- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
11n εκστρατεία της ΑΜΚΕ: «Με Οδηγό το Διαβήτη»
25 αδιάγνωστα περιστατικά διαβήτη και νεφρικής νόσου και δεκάδες αρρύθμιστοι διαβητικοί μια ανάσα από την Αθήνα
Η εκστρατεία εστίασε στη συνύπαρξη του διαβήτη και της παχυσαρκίας με τα καρδιαγγειακά νοσήματα
Δεκατρείς ανθρώπους που είχαν διαβήτη και δεν το γνώριζαν, δώδεκα άτομα που ο διαβήτης τους είχε προκαλέσει νεφρική βλάβη και το αγνοούσαν, αλλά και δεκάδες παραμελημένα περιστατικά διαβήτη ανακάλυψε η ομάδα της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας (ΑΜΚΕ) «Με Οδηγό το Διαβήτη» κατά τη φετινή, 11η εκστρατεία της στα νησιά του Αργοσαρωνικού: νησιά τόσο κοντά στην Αθήνα, αλλά τόσο μακριά από εξειδικευμένες δομές και υπηρεσίες υγείας.
Από τις 23 έως τις 30 Μαΐου το σκάφος της ΑΜΚΕ Με Οδηγό το Διαβήτη έδεσε σε πέντε νησιά του Αργοσαρωνικού και πρόσφερε δωρεάν υπηρεσίες υγείας και ενημέρωση για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του διαβήτη σε κατοίκους έως και 92 ετών. Την ενδέκατη εκστρατεία στα νησιά του Αργοσαρωνικού υποστήριξε και φέτος ως χρυσός χορηγός η Boehringer Ingelheim.
Η εκστρατεία εστίασε στη συνύπαρξη του διαβήτη και της παχυσαρκίας με τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τις σημαντικές τους επιπτώσεις στην υγεία των νεφρών και των αγγείων. Μιας συνύπαρξης που πλέον αναφέρεται ως καρδιο-νεφρο-μεταβολικό σύνδρομο και αναδεικνύεται σε μία από τις σύγχρονες προκλήσεις δημόσιας υγείας.
Στο πλαίσιο της δράσης, οι κάτοικοι των νησιών είχαν πρόσβαση σε μια σειρά από δωρεάν προληπτικές ιατρικές εξετάσεις. Μέρος του διαγνωστικού πλαισίου της εκστρατείας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο ιδιαίτερα σημαντικές εξετάσεις. Συγκεκριμένα, τον προσδιορισμό της αλβουμινουρίας μέσω της εξέτασης ούρων (uACR), η οποία αποτελεί τον πλέον αξιόπιστο δείκτη πρώιμης νεφρικής βλάβης και έναν από τους ισχυρότερους προγνωστικούς παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, καθώς και τη μέτρηση της κρεατινίνης, με ταυτόχρονο υπολογισμό του eGFR για την ακριβή εκτίμηση της νεφρικής λειτουργίας.
Οι εξετάσεις αυτές ενδείκνυνται ιδιαιτέρως για άτομα υψηλού καρδιο-νεφρο-μεταβολικού κινδύνου, όπως ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, αρτηριακή υπέρταση, παχυσαρκία, δυσλιπιδαιμία ή/και ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου. Ο συστηματικός έλεγχος των συγκεκριμένων βιοδεικτών επιτρέπει την έγκαιρη ανίχνευση της χρόνιας νεφρικής νόσου σε υποκλινικά στάδια και συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση της νοσηρότητας και των επιπλοκών. Η διενέργεια εξετάσεων για τη λειτουργία των νεφρών, που πραγματοποιήθηκε φέτος για πρώτη φορά στους ασθενείς που είχαν ένδειξη, ήταν επίσης αποκαλυπτική, αφού διαγνώστηκαν 12 ασθενείς που είχαν ήδη υποστεί μόνιμη νεφρική βλάβη.
Ο Δημήτρης Αναγνωστάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Boehringer Ingelheim Ελλάδος, δήλωσε: «Η πρόληψη αποτελεί τον πιο ουσιαστικό τρόπο να προστατεύουμε την υγεία των ανθρώπων και να μειώνουμε τις επιπτώσεις σοβαρών χρόνιων παθήσεων. Η συμμετοχή μας στην εκστρατεία “Με Οδηγό το Διαβήτη” αντανακλά τη δέσμευσή μας να στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες και να συμβάλλουμε σε μια πιο ισότιμη και αποτελεσματική δημόσια υγεία». Η Boehringer Ingelheim Hellas θα συνεχίσει να στηρίζει δράσεις που προάγουν την πρόληψη, την ενημέρωση και την έγκαιρη διάγνωση, συμβάλλοντας στη μείωση των επιπτώσεων του καρδιο-νεφρο-μεταβολικού συνδρόμου και στη βελτίωση της δημόσιας υγείας».
Η εκστρατεία πραγματοποιήθηκε –και φέτος– υπό την αιγίδα της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας και την επιστημονική υποστήριξη της Ελληνικής Διαβητολογικής Εταιρείας.
Ο Μανώλης Μιτάκης, Head of Communications & Public affairs Boehringer Ingelheim Ελλάς με τον Αναστάση Τσαρούχα, νοσηλευτή, εθελοντή της 11ης εκστρατείας