Πολιτικη & Οικονομια

Οικονόμου για Σπίρτζη: Τον καλούμε σε κατ' αντιπαράσταση συζήτηση με τον Γεραπετρίτη

Αναλυτικά η δήλωσή του

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Θεσσαλονίκη: Προφυλακιστέος κρίθηκε 25χρονος που καταγγέλθηκε για απόπειρα βιασμού
© ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Τέμπη - Οικονόμου για Σπίρτζη: Τον καλούμε σε κατ' αντιπαράσταση συζήτηση με τον Γεραπετρίτη για τους σιδηροδρόμους

Τις δηλώσεις του Χρήστου Σπίρτζη σχολίασε με δήλωσή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.

Πιο συγκεκριμένα αναφερόμενος στις δηλώσεις του κ. Σπίρτζη ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει μερίδιο ευθύνης για την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών υποστήριξε πως «είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί».

Η δήλωση του Γιάννη Οικονόμου

«Η Κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ανέλαβε ξεκάθαρα την ευθύνη που της αναλογεί για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπων. Ο κ. Σπίρτζης, επί 4,5 χρόνια υπουργός Μεταφορών των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανίστηκε σήμερα για να τοποθετηθεί, δέκα ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα. Η τοποθέτησή του, η οποία συνιστά θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, συνοψίζεται στο εξής: «Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς». Είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί. Φαρισαϊκά ισχυρίζονται πως οι παθογένειες και οι νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν.

Ο κ. Σπίρτζης και η κυβέρνηση που υπηρέτησε δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τα απαραίτητα έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων, ώστε να αναβαθμιστεί η ασφάλεια. Η υλοποίηση της περιβόητης συμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε «ρολόι» επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η Κυβέρνηση της ΝΔ.

Την ώρα αυτή, η κομματική αντιπαράθεση είναι άχαρη και εντελώς αχρείαστη. Δεν είναι αυτό που απαιτεί η περίσταση και η κοινωνία. Ένα πράγμα όμως είναι η στάση ευθύνης και η αναζήτηση της αλήθειας και ένα άλλο τα ψέματα και ο φαρισαϊσμός. Για αυτό καλούμε τον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σε κατ´ αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικράτειας, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. Καμιά συγκάλυψη. Οι πολίτες απαιτούν ανάδειξη και ανάληψη ευθυνών κι όχι ψέματα και υπεκφυγές».

Χρήστος Σπίρτζης: Δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φταίει για τα Τέμπη

Νωρίτερα, ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι η εκτίμηση ότι το «όλοι φταίνε» για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη δεν ισχύει, λέγοντας ότι «δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει. Αν έχουμε μερίδιο ευθύνης δεν αρνηθήκαμε να την πάρουμε, αλλά τεκμηριωμένα με στοιχεία» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

«Είναι τραγικό να λέμε ότι σε διπλή σιδηροδρομική γραμή έγινε μετωπική σύγκρουση. Μέχρι το 2018 είχαμε μονή γραμμή και δεν είχαμε τέτοια σύγκρουση. Είχαμε άλλα ατυχήματα αλλά οχι τέτοιο» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης o οποιος αναφερόμενος ξανά στο επιχείρημα αυτό είπε «μην με τρελαίνετε».

Σύμφωνα με τον ίδιο «κατέρρευσε το σύστημα του ΟΣΕ γιατί επικράτησε μια άλλη λογική» μετά την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προσθέτοντας ότι «δεν υιοθετώ το ανθρώπινο λάθος, έπρεπε να γίνει συντήρηση στο δίκτυο που δεν έγινε».

Σύμφωνα με τον ίδιο «στον ΟΣΕ και το υπουργείο Μεταφορών όταν σου λέει κάποιος έχει θέμα ασφάλειας, σταματάς, εγώ το έκανα στο Τραμ» ενώ για το δυστύχημα στο Άδενδρο ζήτησε «με όλο τον σεβασμό στους τέσσερις νεκρούς να μην γίνεται σύγκριση σε ανόμοια πράγματα».

«Αυτό που ζητώ από τον κ. Μητσοτάκη ως ρουσφέτι να στείλει άλλη μια επιστολή στον κ. Ντογιάκο να ερευνηθούν όλες οι συμβάσεις» είπε, ακόμα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη «στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν».

Ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος εξέφρασε «τα βαθιά συλλυπητήρια στις οικογένειες των παιδιών που χάθηκαν και στους εργαζόμενους και σε όλο τον ελληνικό λαό που πενθεί», είπε, επίσης, ότι «δεν νομίζω ότι είναι οι στιγμές για να επιχειρήσει να κάνει κανείς προπαγάνδα καθώς υπάρχει στοχευμένα στον θρήνο το "πού είναι ο Σπίρτζης;". Έχω λόγο να κρυφτώ; Όταν βλέπεις να σπαράζουν οι πατεράδες και οι μανάδες δεν είναι δυνατόν να βγαίνεις στα κανάλια με τον Άδωνι για να κάνεις καβγά. Σεβάστηκα τον πόνο, δεν μπήκα στην ιστορία αυτή»

«Δεν είχαμε το σύστημα τηλεδιοίκησης (σ.σ. επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) αλλά υπήρχε ασφάλεια, θα πηγαίναμε σε 3,5 ώρες στη Θεσσαλονίκη αν είχαμε το σύστημα αυτό» είπε ακόμα ο Χρήστος Σπίρτζης.

Ο υπουργός Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ ρωτήθηκε και για τις προσλήψεις κατά τη διάρκεια της θητείας του και απάντησε ότι «μέσα στο Μνημόνιο έγινε προκήρυξη και φέραμε προσωπικό που είχε φύγει από το 2010. Μετατάγησαν μου φαίνεται 100 άτομα από άλλες υπηρεσίες και ο οργανισμός (ΟΣΕ) είχε 1.200 άτομα μόνιμο προσωπικό».

Ο Χρήστος Σπίρτζης ρωτήθηκε και για την περιβόητη σύμβαση 717 και είπε ότι «το 2016 καταλάβαμε ότι ήταν άθλια η σύμβαση 717 και κάναμε συμπληρωματική σύμβαση ώστε να παραδοθεί το συντομότερο δυνατόν μετά τους σχετικούς ελέγχους»

Υποστήριξε, επίσης, ότι «παραδώσαμε το 68% του έργου αλλά η Αlstom δεν υπέγραφε τις μελέτες»

Στην ερώτηση, τέλος, αν αισθάνεται ότι έγιναν παραλείψεις από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ο τότε υπουργός Μεταφορών απάντησε ότι «έκατσα και το σκέφτηκα. Προφανώς θα είχαμε παραλείψεις» ενώ σε νέα ερώτηση για το κοιμόταν ήσυχος ότι τα τρένα ήταν ασφαλή επί δικής του υπουργείας απάντησε «ναι, όταν δεν ένιωθα ότι ήταν ασφαλές το Τραμ, το έκλεισα».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ