Ελλαδα

Προτάσεις για την αναμόρφωση του συστήματος εξέτασης των οδηγών

Δέσμη προτάσεων από την Περιφέρεια Αττικής

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Οχήματα
© EUROKINNISSI/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Δέσμη προτάσεων της Περιφέρειας Αττικής προς το Υπουργείο Μεταφορών για την αναμόρφωση του συστήματος εξέτασης των οδηγών και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών.

Επιστολή με 15 προτάσεις για την αναμόρφωση του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών κατέθεσε ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η δέσμη των προτάσεων της Περιφέρειας εστιάζει στο τρίπτυχο: διασφάλιση του αδιάβλητου των εξετάσεων, πάταξη φαινομένων διαφθοράς και ψηφιακή εξυπηρέτηση του πολίτη

Στην επιστολή οι προτάσεις χαρακτηρίζονται ως «επιστέγασμα της συσσωρευμένης εμπειρίας των στελεχών της Διεύθυνσης Μεταφορών, η οποία μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 προέβη σε 424.377 πράξεις εξυπηρέτησης πολιτών (221.462 σε έκδοση, άδειών οδήγησης και 200.011 σε έκδοση, άδειών κυκλοφορίας).

Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, προτείνονται:

  • Ριζική αναμόρφωση του εγχειριδίου των εξετάσεων
  • Διανομή των ερωτήσεων προς τους εξεταζόμενους μέσω του κεντρικού υπολογιστή του Υπουργείου Μεταφορών
  • Ψηφιοποίηση του δελτίου του εξεταζόμενου οδηγού ώστε να αποτρέπονται παραποιήσεις ή πλαστογραφίες
  • Τοποθέτηση στις αίθουσες εξέτασης κλωβού διακοπής ασύρματης επικοινωνίας
  • Καθιέρωση πιστοποιητικών επάρκειας εξεταστή και εκπαιδευτή, καθώς και υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσής τους
  • Συνυπολογισμός κατά τη διαδικασία απόκτησης άδειας οδήγησης της διδασκαλίας στα σχολεία για την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή
  • Θεσμοθέτηση της ηλεκτρονικής μεταβίβασης οχήματος ή μοτοσικλέτας με καταχώρηση και αποδοχή της πράξης, όπως συμβαίνει με τις μισθώσεις ακινήτων.

Ειδικότερα για το ζήτημα αυτό ο Γ. Πατούλης επισήμανε ότι αποτελεί χρέος και ευθύνη η διαμόρφωση ένός αδιάβλητου σύστηματος εξετάσεων, με μηδενική ανοχή σε φαινόμενα διαφθοράς. Υπογραμμίζει ότι η λειτουργία της πολιτείας και γενικά ο πολιτισμός σε μια χώρα, κρίνεται και από το δείκτη των τροχαίων συμβάντων. Ο αριθμός των οποίων στη χώρα μας παραμένει υπερβολικά υψηλός «με χιλιάδες ανθρώπους να χάνουν την ζωή τους και δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας να ζουν με αναπηρίες».

Χαρακτηρζει αναγκαία την επενδύση στην εκπαίδευση με προτεραιότητα «στις νέες αλλά και στις μελλοντικές γενιές οδηγών ώστε να αποκτήσουν κυκλοφοριακή συνείδηση και οδηγική συμπεριφορά». Μάλιστα τονίζει ότι είναι ανάγκη για την εκμάθηση τους να καθιερωθεί «υποχρεωτική διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης».

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Βασίλης Γιαννακόπουλος, τονίζει ότι «η δέσμη των προτάσεων που κατατέθηκε, εμπεριέχει ένα πλέγμα ασφαλιστικών δικλείδων, οι οποίες υπηρετούν και ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη διαφάνεια, την ισονομία, την οδική ασφάλεια και την αποτελεσματική εξυπηρέτηση του πολίτη».

Θεωρεί «επιτακτική» τη ριζική αναμόρφωση του εγχειριδίου θεωρητικών εξετάσεων. Το εγχειρίδιο, υπογραμμίζει ο Β. Γιαννακόπουλος δεν μπορεί να είναι ή να αντιμετωπίζεται ως διπλωματική εργασία. «Εκείνο που χρειάζεται να γνωρίζει είναι ότι οφείλει να κάνει τακτική συντήρηση και περιοδικό έλεγχο του οχήματος».

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ