Ελλαδα

Νέα προγράμματα σπουδών: Αλλαγή φιλοσοφίας στην Εκπαίδευση

Πότε αναμένονται τα 453 αναλυτικά προγράμματα για τη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση

tonia-zaravela.jpg
Τόνια Ζαραβέλα
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Σχολείο- Μαθητές- Τάξη
Σχολείο- Μαθητές- Τάξη © EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Νέα Προγράμματα Σπουδών: Οι στόχοι του υπουργείου Παιδείας για την αλλαγή της φιλοσοφίας στην εκπαίδευση- Η μεταρρυθμιστική τομή με γνώμονα τον μαθητή.

Τα νέα προγράμματα σπουδών αναμένονται μέχρι το 2021 με την Νίκη Κεραμέως να τα χαρακτηρίζει ως «μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή», με στόχο -μεταξύ άλλων- την αλλαγή φιλοσοφίας στην εκπαίδευση.  

Μία αλλαγή που είναι κάτι παραπάνω από απαιτητή αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι πολλά από τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών δεν έχουν δεχθεί αναμορφώσεις εδώ και περίπου 20 χρόνια.

Τα νέα προγράμματα σπουδών αποτελούν για το υπουργείο Παιδείας «θεμέλιο λίθο», πάνω στον οποίο θα ξεκινήσει το σύνολο του μεταρρυθμιστικού έργου, που επιδιώκει να παράξει και να παρουσιάσει το υπουργείο μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. 

Στην προσπάθεια αυτή, εντάσσεται και η διεξαγωγή των εκλογών για την ανάδειξη αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών, για πρώτη φορά μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας το ερχόμενο Σάββατο 7 Νοεμβρίου. «Πρόκειται για εργαλείο Δημοκρατίας» σημείωσε σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, με την Νίκη Κεραμέως να υπενθυμίζει ότι επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας είναι ο εκσυγχρονισμός των διαδικασιών και ο εκμηδενισμός των χαμένων διδακτικών ωρών. 

Ανάληψη πρωτοβουλιών, ανάπτυξη ικανοτήτων, ενσυναίσθηση

Το έργο της αναμόρφωσης των προγραμμάτων αφορά 453 αναλυτικά προγράμματα στη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση και ο προϋπολογισμός του φτάνει τα 17,8 εκατ. ευρώ, ενώ η επιμόρφωση επί των προγραμμάτων φτάνει τα 4,4 εκατ. ευρώ. Η υλοποίησή του γίνεται με την υποστήριξη ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη του υπουργείου, του ΙΕΠ και των εποπτών του έργου, απώτερος στόχος των νέων προγραμμάτων είναι η «μετατόπιση από ένα βιβλιο-κεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα που βασίζεται στην αποστήθιση, σε ένα μοντέλο πολλαπλών πηγών», με την παράλληλη αξιοποίηση και επιλογή ψηφιακού περιεχομένου, αλλά και την ανάπτυξη εναλλακτικών τρόπων αξιολόγησης των μαθητών.

Η καλλιέργεια δεξιοτήτων επιστήμης και τεχνολογίας, ζωής, η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, και να λειτουργούν με αυτοπεποίθηση και ενσυναίσθηση, συναντώνται ανάμεσα στους στόχους που έχει θέσει τόσο η ηγεσία του υπουργείου, όσο και η ηγεσία του ΙΕΠ. 

Τα χαρακτηριστικά της νέας αποχής των προγραμμάτων σπουδών εναρμονίζονται με την εποχή. Η έννοια της βιβλιοθήκης δεν χάνεται στη μετάβαση, παρά ανοίγει το δρόμο για τη βιβλιοθήκη ψηφιακού υλικού και τα νέα εγχειρίδια. 

Παράλληλα, με τα νέα προγράμματα σπουδών, την Άνοιξη του 2021, θα πρέπει να αναμένουμε τους επιμορφωτικούς οδηγούς και τη στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.

Τα βήματα του Υπ. Παιδείας

nk_some_programmataspoudon7.png
 

nk_some_programmataspoudon8.png

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ  

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ