- CITY GUIDE
- PODCAST
-
25°
Αναδρομικά: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για τις τροποποιητικές δηλώσεις
Από ποιους υποβάλλονται
Αναδρομικά: Η πλατφόρμα για τις τροποποιητικές δηλώσεις και η ανακοίνωση της ΑΑΔΕ για τη λειτουργία της
Μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023 οι φορολογούμενοι καλούνται να δηλώσουν στην Εφορία τα αναδρομικά από μισθούς, συντάξεις, αγροτικές ενισχύσεις και αποζημιώσεις από δικαστικές αποφάσεις που εισέπραξαν το 2022 και αφορούν στα προηγούμενα χρόνια.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έθεσε σε λειτουργία την πλατφόρμα για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων αναδρομικών της περιόδου 2015-2021 τα οποία δηλώνονται για κάθε έτος που αφορούν. Για παράδειγμα, για τα αναδρομικά από συντάξεις που εισπράχθηκαν το 2022 και αφορούν το έτος 2020 οι φορολογούμενοι θα πρέπει να επιλέξουν ως έτος υποβολής της τροποποιητικής δήλωσης το έτος 2021. Στη δήλωση αναδρομικών τα ποσά προσυμπληρώνονται στους αντίστοιχους κωδικούς και δεν υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης η τροποποίησης κάποιου άλλου κωδικού. Σε περίπτωση που κάποιος θέλει να τροποποιήσει άλλα στοιχεία της δήλωσής του πρέπει να υποβάλει ξεχωριστή τροποποιητική φορολογική δήλωση.
Αναδρομικά: Από ποιους υποβάλλονται οι τροποποιητικές δηλώσεις
Οι τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, αναδρομικά επιδομάτων ανεργίας, αμοιβών ιατρών του ΕΣΥ από απογευματινά ιατρεία νοσοκομείων του ΕΣΥ, παραλαμβάνονται χωρίς πρόστιμα και τόκους, μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν, κατά περίπτωση, οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων. Ακόμα και αν η τροποποιητική δήλωση υποβληθεί εκπρόθεσμα δεν επιβάλλεται πρόστιμο εφόσον ο φόρος που βεβαιώνεται δεν υπερβαίνει τα 100 ευρώ. Οι δηλώσεις υποβάλλονται με χρήση της διαδικτυακής Υπηρεσίας υποβολής δηλώσεων μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE από το φορολογικό έτος 2015 και εφεξής, ενώ για το φορολογικό έτος 2014 και προηγούμενα υποβάλλονται ή αποστέλλονται με τους προβλεπόμενους τρόπους στη Δ.Ο.Υ.
Ο φόρος που θα βεβαιωθεί πρέπει να πληρωθεί εφάπαξ με νέο εκκαθαριστικό σημείωμα έως τις 31 Ιανουαρίου 2023. Εναλλακτικά υπάρχει η δυνατότητα εξόφλησης του φόρου μέσω της πάγιας ρύθμισης οφειλών σε 24 έντοκες δόσεις. Οι συνταξιούχοι μπορούν μετά από αίτηση στην ΑΑΔΕ να αποπληρώσουν το φόρο εισοδήματος που θα προκύψει από τροποποιητικές δηλώσεις για τα αναδρομικά προηγουμένων ετών σε 2 έως 48 έντοκες μηνιαίες δόσεις.
Πηγή: ΕΡΤ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο περιφερειάρχης Αττικής κήρυξε την έναρξη του Clusters Meet Regions 2026
«Η Αθήνα αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους μας», τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
Ρυθμίστηκαν χρέη ύψους 640 εκατ. ευρώ σε έναν μήνα
Άμεση καταγραφή των ζημιών για αποζημιώσεις χωρίς καθυστερήσεις στους πληγέντες
Η απάντηση για το δημοσίευμα της Wall Street Journal και την Κίμπερλι Γκιλφόϊλ
Στη λίστα αποκλεισμού είχαν ενταχθεί περίπου 15.000 ιστότοποι
Ο υπουργός Υγείας εγκαινίασε την ανακαινισμένη Καρδιολογική Κλινική
Τι προβλέπει το «Σπίτι μου ΙΙΙ»
Ο προϋπολογισμός και ο στόχος της δράσης
«Ευρωπαϊκό ζήτημα η ενοποίησή τους» σημείωσε ο πρωθυπουργός
Η κίνηση που μπορεί να αποβεί σωτήρια για την τσέπη σας
Τι προβλέπει η διάταξη που κατατέθηκε στη Βουλή
«Φλερτάρει» με τα 2,50 ευρώ το λίτρο η μέση τιμή στην ενισχυμένη αμόλυβδη
Ποιοι πηγαίνουν πρώτοι στα ΑΤΜ
200 αστυνομικοί στην επιχείρηση «ΚΟΜΒΟΣ»
Οι αιχμές του υπουργού Υγείας κατά συναδέλφων του
Η πυρόσφαιρα και τα έλαια σιλικόνης
Η υπουργός Παιδείας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους διορισμούς εκπαιδευτικών, λέγοντας ότι «έχουν γίνει χιλιάδες»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.