Περιβαλλον

Νέα χαμηλότερα όρια στους ρύπους, στην Ευρώπη

Με τη νέα νομοθεσία προβλέπεται να μειωθούν οι επιπτώσεις στην υγεία κατά 50% μέχρι το 2030

41535-93522.jpg
Βασιλική Γραμματικογιάννη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
334054-692927.jpg

Πάνω από 400.000  πρόωρους θανάτους προκάλεσε η ατμοσφαιρική ρύπανση το 2010 στους κατοίκους των πόλεων της ΕΕ, ενώ μεγάλες ήταν και οι συνέπειες για τα εδάφη και τα οικοσυστήματα Natura 2000.  Το οικονομικό κόστος από την έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση κυμαίνεται μεταξύ 330-940 δις ευρώ από τις χαμένες ημέρες εργασίες, το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης, την απώλεια των καλλιεργειών ακόμη και τις ζημιές στα κτίρια που προκαλεί η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Για τους λόγους αυτούς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη μείωση των επιτρεπόμενων εθνικών ορίων για τις εκπομπές βασικών ρύπων μέχρι το 2030. Η νέα νομοθεσία ορίζει τις εθνικές δεσμεύσεις για τη μείωση των ρύπων που προέρχονται από τις μεταφορές, από τη βιομηχανία, από τη θέρμανση, από τη γεωργία, από τους τομείς παραγωγής ενέργειας ακόμη και από τα απόβλητα. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος με τη νέα νομοθεσία προβλέπεται να μειωθούν οι επιπτώσεις στην υγεία κατά 50% μέχρι το 2030.

«Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η υπ’αριθμόν ένα περιβαλλοντική αιτία θανάτου στην ΕΕ. Το πολιτικό σκηνικό έχει αλλάξει δραματικά κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών με το ζήτημα της ποιότητας του αέρα να βρίσκεται πλέον ψηλά στη δημόσια ατζέντα σε συνδυασμό με το σκάνδαλο της Volkswagen και το ζήτημα των εκπομπών ρύπων των οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Ίσως έχουμε επικεντρωθεί τόσο πολύ την τελευταία δεκαετία στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που παραμελήσαμε την ποιότητα του αέρα. Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτή η απόφαση είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν είναι η τέλεια λύση, αλλά θα οδηγήσει σε μεγάλο βαθμό στην βελτίωση της υγείας των πολιτών μας» ανέφερε η εισηγήτρια του ΕΚ κ. Julie Girling.

Σύμφωνα με το νέο νόμο θα πρέπει να εντοπίζονται οι πηγές από τις οποίες προέρχεται η ατμοσφαιρική ρύπανση και να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα μείωσης της. Ένα παράδειγμα είναι η ρύπανση που προέρχεται από τα αυτοκίνητα οι μετρήσεις να αφορούν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης και όχι τις εργαστηριακές, μετά από την αποτυχία που είχε αυτό το σύστημα όπως αποδείχτηκε όχι μόνο με το σκάνδαλο της VW αλλά και στα δοκιμαστικά τεστ για τα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας με κινητήρες diesel.

Στην Ελλάδα πέρα από την κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις πόλεις, που θα πρέπει να επανεξεταστεί, θα πρέπει να δούμε σοβαρά και την απαγόρευση της  χρήσης χημικών από την αστυνομία, που έχει γίνει καθημερινή κατάσταση, με το κέντρο της Αθήνας να μυρίζει μονίμως δακρυγόνα. Κανείς δεν έχει σκεφτεί και δεν έχει δώσει τη πρέπουσα σημασία για τις συνέπειες που έχει αυτή η αλόγιστη χρήση υγεία των κατοίκων της πόλης.      

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μια σύντομη Ιστορία της κλιματικής πολιτικής
Μια σύντομη ιστορία της κλιματικής πολιτικής

Πολύς κόσμος θεωρεί ότι η αύξηση της θερμοκρασίας και των βροχοπτώσεων είναι μια μάλλον θετική προοπτική για περιοχές που πάσχουν από εποχική ξηρασία και μικρή ανάπτυξη της βλάστησης. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY