Περιβαλλον

Ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη

​Πώς θα είναι άραγε ο κόσμος μας σε είκοσι χρόνια από σήμερα;

41535-93522.jpg
Βασιλική Γραμματικογιάννη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
342169-711301.jpg

​Πώς θα είναι άραγε ο κόσμος μας σε είκοσι χρόνια από σήμερα, με τις τεράστιες αλλαγές που έρχονται από το πεδίο της τεχνολογίας; Από τα έξυπνα κινητά που πιθανόν θα είναι ενσωματωμένα πάνω μας, τα αυτοκίνητα που δεν θα χρειάζονται οδηγό, τα ρομπότ που θα κάνουν όλες τις δουλειές ακόμα και την αναπαραγωγή τους, η τεχνολογία φαίνεται να αυτονομείται και να μην χρειάζεται τον άνθρωπο για να λειτουργήσει. Πως τοποθετείται κανείς απέναντι σε αυτή την αυτονόμηση της τεχνολογίας;

Το ερώτημα αυτό απασχόλησε τους ευρωβουλευτές οι οποίοι με ψήφισμα ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταθέσει νομοθετική πρόταση για τη θέσπιση πανευρωπαϊκών κανόνων για τον αναπτυσσόμενο κλάδο της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης. Για παράδειγμα αν κάποιο αυτόνομο αυτοκίνητο προκαλέσει ατύχημα ποιος είναι υπεύθυνος; Θα πρέπει να υπάρχει κάποια νομοθεσία που να αποσαφηνίζει τέτοια ζητήματα ευθυνών, και θα πρέπει αυτή η νομοθεσία να είναι ευρωπαϊκή. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη κάποιες χώρες έχουν αρχίσει να σχεδιάζουν ρυθμιστικά πρότυπα για τη ρομποτική, γεγονός που δημιουργεί ανησυχίες ότι αντί η Ευρώπη να αναλάβει ηγετικό ρόλο στον καθορισμό των προτύπων αυτών, θα βρεθεί αναγκασμένη να ακολουθήσει ότι τρίτες χώρες.    

Ωστόσο, σημαντικά είναι και τα θέματα δεοντολογίας που απασχολούν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ποιες θα είναι οι συνέπειες από την απώλεια θέσεων εργασίας από την εξέλιξη των ρομπότ; Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Επιτροπή να αναλύσει όλες αυτές τις δυνητικές εξελίξεις. Ζητούν επίσης από την Επιτροπή να εξετάσει και θα ηθικά ζητήματα που θα προκύψουν αν δεν υπάρχει κώδικας δεοντολογίας που να διασφαλίζει ότι από τον σχεδιασμό ακόμη ενός ρομπότ θα πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί για την προστασία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της ιδιωτικής ζωής.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά επίσης από την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός ευρωπαϊκού οργανισμού για τη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη, που να παρέχει εμπειρογνωμοσύνη σε ρυθμιστικά και δεοντολογικά θέματα τόσο σε επίπεδο Ένωσης όσο και σε επίπεδο κρατών μελών.

Η εισηγήτρια της πρότασης Mady Delvaux από το Λουξεμβούργο και από την ομάδα των Σοσιαλιστών δήλωσε σχετικά: « Παρότι χαίρομαι που η ολομέλεια ενέκρινε την έκθεση μου για τη ρομποτική, είμαι επίσης απογοητευμένη που ο δεξιός συνασπισμός των πολιτικών ομάδων του ΕΛΚ, των Φιλελευθέρων και των Ευρωπαίων Συντηρητικών και Μεταρρυθμιστών αρνήθηκε να λάβει υπόψη τις πιθανές αρνητικές συνέπειες στην αγορά εργασίας. Απέρριψαν μια ανοιχτόμυαλη και μακρόπνοη συζήτηση και, κατά συνέπεια δεν έλαβαν υπόψη τις ανησυχίες των πολιτών μας».     

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Από τις ΑΠΕ στο υδρογόνο
Από τις ΑΠΕ στο υδρογόνο

Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις

Μια σημαντική υποθαλάσσια ανακάλυψη για τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Ιαπωνίας
Μια σημαντική υποθαλάσσια ανακάλυψη για τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Ιαπωνίας

Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.