Ελλαδα

Ο κορωνοϊός έστρεψε τους καταναλωτές στις τοπικές αγορές

3 στους 4 επιλέγουν να κάνουν τα ψώνια τους σε καταστήματα της γειτονιάς

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Στιγμιότυπο από το εμπορικό κέντρο της Αθήνας, με κόσμο να κάνει τη βόλτα και τα ψώνια του
Στιγμιότυπο από το εμπορικό κέντρο της Αθήνας, με κόσμο να κάνει τη βόλτα και τα ψώνια του © EUROKINISSI

Ο κορωνοϊός έκανε τους καταναλωτές στην Ελλάδα να επιλέγουν καταστήματα της γειτονιάς τους για να κάνουν τα ψώνια τους, σύμφωνα με έρευνα.

Ο κορωνοϊός άλλαξε τις συνήθειες των καταναλωτών, με ολοένα και περισσότερους να στρέφονται στις τοπικές αγορές για να κάνουν τα ψώνια τους.

Η νέα έρευνα της Mastercard δείχνει ότι 3 στους 4 καταναλωτές (74%) τείνουν να πραγματοποιούν όλο και περισσότερες αγορές στα καταστήματα της γειτονιάς τους, από το ξέσπασμα της πανδημίας κορωνοϊού και έπειτα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίζονται ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τη βιωσιμότητα των τοπικών καταστημάτων στις γειτονιές τους. Κύριος τρόπος υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αναφέρεται η αύξηση των αγορών από τοπικά καταστήματα (49%). Παράλληλα, οι καταναλωτές σημειώνουν πως έχουν αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταστηματάρχες της γειτονιάς τους (28%), ενώ εμπιστεύονται όλο και περισσότερο προτάσεις αγορών που προέρχονται από γείτονές τους ή ανθρώπους που πραγματοποιούν αγορές στην ίδια τοπική κοινωνία (26%).

Επιπλέον, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, 2 στους 3 Ευρωπαίους (65%) αναφέρουν πως έχουν επανεκτιμήσει την αξία των αγορών από τα καταστήματα της γειτονιάς τους, από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και έπειτα, δίνοντας έμφαση:

  • στη διευκόλυνση (50%),
  • στις μικρότερες ουρές στα μεγάλα πολυκαστήματα (40%) και
  • στον περιορισμό των μετακινήσεων (31%).

Επιπλέον, σχεδόν 3 στους 4 καταναλωτές (72%) σημειώνουν πως προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα από εμπόρους που γνωρίζουν, ενώ στο ίδιο ποσοστό (72%) δηλώνουν πως εμπιστεύονται πολύ περισσότερο τις προτάσεις τους για τις αγορές τους.

Η περίοδος του lockdown, εκτός από τη διάθεση υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, έχει επαναφέρει και παραδοσιακές αξίες, καθώς το 58% των ερωτηθέντων δηλώνει πως χαιρετάει πιο αβίαστα τους γείτονες του σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Επιπλέον 1 στους 5 (19%) αναφέρει πως διαθέτει εφεδρικό κλειδί του σπιτιού της διπλανής πόρτας, 44% δηλώνει πως βοηθάει τον γείτονά του στην παραλαβή διαδικτυακών παραγγελιών, ενώ το 18% των ερωτηθέντων σημειώνει πως έχει δημιουργήσει μία κοινή συνομιλία με τους γείτονες του στις πλατφόρμες και εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.

Τέλος, η έρευνα αποκαλύπτει πως τα ταχυδρομεία, τα μπαρ, τα σχολεία, τα πάρκα και τα ψιλικατζίδικα, αποτελούν τα χαρακτηριστικότερα σημεία της κάθε γειτονιάς. Η δεκάδα των χαρακτηριστικότερων σημείων αποτελείται από σχολείο, καφετέρια, φούρνος, ταχυδρομεία, πάρκο, ψιλικατζίδικο, μπαρ, εκκλησία, βιβλιοθήκη και κρεοπωλείο.

Επίσης, στην έρευνα επισημαίνεται πως ο ρόλος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη δομή των σύγχρονων εθνικών οικονομιών έχει διαταραχθεί πλήρως από τη παγκόσμια υγειονομική κρίση της φετινής χρονιάς, όμως η δυσμενής κατάσταση που βιώνουν οι επιχειρήσεις αυτές είναι αναστρέψιμη.

Ο Mark Barnett, πρόεδρος της Mastercard Europe, ανέφερε για το θέμα: «Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας. Η επανασύνδεση των ανθρώπων με τις τοπικές κοινωνίες, τους οδηγούν στην εκ νέου ανακάλυψη ενός μεγάλου εύρους σπουδαίων, πολύτιμων και μοναδικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις γειτονιές τους. Στη Mastercard, έχουμε διευρύνει και εισάγει έναν μεγάλο αριθμό υπηρεσιών για την υποστήριξη και ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τόσο σε παγκόσμια όσο και ευρωπαϊκή κλίμακα».

«Ενθαρρύνουμε όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην προσπάθειά μας και να στηρίξουν τους καταστηματάρχες, ψωνίζοντας απο τα καταστήματα της γειτονίας τους. Η επανασύσταση της οικονομίας μας, ξεκινάει απο τη γειτονιά μας και τα τοπικά καταστήματα, ενώ οι τοπικές κοινωνίες διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την ανάκαμψη και επιστροφή στην ανάπτυξη» πρόσθεσε, σχολιάζοντας την έρευνα που δείχνει ότι οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στις τοπικές αγορές για να κάνουν τα ψώνια τους μετά το ξέσπασμα της πανδημίας κορωνοϊού.

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ