- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Αν καταναλώνεις αλκοόλ στη μέση ηλικία, μειώνεις τον κίνδυνο άνοιας
Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη
Οι άνθρωποι που δεν πίνουν καθόλου αλκοόλ ως μεσήλικες, ιδίως κρασί, αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν άνοια στην τρίτη ηλικία, σε σχέση με όσους καταναλώνουν με μέτρο, σύμφωνα με μια νέα βρετανο-γαλλική επιστημονική μελέτη.
Η πλήρης αποχή από το αλκοόλ σχετίζεται με μια μέση αύξηση κατά 45% της πιθανότητας εμφάνισης άνοιας, σε σχέση με όσους πίνουν έως ενάμισι μπουκάλι κρασί την εβδομάδα. Αν όμως κανείς πίνει παραπάνω, τότε ο κίνδυνος άνοιας αυξάνεται σε βάθος χρόνου.
Και όσο παραπάνω πίνει μετά από ένα όριο, τόσο η πιθανότητα άνοιας αυξάνεται. Το όριο αυτό είναι οι 14 μονάδες αλκοόλ την εβδομάδα.
Καθώς μία μονάδα ισοδυναμεί με 10 ml ή 8 γραμμάρια καθαρού αλκοόλ, σε ένα μεγάλο ποτήρι κρασί των 250 ml (σχεδόν το ένα τρίτο του μπουκαλιού) περιέχονται περίπου τρεις μονάδες αλκοόλ.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (UCL) και του γαλλικού Ινστιτούτου Υγείας INSERM, με επικεφαλής την επιδημιολόγο δρα Σεβερίν Σαμπιά, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό "British Medical Journal", ανέλυσαν στοιχεία για 9.087 άτομα ηλικίας 35 έως 55 ετών, εκ των οποίων 397 εμφάνισαν άνοια σε διάστημα 23 ετών.
Διαπιστώθηκε ότι όσο πιο μακρόχρονη ήταν η πλήρης αποχή από το αλκοόλ ενός ανθρώπου, τόσο μεγαλύτερος ήταν και ο κίνδυνος κατοπινής άνοιας.
Έτσι όσοι δεν έβαζαν σταγόνα αλκοόλ στο στόμα τους πολύ πριν την μέση ηλικία, είχαν 67% μεγαλύτερη πιθανότητας άνοιας.
«Δείξαμε ότι τόσο η μακρόχρονη αποχή από το αλκοόλ όσο και η υπερβολική κατανάλωσή του μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο άνοιας», δήλωσαν οι ερευνητές και επεσήμαναν ότι η πρόληψη πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα με δεδομένο ότι τα περιστατικά άνοιας παγκοσμίως αναμένεται να τριπλασιασθούν έως το 2050.
Η μελέτη βρήκε, επίσης, ότι όσοι απέχουν ολοκληρωτικά από το αλκοόλ, κινδυνεύουν περισσότερο από διαβήτη και καρδιοπάθεια, δύο παθήσεις που αποτελούν παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση άνοιας.
Ορισμένες προηγούμενες μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι η λελογισμένη κατανάλωση αλκοόλ μειώνει την χοληστερίνη και την αρτηριακή πίεση, προστατεύοντας έτσι έναντι του διαβήτη και των καρδιαγγειακών κινδύνων.
Πάντως, οι ερευνητές είπαν ότι θεωρούν πρόωρο να συμβουλεύσουν όποιον δεν πίνει καθόλου αλκοόλ, να αρχίσει να πίνει, ιδίως αν έχει ιστορικό βαριάς κατανάλωσης στο παρελθόν.
Επίσης επεσήμαναν ότι ακόμη και η μικρή κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για άλλες παθήσεις όπως ο καρκίνος, συνεπώς είναι δύσκολο να θεωρηθεί επίσημα ως τελείως ασφαλής η κατανάλωση αλκοόλ.
«Προς το παρόν δεν βρισκόμαστε ακόμη στο σημείο όπου μπορούμε να πούμε ότι η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο είναι καλή για τον εγκέφαλο, όμως είναι καλό ότι εντοπίσαμε ένα 'κατώφλι' πέρα από το οποίο οι πιθανότητες άνοιας αυξάνονται» δήλωσε η Σαμπιά, σύμφωνα με τις βρετανικές «Ιντιπέντεντ» και «Τέλεγκραφ».
Δείτε ολόκληρη την έρευνα εδώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.