Νέα χαμηλότερα όρια στους ρύπους, στην Ευρώπη
Με τη νέα νομοθεσία προβλέπεται να μειωθούν οι επιπτώσεις στην υγεία κατά 50% μέχρι το 2030
Πάνω από 400.000 πρόωρους θανάτους προκάλεσε η ατμοσφαιρική ρύπανση το 2010 στους κατοίκους των πόλεων της ΕΕ, ενώ μεγάλες ήταν και οι συνέπειες για τα εδάφη και τα οικοσυστήματα Natura 2000. Το οικονομικό κόστος από την έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση κυμαίνεται μεταξύ 330-940 δις ευρώ από τις χαμένες ημέρες εργασίες, το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης, την απώλεια των καλλιεργειών ακόμη και τις ζημιές στα κτίρια που προκαλεί η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Για τους λόγους αυτούς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη μείωση των επιτρεπόμενων εθνικών ορίων για τις εκπομπές βασικών ρύπων μέχρι το 2030. Η νέα νομοθεσία ορίζει τις εθνικές δεσμεύσεις για τη μείωση των ρύπων που προέρχονται από τις μεταφορές, από τη βιομηχανία, από τη θέρμανση, από τη γεωργία, από τους τομείς παραγωγής ενέργειας ακόμη και από τα απόβλητα. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος με τη νέα νομοθεσία προβλέπεται να μειωθούν οι επιπτώσεις στην υγεία κατά 50% μέχρι το 2030.
«Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η υπ’αριθμόν ένα περιβαλλοντική αιτία θανάτου στην ΕΕ. Το πολιτικό σκηνικό έχει αλλάξει δραματικά κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών με το ζήτημα της ποιότητας του αέρα να βρίσκεται πλέον ψηλά στη δημόσια ατζέντα σε συνδυασμό με το σκάνδαλο της Volkswagen και το ζήτημα των εκπομπών ρύπων των οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Ίσως έχουμε επικεντρωθεί τόσο πολύ την τελευταία δεκαετία στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που παραμελήσαμε την ποιότητα του αέρα. Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτή η απόφαση είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν είναι η τέλεια λύση, αλλά θα οδηγήσει σε μεγάλο βαθμό στην βελτίωση της υγείας των πολιτών μας» ανέφερε η εισηγήτρια του ΕΚ κ. Julie Girling.
Σύμφωνα με το νέο νόμο θα πρέπει να εντοπίζονται οι πηγές από τις οποίες προέρχεται η ατμοσφαιρική ρύπανση και να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα μείωσης της. Ένα παράδειγμα είναι η ρύπανση που προέρχεται από τα αυτοκίνητα οι μετρήσεις να αφορούν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης και όχι τις εργαστηριακές, μετά από την αποτυχία που είχε αυτό το σύστημα όπως αποδείχτηκε όχι μόνο με το σκάνδαλο της VW αλλά και στα δοκιμαστικά τεστ για τα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας με κινητήρες diesel.
Στην Ελλάδα πέρα από την κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις πόλεις, που θα πρέπει να επανεξεταστεί, θα πρέπει να δούμε σοβαρά και την απαγόρευση της χρήσης χημικών από την αστυνομία, που έχει γίνει καθημερινή κατάσταση, με το κέντρο της Αθήνας να μυρίζει μονίμως δακρυγόνα. Κανείς δεν έχει σκεφτεί και δεν έχει δώσει τη πρέπουσα σημασία για τις συνέπειες που έχει αυτή η αλόγιστη χρήση υγεία των κατοίκων της πόλης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.