- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Υπ. Μεταφορών για ΟΣΕ: Με το νέο νομοσχέδιο ανοίγει ένα καινούργιο κεφάλαιο στον ελληνικό σιδηρόδρομο
«Ο ΟΣΕ δεν μπορεί να διοικείται όπως ένα κλασικό τμήμα του Δημοσίου» - Τι αλλάζει με το νέο πλαίσιο
Νέος ΟΣΕ: Το «στοίχημα» πίσω από το νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή
Με το νομοσχέδιο που φέρνει στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ψηφίζεται σήμερα, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στον ΟΣΕ.
«Όχι απλώς γιατί θεσπίζεται ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας, αλλά γιατί αποτυπώνεται -θεσμικά πια- μια διαφορετική λογική: ότι ο ΟΣΕ δεν μπορεί να διοικείται όπως ένα κλασικό τμήμα του Δημοσίου», δηλώνουν πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Και προσθέτουν: «Η εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου, ιδίως μετά τα Τέμπη του 2023, έχει χαραχθεί βαθιά στο συλλογικό υποσυνείδητο: ασάφεια ρόλων, ασυνεννοησία μεταξύ φορέων, έλλειψη ελέγχων, τεχνολογία που δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ. Ήταν η απόλυτη αποτυχία του κράτους σε ένα σύστημα που απαιτεί ακρίβεια, ευθύνη και συντονισμό».
Από τον Μάρτιο, όταν ανέλαβε νέα πολιτική ηγεσία στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ήταν εμφανές ότι δεν θα υπήρχε διαχείριση της κρίσης με όρους επικοινωνίας. Αντιθέτως, ξεκίνησε ένας κύκλος παρεμβάσεων με αυτοψίες, αιφνιδιαστικούς ελέγχους, διαβουλεύσεις με εργαζομένους και τεχνικούς, καθώς και εντατική συνεργασία με ευρωπαϊκούς φορείς. Το κυριότερο: άλλαξαν σε βάθος χρόνου παγιωμένες νοοτροπίες και συνήθειες δεκαετιών.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές «Το σχέδιο νόμου που ψηφίζεται σήμερα δεν είναι προϊόν γραφειοκρατικής ωρίμανσης. Είναι το αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς, με στόχο να σταματήσει η διάχυση της ευθύνης και να μπει τέλος σε μια λειτουργία που βασιζόταν υπερβολικά στην τύχη».
Τι αλλάζει με το νέο πλαίσιο
Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας του ΟΣΕ: κεντρικός κόμβος ελέγχου της κυκλοφορίας, συλλογής δεδομένων και άμεσης παρέμβασης σε συμβάντα, με αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών.
Railway.gov.gr: νέα πλατφόρμα με
- Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων
- γεωεντοπισμό συρμών με ακρίβεια κάτω των 5 εκ.
- σύστημα καταγραφής εντολών και παραβάσεων σε πραγματικό χρόνο
Βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων χώρων: σε σταθμαρχεία, Κέντρα Ελέγχου, θαλάμους χειρισμού, ακόμα και στο πρόσθιο μέρος κάθε αμαξοστοιχίας.
Αξιολόγηση προσωπικού: με ψυχομετρικά, ιατρικά και ψυχιατρικά τεστ, εξετάσεις ουσιών, προσομοιώσεις και ορθοφωνία - πριν και κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας.
Θέσπιση Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας: υπεύθυνος για την ασφάλεια κάθε δρομολογίου, με δυνατότητα παρέμβασης και ακινητοποίησης του συρμού σε περίπτωση κινδύνου.
Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών ΡΑΣ: για έκτακτους και τακτικούς ελέγχους στους παρόχους και τον διαχειριστή υποδομής.
Αυστηρότερο πειθαρχικό πλαίσιο: νέες κυρώσεις στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης - μέχρι και οριστική απομάκρυνση ή απόλυση προσωπικού.
Ευέλικτη νέα δομή για τον ΟΣΕ:
- ταχεία στελέχωση με εξειδικευμένο προσωπικό
- επιτροπές προσλήψεων, αξιολόγησης και συμβάσεων
- ειδικός Κανονισμός Έργων για γρήγορες αποφάσεις
Ενίσχυση ΡΑΣ & ΕΟΔΑΣΑΑΜ: επιτάχυνση προσλήψεων, ανεξαρτησία διαχείρισης πόρων, νέα λειτουργικά εργαλεία.
Ενιαίο Σχέδιο Εκτάκτων Αναγκών: με καθορισμένους ρόλους για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε περιπτώσεις ατυχημάτων.
Ο νέος οργανισμός δεν είναι απλώς ένας διοικητικός μετασχηματισμός. Είναι ένας μηχανισμός με σαφείς ρόλους, καθορισμένες διαδικασίες και ενιαία γραμμή ευθύνης, σχεδιασμένος για να λειτουργεί σε συνθήκες πίεσης και όχι θεωρητικής κανονικότητας.
Η σημασία του νομοσχεδίου δεν αναδεικνύεται μόνο από το περιεχόμενό του, αλλά και από το ποιος το υποδέχεται θετικά. Εκπρόσωποι εργαζομένων, μηχανοδηγοί και τεχνικοί έκαναν λόγο για «λύση χρόνιων προβλημάτων» και «πρώτη ουσιαστική διαβούλευση».
Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων τόνισε ότι «τα μέτρα συμβάλλουν σημαντικά στην ασφάλεια», ενώ συγγενής θύματος των Τεμπών χαρακτήρισε το πλαίσιο «αρκετά ικανοποιητικό» καταθέτοντας δικό του υπόμνημα.
«Το πολιτικό βάρος είναι τεράστιο. Η πληγή είναι ακόμη ανοιχτή, η κοινωνία θυμάται και απαιτεί. Δεν αρκούν οι νόμοι. Χρειάζεται πράξη, συνέπεια και εφαρμογή μέχρι κεραίας. Αλλά για πρώτη φορά, το πλαίσιο υπάρχει. Και μοιάζει να έχει φτιαχτεί για να δουλέψει» δηλώνουν.
ΠΗΓΗ : Υπ. Υποδομών και Μεταφορών
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρόταση της παράταξης «Αθήνα Ψηλά»
Χαρακτήρισε τον συνδυασμό «ανησυχητικό κοκτέιλ»
Με ανατροπή του αποτελέσματος του πρώτου γύρου
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά
Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους στενούς δεσμούς Ελλάδας και ΗΠΑ που ενισχύονται ολοένα και περισσότερο
Πολύ σημαντικό έργο χαρακτήρισε την επέκταση του Μετρό προς την Γλυφάδα
«Είμαι διαθέσιμος για διάλογο», δηλώνει ο Υπουργός
Τα καλά νέα αφορούν κυρίως τη νότια Ευρώπη
O βουλευτής Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ μιλάει για όλα στο νέο podcast της ATHENS VOICE
Το βιβλίο αναφέρεται στην επιτυχία έξι μικρών κρατών
Ο ναός βρίσκεται εντός της ζώνης προστασίας του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης
«Η υγεία του πρωτογενούς τομέα είναι κάτι το οποίο πρέπει να μας απασχολεί όλους» σημείωσε ο πρωθυπουργός
Αναλυτικά το ωράριο μέχρι το τέλος του έτους
Πώς υπολογίζεται το ποσό
Ποιοι είναι οι πέντε τρόποι πληρωμής
Τι δήλωσε σε συνέντευξή του
Πάνω από 1.500 Έλληνες από ΗΠΑ και Καναδά βολιδοσκόπησαν τη δυνατότητα επιστροφής τους
Δυστυχώς, η χώρα οδεύει σε ένα ακόμα εφιαλτικό αδιέξοδο. Το πολιτικό προσωπικό έχει διαγράψει από τη μνήμη του τα χρόνια και τις σκληρές συνέπειες της κρίσης.
Οι δύο μονομάχοι είναι ο Δημήτρης Αναστασόπουλος και ο Ανδρέας Κουτσόλαμπρος
Η ακτινογραφία της ελληνικής αγοράς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.