Ταξιδια

Το Ρέθυμνο του Ιάσονα Μανδηλά

«Ένα μέρος που πάντα θα έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου»

A.V. Guest
ΤΕΥΧΟΣ 749
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το Ρέθυμνο του Ιάσονα Μανδηλά

Ο τραγουδιστής, ηθοποιός & χορευτής Ιάσων Μανδηλάς γράφει για το δικό του Ρέθυμνο

◆Όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2017, πολύ πριν ξεκινήσω επαγγελματικά το τραγούδι και μπω στη δισκογραφία. Μόλις είχε ολοκληρωθεί η συμμετοχή μου ως παίκτης στο «So you think you can dance» και είχα ξεκινήσει να κάνω σεμινάρια χορού σε όλη την Ελλάδα, όπου μια μέρα μιλούσα με τη φίλη μου και συνάδελφο Δέσποινα Λαγουδάκη και για πλάκα λέγαμε πόσο ωραία θα ήταν να πήγαινα στην Κρήτη να τη δω. Λίγες μέρες μετά με κάλεσε και μου είπε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για να πάω να διδάξω χορό στο Ρέθυμνο, απ’ όπου κατάγεται, και εννοείται πως δέχτηκα αμέσως.

Θυμάμαι να φτάνω στο Ηράκλειο και να κατευθύνομαι προς τα ΚΤΕΛ. Πραγματικά καταλάβαινες από την πρώτη στιγμή ότι ο αέρας στην Κρήτη είναι διαφορετικός. Πλησιάζοντας το Ρέθυμνο θυμάμαι να βλέπω δεξιά μου τα κρυστάλλινα καταγάλανα νερά και από αριστερά την πράσινη φύση και πραγματικά μαγεύτηκα. Κατέβηκα στην παλιά πόλη όπου με περίμενε η Δέσποινα, ήμουν με όλα τα πράγματα στα χέρια αλλά δεν ήθελα να χάσω ούτε ένα λεπτό και κατευθείαν πήγαμε για βόλτα εκεί. Η ατμόσφαιρα, ο κόσμος, τα γραφικά σοκάκια ήταν κάτι το απερίγραπτο. Φτάσαμε στην παραλία και καθίσαμε κατευθείαν για φαγητό. Άλλωστε όποιος με γνωρίζει καλά, ξέρει ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνω σε ένα μέρος που δεν έχω ξαναπάει, είναι να πάω να φάω.

Το Ρέθυμνο του Ιάσονα Μανδηλά

Το τραπέζι ήταν πάνω στη κύμα κάτω από το κάστρο της Φορτέτζας. Παραγγείλαμε ρακή. Το φαγητό ήταν το πιο ωραίο που έχω δοκιμάσει στη ζωή μου, ο κόσμος γύρω μας έξω καρδιά, γεμάτοι ενέργεια και ζωή, ένιωθα πραγματικά σαν στο σπίτι μου. Λίγο αργότερα ανεβήκαμε σπίτι, πάνω στο λόφο, με ένα μπαλκόνι που έβλεπε την Φορτέτζα και με πανοραμική θέα του Ρεθύμνου, μια εικόνα σαν ζωγραφιά. Το απόγευμα, αφού τελειώσαμε με τα σεμινάρια, κατεβήκαμε και περπατήσαμε όλο τον πεζόδρομο παραλιακά της πόλης με ένα παγωτό στο χέρι και κάναμε μια βουτιά στην θάλασσα. Είναι πραγματικά εκπληκτικό που σε απόσταση πέντε λεπτών από την πόλη, υπάρχει παραλία με τόσο καθαρά νερά.

Όταν βράδιασε, με πήγαν για ποτό στα Ρακάδικα στο παλιό τζαμί, μέσα σε μια ατμόσφαιρα ηλεκτρισμένη από την ενέργεια του κόσμου, όπου όλοι ήταν τόσο φιλικοί, σαν να είσαι σε οικογένεια. Μετά από πολλή ρακή, δύσκολα λες όχι σε Κρητικό αν θέλει να σε κεράσει, η βραδιά έκλεισε με τις φημισμένες κρέπες. Ευτυχώς το επόμενο πρωί είχαμε λίγο χρόνο και βρήκα την ευκαιρία να πάρουμε το αυτοκίνητο και να κατευθυνθούμε προς το νότιο Ρέθυμνο. Είχα ακούσει για την Καλυψώ αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ την ομορφιά αυτής της παραλίας. Από τα πιο όμορφα μέρη που έχω δει ποτέ στη ζωή μου. Το τοπίο ονειρικό, τα νερά πανέμορφα, ήταν κάτι που δεν είχα δει. Είναι από τα μέρη που πραγματικά πρέπει να επισκεφτεί κάποιος έστω μια φορά στη ζωή του.

Όταν φύγαμε κατευθυνθήκαμε πάλι προς την πόλη, αυτή τη φορά στο Ενετικό λιμάνι. Αυτό που μπορώ να πω ότι είναι το αγαπημένο μου μέρος της πόλης. Καθίσαμε μέχρι να πέσει ο ήλιος. Δυστυχώς κάπου εκεί έπρεπε να τελειώσουν οι διακοπές μου σε αυτή την πανέμορφη πόλη. Είναι ένα μέρος που πάντα θα έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου και κάθε χρόνο προσπαθώ να επισκέπτομαι έστω για μερικές μέρες.

*Ο Ιάσων Μανδηλάς  είναι τραγουδιστής, ηθοποιός & χορευτής. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το single του «Μόνο Εσένα» σε μουσική & στίχους του Λεωνίδα Σώζου.