Πολιτικη & Οικονομια

Οι τέσσερις άξονες του νομοσχεδίου για το νέο σχολείο

«Η εκπαίδευση, το σχολείο μας, έχει έρθει η ώρα να απεγκλωβιστεί από το Υπουργείο»

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε επίσκεψή της σε σχολείο στο Άργος
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε επίσκεψή της σε σχολείο στο Άργος © EUROKINISSI / ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Νομοσχέδιο για το νέο σχολείο: Το ν/σ του Υπουργείου Παιδείας παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο - Οι βασικές θέσεις και η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.

Στο Υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάστηκε σήμερα (23/6) από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών. 

«Η εκπαίδευση, το σχολείο μας, έχει έρθει η ώρα να απεγκλωβιστεί από το Υπουργείο», είπε στην εισαγωγική της τοποθέτηση ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο στο νέο σχολείο. «Τα μαθήματα να γνωρίζουν νέους ορίζοντες, οι διδάσκοντες να αξιολογούν, αλλά και να αξιολογούνται σωστά. Στο εξής, λοιπόν, οι σχολικές μονάδες αυτονομούνται στις τάξεις και αυτό το θεωρώ εξαιρετικά σημαντική τομή. Θα υπάρχει ανοιχτή επιλογή βιβλίων και εναλλακτικές μέθοδοι εξέτασης, ώστε να καταργηθεί η αποστήθιση και να καλλιεργηθεί η κριτική σκέψη, αλλά και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Και, βέβαια, ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει κεντρικό, πρωταγωνιστικό παιδαγωγικό ρόλο, γι' αυτό εξάλλου και θα επιμορφώνεται διαρκώς, ενώ το έργο του θα αποτιμάται ώστε να έχει κάθε βοήθεια να γίνει καλύτερος, να γίνει καλύτερη. Με μια αλλαγή που περιγράφεται με τρεις λέξεις: ελευθερία, αυτονομία, λογοδοσία».

Εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου

Ανάμεσα στις μεταρρυθμίσεις που φέρνει το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας είναι:

  • Μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία του σχολείου, η ενίσχυση της εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς μας: ελεύθερη επιλογή βιβλίου από τους εκπαιδευτικούς και πολλαπλές πηγές για τους μαθητές για καλλιέργεια της κριτικής σκέψης – τέλος στην αποστήθιση, ελευθερία στους εκπαιδευτικούς στις μεθόδους αποτίμησης της επίδοσης μαθητών (όχι μόνο διαγωνίσματα αλλά και εργασίες και εφαρμογή της μεθόδου «ανεστραμμένης τάξης»), ελευθερία στο σχολείο για την έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών, πρακτικών ασκήσεων.
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών με βελτιωτικό χαρακτήρα – μηχανισμός ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών μας και διαρκούς βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του σχολείου.
  • Δομές εκπαίδευσης για την αποτελεσματική υποστήριξη του σχολείου: ιδιαίτερη έμφαση στην παιδαγωγική και στην ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη.

nkerameus_20210623_0.png

Νομοσχέδιο για σχολεία: Η Κεραμέως καλεί τα κόμματα σε διάλογο

Τους υπευθύνους Παιδείας των κοινοβουλευτικών ομάδων προσκάλεσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να συναντηθούν και να συζητήσουν θέσεις και απόψεις που αφορούν τους άξονες του επερχόμενου νομοσχεδίου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» του ΥΠΑΙΘ, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Στην επιστολή που έστειλε, αναφέρονται τέσσερις άξονες, που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο:

  • Τη μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας
  • Την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
  • Τις δομές εκπαίδευσης
  • Την εκκλησιαστική εκπαίδευση

Η επιστολή της Νίκης Κεραμέως

«Μαρούσι, 22 Ιουνίου 2021
Αξιότιμε κύριε/κυρία,

Στο πλαίσιο του διαλόγου που σταθερά επιδιώκουμε με τους εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών ομάδων και τους φορείς, σας προσκαλούμε […] σε ενημέρωση και συζήτηση σχετικά με το επερχόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών».

Το εν λόγω νομοθέτημα περιλαμβάνει τέσσερις άξονες:

  • Τη μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας, καθώς η ποιότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων είναι άμεσα συναρτώμενη με το βαθμό αποκέντρωσής τους, τομέα στον οποίο η χώρα μας υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες χώρες.
  • Την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος και για τη διαρκή βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
  • Τις δομές εκπαίδευσης, για την περαιτέρω συμβολή τους στην αποτελεσματική υποστήριξη του σχολείου.
  • Την εκκλησιαστική εκπαίδευση, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την οργάνωση της δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας και ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.

Αναμένοντας τον εποικοδομητικό μας διάλογο.

Με εκτίμηση,
Νίκη Κεραμέως»

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ