Ελλαδα

Τι είδαμε στην ξενάγηση στο Ελληνικό

Τα έργα που θα αναδείξουν την Αθηναϊκή Ριβιέρα σε διεθνή προορισμό

efterpi-mouzakiti.jpg
Ευτέρπη Μουζακίτη
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
The Ellinikon Commercial Hub
The Ellinikon Commercial Hub

Ελληνικό: Ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του, οι εξελίξεις της μεγάλης ανάπλασης της Lamda Development και τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη

Πρώτη ημέρα του Μαρτίου και κατηφορίζω προς το Ελληνικό. Κόκκινη γραμμή μετρό, τερματικός σταθμός Ελληνικό και σε 5 λεπτά βρίσκομαι στην κεντρική είσοδο του Ellinikon Experience Park, ένα εντυπωσιακό πάρκο που εξέπληξε ευχάριστα τους Αθηναίους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας τα Χριστούγεννα.  

Η περιήγηση μας άλλωστε ξεκινά από εκεί. Το Experience Park, ένα αστικό πάρκο 70 στρεμμάτων, επιδιώκει να γίνει μια πράσινη όαση και διέξοδος από την πόλη και την πολύβουη καθημερινότητά της. Την ξενάγηση αναλαμβάνει ο Γενικός Διευθυντής της Ελληνικό Α.Ε., Ευάγγελος Πέρπερας, σε μια διαδρομή που περιλαμβάνει το Canoe Kayak, στο πιο ψηλό σημείο του οικοπέδου, που υπάρχει ορατότητα σχεδόν όλου του πάρκου και συνεχίζεται με τις πρώην ολυμπιακές εγκαταστάσεις.

Το πιό ψηλό σημείο στο Ελληνικό, που έχει ορατότητα σε όλο το πάρκο.
© Ευτέρπη Μουζακίτη / Athensvoice

Ο κ. Πέρπερας ανέφερε πως από τα 425 κτίρια που υπάρχουν εντός του χώρου του Ελληνικού, έχουν ήδη γκρεμιστεί πάνω από 200. Πέραν των διατηρητέων και κάποια κτίρια κοινής ωφέλειας, θα παραμείνουν 50 κτίρια. Τόνισε δε, πως από τα υλικά από κτίρια που κατεδαφίζονται, διαχωρίζονται προσεκτικά και ανακυκλώνονται, ενώ κάποια υλικά όπως το σκυρόδεμα, μεταφέρονται για επεξεργασία, ούτως ώστε να χρησιμοποιηθούν στα μελλοντικά έργα. Σημείωσε μάλιστα πως γίνεται προσεκτική καθαίρεση για το γήπεδο μπάσκετ και το κτίριο ξιφασκίας, καθώς τα υλικά θα μεταφερθούν και θα χρησιμοποιηθούν για έναν αθλητικό χώρο στα Ιωάννινα.

Ξενάγηση στους χώρους του Ελληνικού.
© Ευτέρπη Μουζακίτη / Athens Voice

Επόμενη στάση στη Μαρίνα του Αγίου Κόσμα, που θα γίνει ριζική αναμόρφωση και αναβάθμιση από πλευράς χωρητικότητας και των υπηρεσιών που προσφέρει. Εκεί θα βρίσκεται άλλωστε και η Marina Galleria, το πολυτελέστερο κτίριο, τοπόσημο του παράκτιου μετώπου, που θα αναδείξει την Αθηναϊκή Ριβιέρα σε διεθνή προορισμό.

Τα σχέδια για την Marina Galleria.

Στο παράκτιο μέτωπο θα δημιουργηθεί, μεταξύ άλλων, μία νέα αμμώδης παραλία μήκους 1 χλμ., με ένα εισιτήριο εισόδου μικρής αξίας, όπου οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της πόλης θα μπορούν να κολυμπήσουν, να αθληθούν και να ψυχαγωγηθούν. Αναμένεται να είναι έτοιμη το 2024.

Μαρίνα του Αγίου Κοσμά.
© Ευτέρπη Μουζακίτη / Athens Voice

Ανάπλαση στο Ελληνικό: Ποια είναι η εξέλιξη των έργων

Όπως ανέφερε ο Οδυσσέας Αθανασίου, διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, σε συζήτηση με τους δημοσιογράφους, το χρονικό διάστημα για την πρώτη παράδοση δεν παρουσιάζει καμία αλλαγή. Αναμένεται εντός της πρώτης πενταετίας, περί τα τέλη του 2025 με αρχές του 2026 να είναι έτοιμα τα πρώτα έργα, δηλαδή, το κομμάτι της παραλιακής, τα γραφεία και τα εμπορικά κέντρα.

Πιο συγκεκριμένα, σε αυτά περιλαμβάνεται η κατασκευή 200 διαμερισμάτων στον ουρανοξύστη Marina Tower – ο «πράσινος» ουρανοξύστης που έχει σχεδιαστεί από το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Foster+Partners, 27 βίλες στην παραλία και 100 πολυτελείς κατοικίες δίπλα στη θάλασσα.  Μέχρι το τέλος Μαρτίου αναμένεται να ανακοινωθεί ο εργολάβος που θα αναλάβει την ανέγερση του Marina Tower καθώς και οι εργολάβοι που θα αναλάβουν το πρώτο σκέλος των έργων υποδομής του Ελληνικού. Η εμπορευματοποίηση υπολογίζεται περίπου στα 250 εκατ. ευρώ για τα ταμεία της Lamda Development.

Σχέδια της Lamda Development για την ανάπλαση στο Ελληνικό.

Εντός του επόμενου μήνα, αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του πρώτου κτιρίου του Ελληνικού, που θα στεγάζει τέσσερα σωματεία ΑΜΕΑ (Aμυμώνη, Ερμής, Νίκη, και Σύλλογος Ατόμων με Σκλήρυνση κατά Πλάκας – ΣΑμΣΚΠ).

Σε ότι αφορά τον οικονομικό προϋπολογισμό, παρά την ενεργειακή κρίση, τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, ιδιαίτερα των υλών που αφορούν το έργο, ο κ. Αθανασίου επισημαίνει πως από την αρχή υπήρξαν κάποια επιπλέον ποσοστά στα κόστη, ωστόσο αυτή τη στιγμή βρίσκονται εντός προϋπολογισμού. Αναφορικά με την αύξηση του πληθωρισμού και τις επιπτώσεις που θα έχει ο πόλεμος στην Ουκρανία ανέφερε χαρακτηριστικά πως «τα τελευταία χρόνια είχαμε την οικονομική κρίση, τον κορωνοϊό, τώρα τον πόλεμο στην Ουκρανία. Έχουμε συνέχεια απρόβλεπτα γεγονότα. Το να πεις ότι εγώ στα σχέδια μου έχω προβλέψει το απρόβλεπτο, είναι υπερφίαλο και ουτοπικό. Έχουμε λάβει υπόψη μας ότι έχει διαταραχτεί πλήρως η αλυσίδα τροφοδοσίας, τις καθυστερήσεις των υλικών και τα κόστη, ωστόσο υπάρχουν κάποιες προβλέψεις για τον υψηλότερο πληθωρισμό. Ελπίζω ότι ο πληθωρισμός δεν θα συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό τους τελευταίους 6-9 μήνες. Δεν βλέπουμε βέβαια και αποκλιμάκωση στο επόμενο 6μηνο ή 9μηνο, όπως ήταν οι αρχικές προβλέψεις, ωστόσο από το 2023 και μετά, έχουμε βάλει πληθωρισμό της τάξης του 3% το χρόνο. Αυτή είναι η πρόβλεψή μας».

Ανάπλαση στο Ελληνικό: Μεγάλη ζήτηση σε διαμερίσματα και επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου, λόγω της μεγάλης ζήτησης, η Lamda Development αναμένεται να προχωρήσει στην κατασκευή 1000 επιπλέον διαμερισμάτων, εντός της πρώτης πενταετίας, τα οποία θα απευθύνονται στο ευρύ κοινό.

Την ίδια ώρα, σε ότι αφορά τη μίσθωση χώρων για τα εμπορικά κέντρα, ο κ. Αθανασίου ανέφερε χαρακτηριστικά πως η ζήτηση είναι καλύτερη κάθε προσδοκίας, στα καταστήματα ένδυσης ξεπερνά το 150%, ενώ υπερβάλλουσα είναι ζήτηση σε καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας που θα περιλαμβάνονται στο εμπορικό. Σύντομα αναμένεται να γίνουν ανακοινώσεις και για το καζίνο.

Ανάπλαση στο Ελληνικό: Τι θα γίνει με την κυκλοφορική συμφόρηση

Λόγω των έργων και των μαζικών εργοταξίων, κατά τη διάρκεια του 2023, αναμένεται να υπάρξει κυκλοφορική συμφόρηση στην περιοχή και πιο συγκεκριμένα στη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Ο κ. Αθανασίου ανέφερε πως οι άνθρωποι που κάνουν τις κυκλοφορικές μελέτες προβλέπουν μία μέση επιβάρυνση κίνησης στα 4-5 λεπτά στην Βουλιαγμένης, ωστόσο εξετάζονται τρεις λύσεις για να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι χρόνοι. Τα περισσότερα εργοτάξια θα βρίσκονται εντός του χώρου, ουτώς ώστε η κίνηση να είναι εσωτερική. Επιδιώκεται να γίνει η μεταφορά ορισμένων υλικών από τη θάλασσα, για να μην επιβαρύνεται η λεωφόρος Βουλιαγμένης, η Ποσειδώνος και η Αλίμου. Τέλος, λόγω της ανακύκλωσης υλικών, πολλά από τα υλικά θα παράγονται εντός του χώρου και θα μένουν εκεί. 

«Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει αυξημένη κίνηση, αλλά θα προσπαθήσουμε με κατάλληλη σήμανση και επικοινωνία να περιορίσουμε το φόρτο. Επιπλέον, η υπογειοποίηση στην παραλιακή, που θα αρχίσει προς στο τέλος του 2022, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε παράκαμψη εντός του Ελληνικού, για να υπάρχει και εκεί λιγότερη επιβάρυνση».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ