Κάθε χρόνο τουλάχιστον 1 δις πουλερικά και περίπου 37 εκατομμύρια άλλα ζώα όπως βοοειδή, χοίροι και πρόβατα μεταφέρονται με φορτηγά στις χώρες τις ΕΕ και σε τρίτες χώρες. Οι συνθήκες μεταφοράς τους είναι άθλιες και απάνθρωπες. Τα ζώα είναι στοιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο σε ένα ταξίδι που μπορεί να κρατήσει πολλές μέρες. Εκτεθειμένα στην εξουθένωση, στην αφυδάτωση και στους σοβαρούς τραυματισμούς πολλά απ’ αυτά οδηγούνται στο θάνατο πριν φτάσουν στον προορισμό τους.
Ο υφιστάμενος ευρωπαϊκός κανονισμός για την μεταφορά των ζώων έχει πολλές ελλείψεις με αποτέλεσμα τα ζώα να είναι απροστάτευτα. Για το λόγο αυτό το 2014 οι κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Ολλανδίας και της Δανίας υπέβαλλαν επίσημο αίτημα στην ΕΕ για την αναθεώρηση του κανονισμού. Αργότερα το 2015 ακολούθησε και η Σουηδία ενώ όλο και περισσότεροι επαγγελματίες ζητούν αλλαγές στον κανονισμό ώστε να αναβαθμιστεί και η αγορά των τροφίμων, αφού άσχημες συνθήκες διαβίωσης και μεταφοράς των ζώων έχουν συνέπειες και στην ποιότητα του κρέατος. Και οι ευρωπαίοι πολίτες όμως ζητούν μεγαλύτερη προστασία των ζώων. Σύμφωνα με το τελευταίο ευρωβαρόμετρο το 94% των πολιτών πιστεύει πως η προστασία της ευζωίας των κτηνοτροφικών ζώων είναι σημαντική και θα έπρεπε να είναι πιο ισχυρή, ενώ το 64% ζητά μεγαλύτερη ενημέρωση για τη μεταχείριση τους.
Παρ’ όλο όμως που υπάρχει η πίεση και των κυβερνήσεων που αναφέραμε αλλά και των πολιτών, η ΕΕ δεν αλλάζει την στάση της για την αναθεώρηση του κανονισμού, υποστηρίζοντας ότι «μια σταθερή νομική κατάσταση θα επιτρέψει στα κράτη μέλη και τους εμπλεκόμενους φορείς να εστιάσουν στην εφαρμογή εντός ενός σταθερού νομοθετικού πλαισίου».
Οι Ευρωπαϊκές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις για να αναδείξουν τις αδυναμίες του υφιστάμενου κανονισμού αλλά και να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες ξεκίνησαν την κοινή εκστρατεία #Stop The Trucks. Η εκστρατεία ζητά να μειωθεί αρχικά η μεταφορά των ζωντανών ζώων και σταδιακά να σταματήσει εντελώς. Η διευθύντρια του Eurogroup for Animals, Reineke Hameleers αναφέρει για την εκστρατεία. «Αν και γνωρίζουμε ότι δεν θα σταματήσουμε τη μεταφορά ζωντανών ζώων σε μεγάλες αποστάσεις εν μια νυκτί, πιστεύουμε ότι εμπλέκοντας τους πολίτες και τις επιχειρήσεις που, όπως εμείς, μπορούν να δουν το όφελος της μετάβασης σε εμπόριο κρέατος και όχι ζώντων ζώων, θα καταφέρουμε να σταματήσουμε τα φορτηγά συνολικά.
Στην Ελλάδα την εκστρατεία τρέχει η Animal Action (Δράση για τα Ζώα στην Ελλάδα), μέλος τoυ Eurogroup for Animals. Η διευθύντρια της Animal Action και μέλος της Ομάδας Εργασίας του Eurogroup για τις Μεταφορές, κ. Δάφνη Μαυρογιώργου θα μας πει σχετικά με τις συνθήκες μεταφοράς των ζώων. «Δυστυχώς διεξάγονται ελάχιστοι έλεγχοι και μόλις το 1% των ελέγχων πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της ίδιας της οδικής μεταφοράς. Οι υφιστάμενες ανησυχίες σχετικά με τους χρόνους ταξιδιού, τις συνθήκες μεταφοράς και εφαρμογής μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο όταν ενημερωθούν και αναθεωρηθούν τα υφιστάμενα πρότυπα και προωθηθούν αλυσίδες τροφίμων με σφαγή και πάχυνση ζώων όσο το δυνατόν πλησιέστερα στον τόπο γέννησης».
Οι πολίτες και οι καταναλωτές ωστόσο έχουν τη δύναμη να πιέσουν να σταματήσει το μαρτύριο των ζώων αγοράζοντας μόνο ντόπιο κρέας αλλά και περιορίζοντας την κατανάλωση του. «Οι περισσότεροι καταναλωτές θέλουν να ξέρουν πως έφτασαν τα γαλακτοκομικά και το κρέας τους από το αγρόκτημα στο τραπέζι, αλλά δυστυχώς δεν εισακούονται από την αγορά και τους πολιτικούς. Θα πρέπει επιτέλους οι καταναλωτές να μπορούν να επιλέγουν εύκολα το τοπικό κρέας που είναι υψηλότερης κοινωνικής πρόνοιας και έχει πρόσθετα οφέλη για το περιβάλλον, αλλά πάνω απ’ όλα για την ευημερία εκατομμυρίων ζώων» καταλήγει η κ. Μαυρογιώργου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.