βραβείο ελπίζω να επιταχύνω αυτή τη συζήτηση».

Ο φωτογράφος Μπόρις Έλνταγκσεν παραδέχεται ότι η εικόνα του που βραβεύτηκε στα Sony World Photography Awards δημιουργήθηκε με χρήση τεχνητής νοημοσύνης.
Η βραβευμένη εικόνα του Μπόρις Έλνταγκσεν που δημιουργήθηκε με χρήση τεχνολογίας AI © Boris Eldagsen

«Το AI δεν είναι φωτογραφία. Επομένως δεν θα δεχτώ το βραβείο»

Είπε ότι αυτή ήταν μια «ιστορική στιγμή», καθώς ήταν η πρώτη φορά που μια εικόνα τεχνητής νοημοσύνης κέρδισε έναν διάσημο διεθνή διαγωνισμό φωτογραφίας, προσθέτοντας: «Πόσοι από εσάς γνωρίζατε ή υποψιάζεστε ότι δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη; Κάτι σε αυτό δεν είναι σωστό, έτσι δεν είναι;

»Οι εικόνες AI και η φωτογραφία δεν πρέπει να ανταγωνίζονται μεταξύ τους σε ένα βραβείο σαν αυτό. Είναι διαφορετικές οντότητες. Το AI δεν είναι φωτογραφία. Επομένως δεν θα δεχτώ το βραβείο».

Ο Έλνταγσεν πρότεινε να δωρίσει το βραβείο του σε ένα φεστιβάλ φωτογραφίας που φιλοξενείται στην Οδησσό της Ουκρανίας.

Η τεχνητή νοημοσύνη στο χείλος «μη αναστρέψιμης βλάβης» της ανθρώπινης εμπειρίας

Η αποκάλυψη έρχεται σε μια περίοδο έντονων συζητήσεων σχετικά με τη χρήση και τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνη, με ορισμένες αποκαλυπτικές προειδοποιήσεις ότι η τεχνολογία βρίσκεται στο χείλος της μη αναστρέψιμης βλάβης της ανθρώπινης εμπειρίας.

Οι πρόσφατες εξελίξεις στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης σε chatbots, αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, λογισμικό συγγραφής τραγουδιών και την ανάπτυξη φαρμακευτικών προϊόντων έχουν πυροδοτήσει τη συζήτηση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Σουντάρ Πιτσάι, είπε ότι οι ανησυχίες για την τεχνητή νοημοσύνη τον κρατούν άγρυπνο τη νύχτα και προειδοποίησε ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι «πολύ επιβλαβής» εάν αναπτυχθεί λανθασμένα.

Ένας εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Φωτογραφίας είπε ότι ο Έλνταγσεν επιβεβαίωσε τη «συνδημιουργία» της εικόνας χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη πριν ανακοινωθεί ως νικητής.

«Στην αλληλογραφία μας εξήγησε πώς μετά από “δύο δεκαετίες φωτογραφίας, η καλλιτεχνική μου εστίαση έχει μετατοπιστεί περισσότερο στην εξερεύνηση των δημιουργικών δυνατοτήτων των γεννητριών τεχνητής νοημοσύνης” και η περαιτέρω έμφαση στην εικόνα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον πλούτο των φωτογραφικών του γνώσεων». Σύμφωνα με τους κανονισμούς του διαγωνισμού, οι φωτογράφοι παρέχουν τις εγγυήσεις συμμετοχής τους.

«Η δημιουργική κατηγορία του ανοιχτού διαγωνισμού καλωσορίζει διάφορες πειραματικές προσεγγίσεις στη δημιουργία εικόνων από κυανότυπους και ακτινογράφους έως ψηφιακές πρακτικές αιχμής. Ως εκ τούτου, μετά την αλληλογραφία μας με τον Μπόρις και τις εγγυήσεις που παρείχε, θεωρήσαμε ότι η είσοδός του πληρούσε τα κριτήρια για αυτήν την κατηγορία και υποστηρίξαμε τη συμμετοχή του.

»Επιπλέον, ανυπομονούσαμε να συμμετάσχουμε σε μια πιο εμπεριστατωμένη συζήτηση σχετικά με αυτό το θέμα και καλωσορίσαμε την επιθυμία του Μπόρις για διάλογο προετοιμάζοντας ερωτήσεις για ένα ειδικό Q&A μαζί του για τον ιστότοπό μας.

»Καθώς αποφάσισε τώρα να αρνηθεί το βραβείο του, έχουμε αναστείλει τις δραστηριότητές μας μαζί του και, σύμφωνα με τις επιθυμίες του, τον απομακρύναμε από τον διαγωνισμό.

»Αναγνωρίζουμε τη σημασία αυτού του θέματος και τον αντίκτυπό του στη δημιουργία εικόνων σήμερα. Ανυπομονούμε να εξερευνήσουμε περαιτέρω αυτό το θέμα μέσω των διαφόρων καναλιών και προγραμμάτων μας και καλωσορίζουμε τη συζήτηση γύρω από αυτό. Ενώ στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης είναι σχετικά με καλλιτεχνικά πλαίσια δημιουργίας εικόνων, τα βραβεία ήταν πάντα και θα συνεχίσουν να είναι μια πλατφόρμα για την υπεράσπιση της αριστείας και των δεξιοτήτων των φωτογράφων και των καλλιτεχνών που εργάζονται στο μέσο».

(Με πληροφορίες του Guardian)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY