Τεχνολογια - Επιστημη

Τα social media προκαλούν στρες στους νέους

Τα «likes» και οι «ακόλουθοι» ρυθμίζουν την αυτοεκτίμηση και προκαλούν θλίψη

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
364444-753758.jpg

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκαλούν επιπρόσθετο στρες στα νέα παιδιά, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε πρόσφατα η βρετανική οργάνωση για την καταπολέμηση του εκφοβισμού, Ditch the Label. Η έρευνα διεξήχθη σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 10.000 νέων, ηλικίας μεταξύ 12 και 20 ετών. 

Εκ των ερωτηθέντων, το 40% δήλωσε ότι αισθάνεται άσχημα όταν κανείς από τους «φίλους» του δεν κάνει «like» στις «selfies», ενώ το 35% απάντησε ότι το επίπεδο της αυτοπεποίθησής του συνδέεται άμεσα από τον αριθμό των «ακολούθων» που έχει στα social media. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC, επικαλούμενο τα πορίσματα της έρευνας, το Instagram αποτελεί το μέσο το οποίο χρησιμοποιείται περισσότερο για την ανάρτηση κακόβουλων σχολίων. Περίπου το 7% των νέων που ερωτήθηκε, απάντησε ότι έχει πέσει θύμα εκφοβισμού μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής, 6% μέσω του Facebook, 5% μέσω του Snapchat και 2% μέσω του Twitter και του YouTube.

Από τη μεριά του το Instagram τονίζει σε ανακοίνωσή του ότι ενθαρρύνει τους χρήστες να αναφέρουν οποιοδήποτε περιεχόμενο εκφοβισμού. «Γνωρίζουμε ότι τα σχόλια που δημοσιεύονται από άλλους ανθρώπους μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο και για τον λόγο αυτόν επενδύσαμε πρόσφατα σε νέες τεχνολογίες, ώστε το Instagram να είναι ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον» δήλωσε η υπεύθυνη πολιτικής της εταιρείας Μισέλ Νάπτσαν.

Το διαδικτυακό bullying πάει... σύννεφο

Από την έρευνα προκύπτει ότι ο ψηφιακός εκφοβισμός είναι ευρέως διαδεδομένος, καθώς το 70% των ερωτηθέντων απάντησε ότι έχει ασκήσει κακόβουλη κριτική σε κάποιο άλλο άτομο στο Διαδίκτυο, ενώ το 17% δήλωσε ότι έχει πέσει θύμα ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Επιπλέον, ένας στους τρεις ερωτηθέντες δήλωσε ότι ζει με τον φόβο του cyber-bullying, με την εξωτερική του εμφάνιση να αποτελεί το πιο πιθανό θέμα για πικρόχολη κριτική.

Προσωπικά ζητήματα, συζήτηση κομμένη

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (47%) απάντησαν ότι δεν συζητούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θέματα που έχουν να κάνουν με την προσωπική τους ζωή, ενώ πολλοί από αυτούς γράφουν πολύ επιγραμματικά ορισμένα πράγματα για αυτή.

«Οι άνθρωποι έχουν την τάση να μεγαλοποιούν τις προσωπικότητές τους στο Διαδίκτυο και να αποκρύπτουν την πραγματικότητα» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του Ditch the Label, Λίαμ Χάκετ, προσθέτοντας ότι τα νέα παιδιά μεγαλώνουν πλέον σε μια «κουλτούρα ανταγωνισμού».

«Ο εκφοβισμός στο Διαδίκτυο εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι σήμερα» επεσήμανε. «Το Διαδίκτυο, όχι μόνο επαναπροσδιορίζει το κλίμα εκφοβισμού αλλά παράλληλα έχει σαφείς επιπτώσεις στην ταυτότητα, τη συμπεριφορά και την προσωπικότητα των νεαρών χρηστών» συμπλήρωσε. Ο ίδιος, μάλιστα, τόνισε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να διαθέσουν περισσότερους πόρους για τον έλεγχο των σχολίων που αναρτούν οι χρήστες τους και πως θα πρέπει να ανταποκρίνονται με πιο άμεσο τρόπο στις καταγγελίες. «Ζούμε σε μια κουλτούρα ανταγωνισμού, η οποία δυστυχώς αποτελεί το κλίμα στο οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά μας. Συχνά οι γονείς είναι εξίσου εθισμένοι και θα πρέπει να διερωτηθούν τι αντίκτυπο έχει αυτό στην οικογενειακή ζωή. Θα μπορούσε να είναι η ώρα για τους γονείς να πουν ότι υπάρχουν περισσότερα πράγματα στη ζωή από τα κοινωνικά δίκτυα και πως υπάρχει μια πιο όμορφη εικόνα που ο καθένας μπορεί να δει» κατέληξε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας έρχονται σε σχεδόν απόλυτη αντίθεση με πρόσφατη έκθεση του Ινστιτούτου Διαδικτύου της Οξφόρδης, η οποία δημοσιεύτηκε στις αρχές του τρέχοντος μήνα και υποστήριζε ότι ο διαδικτυακός εκφοβισμός είναι σχετικά σπάνιο φαινόμενο.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δέκα πράγματα που έκανα με το ChatGPT
Δέκα πράγματα που έκανα με το ChatGPT

Θέλοντας να τεστάρω τις δυνατότητες και τα όρια του εργαλείου, άρχισα να ζητάω συμβουλές θεωρώντας μάλλον απίθανο (και ηθικά απωθητικό) το να το χρησιμοποιήσω. Μέσα σε μισή ώρα είχα αγοράσει μηνιαία συνδρομή.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.