Αυτοκινηση

Αφιέρωμα Αυτοκίνητο: Το μέλλον της Αυτοκίνησης

Πού πάνε λοιπόν τα αυτοκίνητα; Θα μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε την εξέλιξή τους;

Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 871
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Συνήθως για να καταδείξουμε τις εξελίξεις στον πλανήτη μας αναφερόμαστε στις όσες σημαντικές αλλαγές έγιναν μέσα σε κάποιες ενεργές δεκαετίες της ζωής μας. Πλέον, και συγκεκριμένα στον χώρο της αυτοκίνησης, τα δεδομένα των εξελίξεων αλλάζουν με απίστευτη ταχύτητα την οποία αντιμετωπίζουμε με ένα μίγμα άρνησης και δυσπιστίας… Πλην όμως αυτά τα «μίγματα» μας απασχόλησαν –και σε άλλους τομείς– στο πρόσφατο παρελθόν και είδαμε ότι τελικά, θέλουμε δεν θέλουμε, προσαρμοζόμαστε. Το ζόρικο στην υπόθεση είναι «όταν δεν θέλουμε»… Γιατί για αρκετό κόσμο, η εξέλιξη δεν συνεπάγεται αυθωρεί και παραχρήμα θετικό πρόσημο για τη ζωή μας…

Πού πάνε λοιπόν τα αυτοκίνητα; Θα μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε την εξέλιξή τους;

Με περισσότερες από 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα στο σύγχρονο αυτοκίνητο, οι προηγμένες λειτουργίες λογισμικού δοκιμάζουν τα όρια του υλικού του υπολογιστή κάτω από το καπό. Και τα δικά μας «νεύρα» για την ταχύτητα εξοικίωσης σχετικά με τα όσα πρέπει να μάθουμε και να διαχειριστούμε.
Και βάση των προβλέψεων των ειδικών στην αυτοκίνηση, μόνο χειρότερα θα γίνουν: ηλεκτρικά, συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα θα καταβροχθίσουν ακόμη περισσότερη υπολογιστική ισχύ στο μέλλον.

Γιατί έχει σημασία: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν επείγουσα ανάγκη επανασχεδιασμού της ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής των οχημάτων τους –ουσιαστικά του εγκεφάλου και του κεντρικού νευρικού τους συστήματος– για να χειριστούν την επίθεση προηγμένων χαρακτηριστικών που μια μέρα θα επιτρέψουν στα αυτοκίνητα να μιλάνε μεταξύ τους και να οδηγούν μόνα τους.

Τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν συνήθως έως και 100 ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου (ECU), η καθεμία αφιερωμένη σε μια ξεχωριστή λειτουργία – τον κινητήρα, τους ενεργοποιητές παραθύρων ή το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, για παράδειγμα. Καθώς τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο εξελιγμένα, όλα αυτά τα ECU, μαζί με την καλωδίωση και το τροφοδοτικό που χρειάζονται, έχουν μετατραπεί σε ένα δυσκίνητο και ακριβό χάος που είναι αναποτελεσματικό και υπερβολικά περίπλοκο.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντικαθιστούν όλες αυτές τις ECU με κεντρικές πλατφόρμες υπολογιστών που συνδέονται με το cloud. Αλλά μια πρόκληση είναι να διατηρούνται τα συστήματα infotainment χωριστά από αυτά που ελέγχουν το αυτοκίνητο.

Εν κατακλείδι. Εάν το αυτοκίνητο εξελιχθεί με τον τρόπο που εξελίσσονται τα κινητά τηλέφωνα, οι υπολογιστές και τα κέντρα δεδομένων, θα μπορούσε να υπάρξει ένα μονόπλευρο μονοπώλιο με λίγους νικητές και πολλούς ηττημένους, προειδοποιεί η KPMG σε νέα έκθεση.

Βλέπετε, στο μέλλον τα αυτοκίνητα δεν θα εκτιμώνται από το τι υπάρχει κάτω από το καπό, αλλά από τις δυνατότητες ασφάλειας, άνεσης, ψυχαγωγίας και αυτόνομης οδήγησης που παρέχουν στους καταναλωτές με δυνατότητα λογισμικού.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ