- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Μειωμένα και πιο «έξυπνα» τα ψώνια των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ
Ακριβότερο κατά 14,7% από πέρυσι το καλάθι
Ακρίβεια - σούπερ μάρκετ: Μειωμένες οι αγορές - Το ποσό που ξοδεύεται στα σούπερ μάρκετ είναι αυξημένο κατά 14,7% από πέρυσι
Σε μια περίοδο γενικευμένης ακρίβειας με τον πληθωρισμό στα τρόφιμα να «τρέχει» με 6,7%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Φεβρουάριο, οι Έλληνες έχουν μειώσει τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ. Παράλληλα, «σκανάρουν» τα ράφια για τα φθηνότερα προϊόντα καθώς η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών παραμένει απαισιόδοξη για την κατάσταση στην αγορά.
Η έρευνα του ΟΠΑ για τις καταναλωτικές συνήθειες των νοικοκυριών
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στο ΒΗΜΑ και την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) για τις καταναλωτικές συνήθειες των ελληνικών νοικοκυριών, ξοδεύονται στο σούπερ μάρκετ 70 ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 14,7% από πέρυσι, που ήταν 61 ευρώ. Μάλιστα τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως το 75% των καταναλωτών δαπανά έως 450 ευρώ τον μήνα.
Η έρευνα του ΟΠΑ έδειξε πως 4 στους 10 έχουν περιορίσει την κατανάλωση κρέατος και προϊόντων κρέατος, καθώς και τα κρασιά, τις μπίρες και τα οινοπνευματώδη λόγω των ανατιμήσεων. Το ίδιο συμβαίνει για 3 στους 10 όσον αφορά την κατανάλωση συσκευασμένων τυποποιημένων τροφίμων, αλλά και αναψυκτικών και χυμών.
«Τσεκάρουν» τις τιμές από σόυπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ
Οι καταναλωτές πηγαίνουν από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο για τις αγορές τους, καθώς το 93,2% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί μέχρι 3 διαφορετικά καταστήματα για τις αγορές του ενώ οι περισσότεροι δηλώνουν ότι ψωνίζουν 4 φορές μηνιαίως.
Την ίδια στιγμή, οι 9 στους 10 δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο φυσικό ή ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ, με την έρευνα να καταγράφει μια αυξημένη προσπάθεια κατάργησης των παρορμητικών αγορών.
Από οικονομικής πλευράς, οι αποτιμήσεις του έτους 2023 και οι προσδοκίες των καταναλωτών για το έτος 2024 εξακολουθούν να είναι αρκετά απαισιόδοξες, παρά τη βελτίωση των εισοδημάτων.
Σχεδόν 9 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 87%) περιμένουν ότι εφέτος η οικονομική τους κατάσταση θα είναι χειρότερη ή ίδια. Το ποσοστό αυτό είναι μεν λίγο μειωμένο σε σχέση με την αποτίμηση του 2023, χρονιά κατά την οποία το 92,2% των καταναλωτών δήλωσε κάτι ανάλογο, ωστόσο είναι σαφές ότι η αισιοδοξία των αριθμών της οικονομίας δεν αγγίζει τα οικονομικά κάθε νοικοκυριού.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιες επιπτώσεις υπάρχουν αν δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα;
Όσα είπε ο πρώην πρωθυπουργός στη χθεσινή του ομιλία σε εκδήλωση
Η πρόταση της παράταξης «Αθήνα Ψηλά»
Χαρακτήρισε τον συνδυασμό «ανησυχητικό κοκτέιλ»
Με ανατροπή του αποτελέσματος του πρώτου γύρου
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά
Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους στενούς δεσμούς Ελλάδας και ΗΠΑ που ενισχύονται ολοένα και περισσότερο
Πολύ σημαντικό έργο χαρακτήρισε την επέκταση του Μετρό προς την Γλυφάδα
«Είμαι διαθέσιμος για διάλογο», δηλώνει ο Υπουργός
Τα καλά νέα αφορούν κυρίως τη νότια Ευρώπη
O βουλευτής Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ μιλάει για όλα στο νέο podcast της ATHENS VOICE
Το βιβλίο αναφέρεται στην επιτυχία έξι μικρών κρατών
Ο ναός βρίσκεται εντός της ζώνης προστασίας του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης
«Η υγεία του πρωτογενούς τομέα είναι κάτι το οποίο πρέπει να μας απασχολεί όλους» σημείωσε ο πρωθυπουργός
Αναλυτικά το ωράριο μέχρι το τέλος του έτους
Πώς υπολογίζεται το ποσό
Ποιοι είναι οι πέντε τρόποι πληρωμής
Τι δήλωσε σε συνέντευξή του
Πάνω από 1.500 Έλληνες από ΗΠΑ και Καναδά βολιδοσκόπησαν τη δυνατότητα επιστροφής τους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.