- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Μειωμένα και πιο «έξυπνα» τα ψώνια των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ
Ακριβότερο κατά 14,7% από πέρυσι το καλάθι
Ακρίβεια - σούπερ μάρκετ: Μειωμένες οι αγορές - Το ποσό που ξοδεύεται στα σούπερ μάρκετ είναι αυξημένο κατά 14,7% από πέρυσι
Σε μια περίοδο γενικευμένης ακρίβειας με τον πληθωρισμό στα τρόφιμα να «τρέχει» με 6,7%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Φεβρουάριο, οι Έλληνες έχουν μειώσει τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ. Παράλληλα, «σκανάρουν» τα ράφια για τα φθηνότερα προϊόντα καθώς η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών παραμένει απαισιόδοξη για την κατάσταση στην αγορά.
Η έρευνα του ΟΠΑ για τις καταναλωτικές συνήθειες των νοικοκυριών
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στο ΒΗΜΑ και την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) για τις καταναλωτικές συνήθειες των ελληνικών νοικοκυριών, ξοδεύονται στο σούπερ μάρκετ 70 ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 14,7% από πέρυσι, που ήταν 61 ευρώ. Μάλιστα τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως το 75% των καταναλωτών δαπανά έως 450 ευρώ τον μήνα.
Η έρευνα του ΟΠΑ έδειξε πως 4 στους 10 έχουν περιορίσει την κατανάλωση κρέατος και προϊόντων κρέατος, καθώς και τα κρασιά, τις μπίρες και τα οινοπνευματώδη λόγω των ανατιμήσεων. Το ίδιο συμβαίνει για 3 στους 10 όσον αφορά την κατανάλωση συσκευασμένων τυποποιημένων τροφίμων, αλλά και αναψυκτικών και χυμών.
«Τσεκάρουν» τις τιμές από σόυπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ
Οι καταναλωτές πηγαίνουν από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο για τις αγορές τους, καθώς το 93,2% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί μέχρι 3 διαφορετικά καταστήματα για τις αγορές του ενώ οι περισσότεροι δηλώνουν ότι ψωνίζουν 4 φορές μηνιαίως.
Την ίδια στιγμή, οι 9 στους 10 δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο φυσικό ή ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ, με την έρευνα να καταγράφει μια αυξημένη προσπάθεια κατάργησης των παρορμητικών αγορών.
Από οικονομικής πλευράς, οι αποτιμήσεις του έτους 2023 και οι προσδοκίες των καταναλωτών για το έτος 2024 εξακολουθούν να είναι αρκετά απαισιόδοξες, παρά τη βελτίωση των εισοδημάτων.
Σχεδόν 9 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 87%) περιμένουν ότι εφέτος η οικονομική τους κατάσταση θα είναι χειρότερη ή ίδια. Το ποσοστό αυτό είναι μεν λίγο μειωμένο σε σχέση με την αποτίμηση του 2023, χρονιά κατά την οποία το 92,2% των καταναλωτών δήλωσε κάτι ανάλογο, ωστόσο είναι σαφές ότι η αισιοδοξία των αριθμών της οικονομίας δεν αγγίζει τα οικονομικά κάθε νοικοκυριού.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Αντιμετωπίζουμε με απόλυτη σοβαρότητα τα προβλήματα του αγροτικού κόσμου», ανέφερε ο υπουργός
Όλες οι δράσεις για το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου
Κοινό μήνυμα στήριξης στη διεύρυνση της ΕΕ, έμφαση στην ενέργεια, τις επενδύσεις και τη γεωπολιτική σταθερότητα μετά τη συνάντηση στο Μαξίμου
«Έχει σημασία το ΠΑΣΟΚ να είναι η πρώτη δύναμη στην Κεντροαριστερά»
Ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος μιλάει για την πολιτική και πέρα από την πολιτική
Τι ισχύει για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα
Έως 45 εκατ. ευρώ ημερησίως το κόστος
Δείτε τον πίνακα με το νέο μισθολόγιο
Τι ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Κοινωνικός διχασμός για αγρότες και ΟΠΕΚΕΠΕ, πρόσωπα της χρονιάς Μητσοτάκης και Πιερρακάκης
Αύξηση 5% στην καταναλωτική δαπάνη - Βελτίωση στο εξωτερικό ισοζύγιο
«Οι τραμπουκικές σεξιστικές επιθέσεις της Ζωής Κωνσταντοπούλου δεν έχουν τέλος» σημειώνει η βουλεύτρια
Μεγάλη μείωση 61% στο κενό ΦΠΑ - «Η μάχη έχει έντονο χρώμα κοινωνικής δικαιοσύνης»
Τι λέει για τα αιτήματα των αγροτών
Ο υπουργός τους κάλεσε να συμβάλουν ενεργά στον σχεδιασμό για μια πιο συνεκτική και ασφαλή Δυτική Αττική
Οι τιμές από το ράφι στο χωράφι
Ο υπουργός Υγείας σχολίασε και την παρουσία της στην εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Ιστορίες και λέξεις που ορίζουν μέχρι σήμερα την επικαιρότητα
Αιτήματα που διαμορφώνονται έτσι ώστε να μην ικανοποιηθούν
«Δεν μπόρεσαν να φτάσουν τα ραδιοϊσότοπα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι θεραπείες», τόνισε ο υπουργός Δικαιοσύνης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.